Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Informace různé

Přeji dobrý den, pokud možno

v první řadě Vás opravdu prosím o chvíli času a pohled na dokumenty ke stažení; začínají vždy:  OBES a k tomu texty - Podrozvaha, rozpočtový výhled, rozpočtový výhled detail a údaje smlouvy. Vím, že máte hodně práce, ale nebude to letos o moc lepší. Máte možnost využít pomoci programu, který by Vám měl usnadnit a zkvalitnit rozpočtování, zajistit a významně ulehčit při účtování na podrozvaze a také zvýšit Váš klid, že máte v účetnictví vše. Pro účetní mimo jiné je přínos i to, že bude vidět, že nemohou bez informací účtovat, tedy snížit všeobecný názor, že mohou "za všechno". Jedná se totiž už i o čas a zvýšení pracnosti s prodlením. Účtování na podrozvaze za chvíli bude požadováno, určitě bude již předmětem kontroly za rok 2011, inventarizační vyhláška vyžaduje kontrolu smluv a jejich zobrazení v účetnictví také už za rok 2011. Odkládáním zavedení řádného informačního systému ve vazbě na významnou dokumentaci obce si asi jen přiděláte práci a asi i starosti. Máte k dispozici uživatelský program jen pro ÚSC, který by měl pomoci, je takto připravený. Alespoň do čtvrtletní závěrky by bylo dobré dostat do programu smlouvy na transfery (podrozvaha)  a významné smlouvy na prodeje a významné objednávky kvůli zjednodušení účtování na podrozvaze - viz dokument - vzor OBES Podrozvaha vzor dokladu - takto vám vyjede doklad pro souhrnné účtování podrozvahy. V ukázce jsou i vzory dalších sestav, pro Vaše posouzení přínosu. Dodavatelé SW OBES jsou velmi ochotní a pomůžou Vám s instalací určitě telefonicky, kdo je blízko, tak i přijedou. Ovládání je velmi jednoduché a jsou k němu návody, tak prosím se zkuste na to alespoň podívat.

Jinak samé špatné zprávy, CUS k odpisování byl přislíben v březnu, není zatím dohoda mezi OSS státu o drobném majetku, zda bude nadále provozní nebo dlouhodobý přes 551. Takže to zase vypadá na odklad vydání CUS. Což nám zkracuje dobu na přípravu, což sníží kvalitu přípravy a hlavně samozřejmě s vlivem na SW, kde dodavatelé nebudou mít dost času na kvalitní zpracování.  

Odpovědi od MF na DPH sice jsou, ale moc nepomohou, takže se hledají jiné cesty k řešení. Již padlo i doporučení některá ustanovení napadnout pro zmatečnost přes ústavní soud.  Kdo byl na školení nebo četl materiály ke stažení tak ví, o čem se zmiňuji. Odpovědi z MF, které pro nás zajistil Svaz měst a obcí, jsou rovněž v dokumentu ke stažení "2011 DPH novela odpovědi z MF", ale nevím, co jim řeknete.

Připadá mi, že každá novela a každá změna je jen k horšímu a že teď už jsme letošní závěrkou šáhli na dno, tak nevím co je níž?

Mimoto všude panuje velká únava, účetní stále objevují nové a nové chybky z loňska, především proto, že nebyly včas předány podklady od jiných odborů, tedy komunikace mezi pracovníky, především manažery dotací a účetními skoro všude velmi vázne, účetním se přidává práce, kterou již nejsou schopni zvládat, odměny však dostávájí lidi z jiných odborů za menší výkony. To jen, co mám informace z prováděných přezkumů a z Vašich dotazů. Jestli s jarem přijde i jarní únava a alergie společně s vyhláškou o statistice, tak se asi opravdu sejdeme místo u  "Obec účtuje"  u  "Chocholouška". 

Zpět na domovskou stránku

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu