Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 6 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Je možno v souvislosti s povinností financování nepedagogických pracovníků škol uvažovat v příspěvku na provoz s jakousi rezervou, která by se zatím PO neposlala (ale již by byla schválena ZM) a až v průběhu roku po vyhodnocení hospodaření, by případně byla rezerva poskytnuta – na základě projednání radou města? Nebo by byla upravena výše příspěvku na provoz (snížení) zastupitelstvem města.
Asi si dokáži představit například to, že bude v rozpočtu stanovena celková částka s tím, že se do pravidel definuje, že ta se čerpá průběžně na základě žádostí ze strany příspěvkové organizace podložených skutečnými náklady (a co nebude dočerpáno, tak se nevyplatí a PO na to nemá nárok) - přitom toto čerpání a uvolňování prostředků může být ne na Radě, ale nějakém konkrétním pracovníkovi. Případně peníze jim naposílat s tím, že tato konkrétní část je s vypořádáním a co nedočerpají (a nedoloží), tak vrací třeba v lednu dalšího roku zpět.
S tou rezervou, jak navrhujete, by to asi bylo také možné - praktické zkušenosti s tím ale nemám.
Z odboru investic chtějí vyvést PD z r. 2009-2013, které zajišťovali na akci lesní cesty, kterou měli původně realizovat. Nyní zjistili, že akci provedla sama PO a chtějí PD PO předat. Jedná se o 6 ks faktur na PD a zaměření evidovaných na příslušném odboru na 042 v celkové hodnotě 769 455,- Kč.
Po konzultaci případu s PO jsme zjistili, že akci opravdu v r. 2015 zrealizovali a daná cesta je evidována na PO jako vlastní majetek na pozemku města, který má PO svěřený.
Chtěli bychom se zeptat:
1. Může mít PO ve vlastním majetku nemovité věci? Běžně je pouze svěřujeme. Dle sdělení PO mají ve vlastním majetku více staveb a i pozemky.
Pokud může, je tedy možné předat PO nedokončený majetek, v tomto případě PD na 042, aby si kartu navýšili?
2. V případě, že by měla PO mít tyto stavby a pozemky svěřené (což si myslíme, že ano), tak by nám je měli předat, předpokládáme že bezúplatným převodem, my bychom následně navýšili hodnotu o PD a dodatkem ZL svěříme?
Právně je dle našeho názoru možné, aby PO byla vlastníkem nemovitého majetku - sám jsem se s několika takovými případy setkal.
Nicméně v tomto případě bych měl poznámku - pokud se jedná o lesní cesty, které byly vybudovány na pozemcích ve správě, tak dle mého názoru musíme respektovat to, že ty cesty jsou právní součástí pozemků a tedy pokud jsou pozemky svěřeny, tak je to i s cestou, kterou na nich příspěvková organizace vybudovala - tedy i tato cesta je svěřeným majetkem (respektive jeho součástí).
V tom případu, který popisujete, bych si myslel, že jim skutečně máte předat projektovou dokumentaci, podle které to bylo budováno, aby si ji začlenili do ocenění cest. Nepříjemné je jen to, že se tak mělo stát již před těmi cca 10 lety - tedy správně by měli zrekonstruovat odpisy majetku (a tvorbu fondu ...) - což je dost velká komplikace. Tak se možná domluvíte, že se nepřesně provede úprava hodnoty na kartě majetku teď k aktuálnímu datu. To je ale na Vás.
Potom mluvíte o tom, že mají skutečně nějaké pozemky ve vlastnictví. No a tady rovnou říkám, že nemáme v předpisech rozumné řešení, jak je na zřizovatele vlastnicky převést (kromě prodeje). PO totiž nesmí darovat - byť jsme se snažili toto uvolnit, tak MF nikdy nebylo ochotno zákon změnit. Takže z pohledu práva již zbývá jen pozemky odprodat - což je ale dost nesmyslná operace (navíc s potenciálně negativními daňovými dopady).
Realita je taková, že když se něco takového řeší, tak zřizovatelé nakonec stejně rozhodnou o bezúplatném převodu/daru z PO na zřizovatele - byť je to přímo proti znění 250/2000 Sb. Vnímají to jako rozumné řešení, pokud z nějakého důvodu chceme dosáhnout toho, aby daný majetek nebyl ve vlastnictví PO.
Považuje se za datum uskutečnění účetního případu datum podpisu smlouvy nebo právní účinky vkladu jak u prodeje tak nákupu pozemků?
Dále právní služby za sepis sml.,vklad se u nákupu pozemku účtuji 042, 3639/6130 a vstupují do ceny pořizovaného pozemku. U prodeje se účtují
3639/5169? A u směny?
Podle ČÚS č. 701 bodu 6.4. je datum uskutečnění účetního případu při převodu vlastnictví k nemovitým věcem, které podléhají zápisu do katastru nemovitostí den doručení návrhu na vklad. Takže u nákupu, prodeje u směny majetku je to den, kdy byl návrh na vklad doručen na KÚ.
U majetku nabývaného úplatně - koupí platí podle zákona o účetnictví koncept ocenění pořizovací cenou, což je cena, za kterou byl majetek pořízen a náklady s jeho pořízením související (např. právní služby za sepsání smlouvy, poplatek za návrh na vklad, náklady na znalecký posudek a další).
Při prodeji majetku se tyto náklady hradí z provozních prostředků, např. znalecký posudek pol. 5169, návrh na vklad pol. 5362, právní služby pol. 5166 a další. Položku určíte podle druhu výdaje, účet u těchto výdajů 518.
A co se týká směny. Pokud máte ve smlouvě uvedeny ceny, oceňujete směnou pořízený majetek pořizovací cenou včetně vedlejších pořizovacích nákladů (znalecký posudek, poplatek za návrh na vklad). Tím, že se jedná o směnnou smlouvu tak tyto vedlejší pořizovací náklady se dávají v 1/2. Druhá polovina těchto nákladů se hradí z provozních prostředků.
Pokud ceny ve smlouvě uvedeny nejsou, měla byste směnou nabytý majetek ocenit RPC, např. znaleckým posudkem nebo odhadem. Doporučujeme, aby odhad nedělala sama paní účetní, ale např. starosta. Pokud by byli nějaké ostatní vedlejší pořizovací náklady (znalecký posudek a další), tak ty se platí z provozních prostředků.
A co se týká paragrafu, tak ano používá se obecný 3639, jak při nákupu tak prodeji či směně majetku, není-li vhodný nějaký konkrétnější.
Město v loňském a letošním roce provedlo rozšíření hřbitova. Faktury byly vystavovány v PDP, nárok na odpočet jsme neměli. Součástí stavebních prací, které nám firma dělala ale bylo také vybudování cca 70 ks urnových hrobů vč. desek, které se Město teď rozhodlo prodávat. Tak jsme si z části, která odpovídala těm urnovým hrobům , uplatnili DPH. Původní faktura měla DUZP 11/2024 a já jsem si nárok uplatnila v období 9/2025 v řádném přiznání. Uvedla jsem to na ř. 40 přiznání. Včera se mi ozvala účetní ze stavební firmy, že jim přišla výzva z FÚ k doplnění údajů. Paní účetní z toho byla úplně zmatená, protože finanční úřad chce doplnění ke kontrolnímu hlášení za 9/2025, a oni v tom měsíci s námi již nic neměli. Nakonec jsme si to vysvětlily, protože jsem si pak našla výzvu i u nás. Já teď vůbec nevím, jak a jestli to mám vůbec opravovat. Nárok na odpočet jsme měli, vešla jsem se do lhůty pro odpočet… Měla jsem podat dodatečné za 11/2024 a uvést to na ř. 43 přiznání?
Pokud to správně chápu, tak Vy si douplatňujete odpočet DPH z faktury v režimu PDP, která byla vystavena v roce 2024. To beze sporu můžete teď v řádném přiznání k DPH. Jak to čtu, tak si myslím, že jediný problém, který vznikl je to, že jste to omylem dali na ř. 40 přiznání - mělo to být na ř. 43. Takže si myslím, že by to mělo být tak, že uděláte jako reakci na výzvu FU:
- dodatečné přiznání k DPH za 9/2025 a odpočet v něm přehodíte z ř. 40 na ř.43
- následné kontrolní hlášení k DPH za 9/2025 - musíte to vyhodit z B.2. (odpočet v PDP se v kontrolním hlášení nevyplňuje).
K tomu finančnímu úřadu napíšete, že omyl vznikl nesprávným uvedením odpočtu DPH na ř. 40 - mělo být na ř. 43 - že si to douplatňujete z faktury č. ............., kterou jste prodanili v 11/2024 a že nárok na odpočet DPH vznikl z důvodu, že tuto část vstupů používáte ke zdaňovaným plněním (prodej urnových hrobů).
Rada schválila finanční dar Fakultní nemocnici v HK na související stavební práce při výstavbě parkovacího domu.
Prosím o radu, jak zaúčtovat včetně rozpočtové skladby.
Pokud dar poskytnete bez vypořádání, účtujete rovnou do nákladů zápisem 572 MD/231 D + RS. Jestliže se bude jednat o finanční dar s vypořádáním účtujete přes zálohy, zápisem 373 (471) MD / 231 D + RS. Při vypořádání zápis 572 MD / 347 D a zúčtování poskytnutné zálohy 347 MD / 373 (471) D.
Položku si volíte podle právní subjektivity příjemce, komu hradíme a co se týká paragrafu, tak tam volíme par. podle toho, k čemu budou prostředky využity. FNHK je státní příspěvková organizace, proto použijte pol. 6359, když je dar určen na investici. Paragraf bych zvolila 3639 vzhledem k tomu, že je určen výstavbu parkovacího domu, to už mi nepřijde jako klasické parkoviště na komunikaci na odpa 2219.
V minulém roce obec měla výdaje na dětskou skupinu. Letos byly obci schváleny dotace.
Požádali jsme o proplacení letošních i loňských výdajů (faktur) z dotace. Nevím si rady, jak zaúčtovat loňské výdaje, u kterých chybí ÚZ, nástroj a zdroj, v účetnictví roku 2025.
Výdaje minulých let označíte jenom ručně na dokladech. Minulé účetní období je už uzavřené a nelze do něho vstoupit a značení, které vstupuje do výkazu doupravit. Pokud máte uznatelné výdaje z minulých let, tak se nebojte je ručně označit ÚZ, nástrojem a zdrojem. Dotace se často týkají několika účetních období nebo se poskytují ex-post (dodatečně).
Když v době účtování výdaje, ani do roční závěrky není dotace přiznána, výdaje nelze značit, takže je v pořádku, že to řešíte až teď, kdy máte informaci o přiznání dotace.
Zajímá mě, na jakou položku budeme účtovat příjem peněz pro PO na nepedagogické pracovníky, když budeme pouze peníze posílat PO, která bude dále mzdy vyplácet. Tvoříme návrh rozpočtu a nevíme, jakou položku použít.
Celkově se v dané souvislosti budou zvyšovat daňové příjmy obce 1xxx. Pro odhady zvýšení můžete použít příslušné kalkulačky RUD:
https://statis.msmt.gov.cz/nepedagogove/
Nebude to v logice průtokového transferu pro PO. Obci se zvýší daňové příjmy a jako zřizovatel zvýší provozní příspěvek PO na pol. 5331.
K 31.12.2024 jsem účtovala o zmařených investicích 547 0500 / 042. Tyto zmařené investice nebyly schváleny radou města. Nyní potřebuji tyto investice vrátit na účty 042. Prosím o radu, jak mám účtovat. A záleží na částce u jednotlivých účtů 042?
Nejprve zvažte, proč chcete investice vrátit zpět na účet 042. Pokud čistě jen proto, že vyřazení nebylo schváleno radou města, tak rovnou říkám, že ne vždy je k účetnímu "odpisu" investice nutné schválení orgánu, který rozhodl o pořizování. V některých případech je účetní vyřazení rozpracované investice již jen faktický důsledek toho, že se majetek přestal z objektivních důvodů pořizovat - například nebyla schválena příslušná dotace, upustilo se od realizace z nějakého jiného objektivního důvodu apod.
Pokud rada města učinila krok k ralizace některé z vyřazených investic a daná investice byla vyřazena z nějakého důvodu nesprávně, pak dané investice vrátíte na účet 042 zápisem 042 MD/ 408 D v případě, že se bude jednat o částku vyšší, než 260 tis. Kč (ověřovala jsem si vaše aktiva, platí pro vás tato hranice). V případě nevýznamné částky - u vás pod 260 tis. Kč - byste to zaúčtovali 042 MD/ 547 D. Opravu s použitím účtu 408 musíte popsat do přílohy závěrky. Vliv na VH byl hromadný, takže bych vzala v úvahu částku, kterou chcete v součtu vrátit na účet 042.
V naší OSS se neustále potýkáme s tím, jak správně účtovat servisní prohlídky, pravidelné garanční prohlídky apod. zejména u aut.
Samostatné mytí aut, výměnu pneu a STK zařazujeme na 5169 (vycházíme z obsahové náplně této položky).
Ale pokud jde auto na pravidelný roční servis a na faktuře máme uvedeno např. prohlídka s výměnou oleje, výměna brzdové kapaliny, kompletní montáž a demontáž pneu, filtry výměna - práce celkem za 2200 Kč, zvlášť poté materiál ve výši 4000 Kč a umytí karoserie za 200 Kč, máme to dávat zvlášť jako výměnu kol a mytí na 5169 a zbytek na 5171? Nebo celou fakturu brát jako servis 5169, i když bylo zcela očividně spotřebováno větší množství materiálu? Nebo to brát jako pravidelnou údržbu vozidla (dle vyhlášky č. 410/2009 Sb., § 55, odst. 2, písm. a) Údržbou se rozumí soustavná činnost, kterou se zpomaluje fyzické opotřebení a předchází poruchám a odstraňují se drobnější závady) a dávat celou fakturu na 5171?
Pokud bychom to však chtěli sjednotit i s ostatními výdaji, musíme pak i servis klimatizace, výtahů či zdvihacích zařízení považovat za údržbu na 5171? Když ale jde jednoznačně o servis?
Servisy ve smyslu prohlídky jsou službou. Je ale potřeba zvážit rozsah servisních služeb - v případě, že dojde k větší spotřebě materiálu, případně i k výměně opotřebené části majetku, tak už je přesnější účtovat to na pol. 5171 a účet 511.
Hranice může být někdy tenká. Představme si například servis kopírky, kdy přijde někdo na kontrolu, zjistí, že je kopírka v pořádku a fakturuje jen službu za to, že to zkontroloval. Tam pak výdaj odpovídá servisní službě. U automobilu už je logicky ale vždy součástí servisu jako služby prohlídky konkrétní provedená práce - výměna oleje a případně dalších věcí tak, jak to popisujete. V takovém případě to obsahově více již odpovídá údržbě, tedy pol. 5171.
Naše ORP bude dělat Místní akční plán týkající se vzdělávání. Už nebudou mít dotaci a chtějí po zapojených obcích příspěvek. Potřebovala bych poradit, na jakou položku máme dát do rozpočtu tento příspěvek, který poskytneme jako obec ORP.
Předpokládám, že dotace se zachycovala na položce 5321 (charakterem asi byla neinvestiční). Tato položka je určena obecně pro neinvestiční transfery, tzn. právně je jedno, jestli to z veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace změní na soukromoprávní příspěvek. Pokud ostatní zůstane zachované, odpovídá pořád položka 5321 jako transfer. Transferem je poskytnutí peněžních prostředků, bez protihodnoty, kdy položku volíme podle právní formy příjemce, nikoliv podle právní povahy transferu (dar, dotace, obecný příspěvek), proto se domnívám, že nebude nutné položku měnit. Odhaduji, že záměrem změny právní formy transferu bylo zjednodušení administrativy související s pravidly uvedenými v zákoně č. 250/2000 Sb.
Zastupitelé dne 25. 6. 2025 schválili na zasedání Směnnou smlouvu na pozemky. Smlouva byla podepsána dne 15. 8. 2025. Součástí smlouvy je také geometrický plán pro rozdělení pozemků, to se bude dělat zároveň s návrhem na vklad do KN. Obec musela dle smlouvy na základě faktury splatné do 15 dnů ode dne jejího vystavení uhradit rozdíl mezi sjednanou kupní cenou předmětu smlouvy č. 1 a sjednanou kupní cenou předmětu č. 2 ve výši 39.300,- Kč. Kupní cena byla 100,- Kč / m2. Dle smlouvy jsme také měli zaplatit správní poplatek za vkladové řízení ve výši 1.600,- Kč. Návrh na vklad byl podán dne 29. 8. 2025 druhou stranou a 29. 10. 2025 nám přišlo Rozhodnutí Katastrálního úřadu, že se návrh na vklad zamítá, protože nebyly doloženy požadované podklady. Doteď jsem účtovala takto:
1) 1. 7. 2025 - přecenění pozemku na reálnou hodnotu 031/407 27.706 Kč
2) 1. 7. 2025 - převod na DHM určený k prodeji a vyřazení prodaného pozemku 036/031 28.800 Kč
3) 15. 8. 2025 - předpis pohledávky 377/647 28.800 Kč
4) 18. 8. 2025 - doplatek za pozemek 378/231 39.300 Kč
5) 18. 8. 2025 - zúčtování prodejní a kupní ceny 378/377 28.800 Kč
6) 3. 9. 2025 - správní poplatek KN (pořízení nového pozemku) 042/231 800 Kč
7) 3. 9. 2025 - správní poplatek KN (prodej pozemku) 538/231 800 Kč
Prosím o kontrolu, zda jsem dosud účtovala správně včetně datumů a jak mám prosím účtovat dál? Hlavně v případě, že pozemky nebudou do konce roku směněny, zapsány v Katastru nemovitostí.
1 a 2. Na úvod poznámka k přecenění na RH - rozdíl z přecenění není významný, doporučuju si ve směrnici k RH stanovit významnost a podobné případy pak nepřeceňovat. U směny to obecně nedoporučujeme, max. v případě významných doplatků, náš výklad k tomu najdete ve vzorové směrnici k RH v dokumentech. Navíc zde technicky není možné přecenit část majetkové karty - jestli jste směňovali jen část vašeho pozemku. Nerozumím ani okamžiku přecenění, opět byste si ve směrnici měli stanovit, jestli přeceňujete k datu schválení prodeje, případně k datu schválení záměru (dáváte-li jej ke schválení). Tolik k bodům 1 a 2.
3. Předpis 311/647 se má účtovat ve výši výnosu, což je hodnota nabývaného majetku snížená o doplatek obce. Podle mě to nemáte správně vypočteno, tak si to raději ověřte. Právní konstrukce je trochu nepřesná - jestli je to směna, ne vzájemné prodeje, nemělo by se podle mě hovořit o kupní ceně, ale o hodnotě pozemku. Ale to je spíše k právní diskuzi. V této odpovědi vyjdu z toho, že to máte právně koncipováno jako směnu.
Tento zápis se má jako celá směna účtovat k datu podání návrhu na vklad. Jinak můžete klidně použít účet 311, je to dodavatelsko-odběratelský vztah.
4. Doplatek za pozemek před datem podání na vklad je záloha, ale dejme tomu, že v jednom měsíci zaúčtujete úhradu dříve, než předpis 378/231, použila bych zde běžný dodavatelský účet 321 místo 378. Nerozumím zde hodnotám - tak, jak máte zaúčtováno máte účetní nerovnost na účtu 378.
5. Zápis 321/311 (tyto účty bych použila) máte účtovat k datu podání návrhu na vklad.
6. Souhlas - tam je jen časový nesoulad v tom, že v srpnu měl být pozemek k datu podání návrhu na vklad zařazen 031/042. Tzn. jedině do ceny pozemku dohadovat poplatek za vklad (nevím, proč se nestihl dát účetně do srpna) zápisem 042/389.
7. Souhlas.
Chybí ještě k datu podání návrhu na vklad vyřazení směnou pozbytých pozemků zápisem 554 MD/ 036 D a zúčtování RH 407 MD/ 664 D. Zároveň zařazení nabytých pozemků 031 MD/ 042 D. A předpis nabytí 042 MD/ 321 D v hodnotě nabývaného pozemku.
Podle ČÚS 710 byste správně měla všechny účetní zápisy ke směně zrušit, když vklad nebyl povolen. O nové směně účtovat, až se znovu podá na vklad a zvažte tu RH, jestli to přecenění nezrušíte, viz úvod.
Zrušení zápisů neumím moc poradit, protože je tam hodně chybějících zápisů - tak, jak uvádíte máte nevyrovnaný účet 378, chybí i předpis na D, viz výše. Zařazovat nemusíte zpět - neuvádíte, že byste účtovali 554/036, takže pozemek zůstal na účtu 036?
Pokud byste měla účtováno jen jak uvádíte, tzn. nebylo účtováno vyřazení a zařazení a máte zůstatek tedy na MD účtu 378 částku 68100 Kč - to mi vychází z vašeho účtování, tak by se to doúčtovalo tak, že byste uhrazený doplatek doúčtovali 052 MD/ 378 D a zrušili výnos 647 minus D/ 378 D a tím by se to mělo vyrovnat. Pozemek zůstane na účtu 036 nebo jej vrátíte bez přecenění na 031.
Obec převzala do majetku střelnici. Chystám rozpočet na rok 2026.
Počítá se s údržbou střelnice za 300 000,00 Kč. Prosím o radu pod jakým paragrafem a položkou zapojit do rozpočtu.
Dále rozpočtuji náklady na mzdy nepedagogických pracovníků, také nevím paragraf a položku. Současně také příjem z RUD.
Pokud je účelem stavby střelnice, zvolila bych odpa jako pro sportoviště 3412. Položku zvolte podle druhu práce - položka 5171 pro opravy a údržbu, položka 6121 pro technické zhodnocení. Záleží, jestli objekt bude pouze uveden do původního stavu/ odstraněno opotřebení (oprava) nebo se změní nějak jeho parametry (TZ).
Výdaje na nepedagogické pracovníky patří na pol. 5331 jako zvýšení provozního příspěvku PO - pokud zůstanou zaměstnanci PO. Kdyby se stali zaměstnanci obce, budete jim klasicky zpracovávat mzdy, pak mzdová položka např. 5011 pro HPP, odvody 5031 a 5032.
Celkově se budou zvyšovat daňové příjmy obce 1xxx. Pro odhady zvýšení můžete použít příslušné kalkulačky RUD:
Obec dostala finanční dar 100000 Kč od firmy na pořízení autobusové zastávky v 7/2025 (bez vyúčtování). Zaúčtovala jsem pouze příjem 231/403 par. 2221/pol. 3121, ale asi jsem měla účtovat předpis 344/403 a příjem 231/344? Autobusové zastávky byli dokončené v 11/2025, fakturovaná částka byla účtována 042/321, 321/231 par. 2221/pol. 3121 a následně převod na dokončený majetek 021/042. Prosím o radu jak správně postupovat a účtovat.
Účtování máte správně, jen při úhradě faktury 321/231 platí položka 6121, ne 3121, to máte asi jen překlep. K datu zařazení zastávky zadejte dar od firmy jako transfer na kartu majetku, aby se mohl začít rozpouštět do výnosů 403/672.
Předpis daru zpětně neřešte, my také radíme investiční dar bez vyúčtování přijmout rovnou 231/403. Když už bychom "technicky" chtěli znění ČÚS naplnit, tak protože na dar není právní nárok, účtovali byste předpis 344/403 k datu přijetí daru, což je ve výsledku k ničemu.
Obec vlastní členský podíl v místním zemědělském družstvu v hodnotě 5,4 mil. Kč, vedený na účtu 062. Nyní se ZO rozhodlo členský podíl ve stejné výši 5,4 mil. Kč prodat. Musí obec zveřejnit záměr prodeje, jako je to např. u nemovitostí? Prosím o kontrolu účtování: vyřazení z evidence majetku MD 561/062 D, předpis pohledávky MD 311/661 D a příjem peněz na účet MD 231/311 D.
Podle mě záměr nemusíte zveřejňovat, protože finanční majetek je podle mě právně nehmotná movitá věc, ale můžete se pro jistotu obrátit s dotazem na MV, v metodice k nakládání s majetkem jsem to nenašla.
Cituji k záměru ze zákona o obcích:
"Záměr obce prodat, směnit, darovat, pronajmout, propachtovat nebo vypůjčit hmotnou nemovitou věc nebo právo stavby anebo je přenechat jako výprosu a záměr obce smluvně zřídit právo stavby k pozemku ve vlastnictví obce obec "
Účetní zápisy máte dobře.
Sestavujeme návrh rozpočtu a nejsme si jistí, zda do kapitálových příjmů můžeme zahrnout příspěvky od okolních obcí, které by se podílely na vynaložených investičních akcích v roce 2026. Dočetli jsme se, že do schváleného rozpočtu můžeme zahrnout investiční transfery a neinvestiční transfery na základě právního aktu (v případě dotačních investičních a neinvestičních akcí na základě vydaného rozhodnutí o poskytnutí dotace), případně registrace akce nebo zveřejněného oficiálního seznamu vybraných projektů.“ Na tyto příspěvky/transfery ale žádný takový právní akt nemáme, předpokládáme, že po uskutečnění akce oslovíme okolní obce, kterých by se to týkalo a ty by se poté podílely příspěvkem na výdajích. Nejsme si jisti, zda lze tyto příspěvky ať už investiční nebo neinvestiční zahrnout do schváleného rozpočtu, když teď vlastně ještě nevíme kdo a kolik by měl hradit.
Poskytnutí příspěvků je právně nejisté, když je nemají obce schválené, případně není sepsaná smlouva. Rozpočet je sice finanční plán, ale není to pro vás zatím právně podložený příjem, takže je zapojte do rozpočtu až v rámci RO příští rok ve schválených částkách.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková