Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Zpráva o výsledku schůzek k PAP

Dnes díky panu starostovi Žalkovskému se nám podařilo jednat s panem poslancem JUDr. Stanislavem Polčákem, paní senátorkou Juřenčákovou a náměstkem ministra financí. Předmětem jednání mimo PAP bylo rozpočtové určení daní, přenesená daňová povinnost a problémy v účetnictví  a chybně nastaveném výkaznictvím všeobecně.

Výsledky jednání:

Potěšující je, že se o problémy s účetnictvím a daněmi obcí zajímali zúčastnění opravdu zaujatě, k čemuž určitě přispěl balík 320 podepsaných peticí (který jsem do Prahy dotáhla na podporu našich argumentů). To je určitý posun, protože je vidět, že problémy, které máme v účtárnách, již opravdu zasahují do problémů chodu obcí, protože bylo několikrát opakováno, že na starosti s účetnictvím a daněmi si stěžuje mnoho starostů.

Bylo přislíbeno řešení techniky vysokého krácení daní ze závislé činnosti převáděných do motivační části, kdy obce (především malé) se mnohem více podílejí na vratkách než na příjmech (vrací z něčeho, co nikdy nedostaly).

Výjimka z přenesené působnosti u stavebních prací pro ÚSC stále přislíbena nebyla, ale snaha o vyjasnění ano. Ta výjimka je však opravdu potřeba - zde dobré zprávy nejsou.

PAP - požadovali jsem zastavení "pokusu" a řádný audit účelnosti a pracnosti, dále nerozšiřování na další účetní jednotky.

Lepší zprávu mám  ohledně slíbení nerozšiřování povinnosti PAP na další účetní jednotky. Příslib pana náměstka je ve smyslu, že by PAP dělaly jen obce a města nad 3 tis. obyv. a PO nad 100 mil. aktiv netto.

Důrazně jsme vysvětlovali, že s ohledem na to, v jakém stavu se výkaz nachází nyní, kolik je v něm nejasností, jak je složitý apod., že nás bude stát jeho naplnění enormní úsilí  a výsledek bude téměř žádný, je nezbytně potřeba "pokus" PAP zastavit a převést jen do zkušebního provozu. Tak s tím  jsme zatím  neuspěli - chápu, že problémem je legislativní proces, ale když se můžou metodikou "udělat křížky", tak by se také metodikou mohla dočasně zrušit část IV - IX. Nebyl přislíben audit, ale alespoň že nás vyslechnou zpracovatelé  předpisu (ti nás sice vyslechli již několikrát, což k ničemu moc nevedlo), tentokrát však za přítomnosti autority pana náměstka, pana poslance a paní senátorky s návrhy na efektivnější a méně pracné zajištění požadovaných údajů - a to především směrem, kdy by se třídily jen relevantní informace pro národní účty a ne všechny, tedy by mohla odpadnout většina účetních případů, které není potřeba členit z hlediska typu změn a dále v možnostech využití automatických zápisů u podvojnosti. Schůzka proběhla 16.2.2012 a opravdu k ničemu nevedla.  

Takže naděje velké, výsledky malé.

Upozorňuji na metodiku odboru 28 k PAP, která metodicky doporučuje mimo jiné systémy  podpisů dokladů za část PAP a zásahy do vnitřních norem k PAP

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xbcr/mfcr/Reforma-ucetnictvi_PAP_Pravni_ramce_a_implementace_20111202.pdf

 

Zpět na domovskou stránku

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu