Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Hledanému výrazu 2119 odpovídá celkem 109 dotazů:
Dobrý den, moc děkuji za odpověď a měla bych již k uvedenému dotazu ještě jednu prosbu a dotaz. Udělala jsem dle ní zaúčtování, a chtěla jsem moc poprosit o kontrolu, ještě tápu jak s DPH a RS .
Předpis VB 311 MD 1 210 000/602 D 1 000 000 a 343 D 210 000
Přeplatek nájmu proúčtuji 603 MD 38 225 a 343 MD 8 027/ 321 D 46 252
Zápočet proúčtuji 321 MD 46 252/ 311 D 46 252
Úhradu zbytku zaúčtuji 231 MD 1 163 747 /311 D 1 163 747 ( tj 961 775 + DPH).
Nevím jestli u proúčtování přeplatku a zápočtu mám prohnat i RS
MD 231 3639 2111 - 46252 ( přeplatek nájmu)
MD 231 3639 2119 46 252 ( břemeno)
Prosím ještě o tuto radu moc moc děkuji}
Zápočet přes RS účtovat nemusíte, správně jej MF ani nechce. Tak tím se trápit nemusíte - někdy je jen problém, že je více vypovídající zápočet v RS zobrazit, proto v některých případech někdo aplikuje výjimku. Řešit to ale nemusíte, když je zákaz, tak zákaz :)
Jinak účtujete podle mě dobře, když do toho tedy zakomponujeme DPH. Záleží, jak jsou hodnoty celkově sjednané, když bez DPH a DPH přičtete, tak jen aby vyšlo v součtu přesně na doplatek.
Obdrželi jsme nákupní objednávku pro fakturaci nájemného a paušálu za elektrickou energii pro Parcelbox PBOX pro měsíc 12/2024.
Nemáme s tímto zkušenost, tak bych se ráda zeptala jak tuto objednávku fakturovat a jaké položky a paragrafy použít.
Druhá část mé otázky je ohledně příjmu z ŘSD, můžu zaúčtovat 603 - par.1012/pol.2132}
Nájemné patří na účet 603 asi s pol. 2132, pokud by se jednalo čistě jenom o pozemek tak pol. 2131. Energie patří na účet 602 s pol. 2111. Předpokládám, že částky umíte oddělit. Co se týká paragrafu, můžete volit odpa 2411.
Na základě objednávky tedy budete fakturovat a účtovat předpis zápisem 311 MD / 603 a 602 a příjem platby 231 MD + RS / 311 D.
Jenom malé doplnění. V dotazu píšete o nájemném a paušálu za el. energii. Tak bylo i výše odpovídáno. Pokud by se ale jednalo o provizi a vy ji fakturovali, tak ta se v logice poskytnutí služby občanům (i z logiky služby pro dopravce) účtuje na účet 602 s pol. 2111, lze zvolit i účet 609 a pol. 2119. Případně předpis vystavených faktur 311 MD/ 602 (609) D.
Co se týká druhé otázky. Netuším o jaký příjem z ŘSD se jedná, tak vám nedokážu odpovědět. Pol. 2132 je určena pro pronájem ostatních nemovitých věcí nebo jejich částí. A co se týká par. 1012. Jedná se o par., které obce běžně nepoužívají. V knize RS je označen černou barvou. Před použitím takého paragrafu bych si ověřila soulad účelu příjmu na zvolený paragraf. Pro obecné nájemné lze volit odpa 3639, nebude to asi bytový nebo nebytový prostor, tam mají přednost odpa 3612 a 3613. Odpa 1012 někdo volí pro pachtovní smlouvu ve vztahu k zemědělskému pozemku.
Město má hospodářskou činnost a v rámci této činnosti mimo jiné provozuje autokemp. Pro hospodářskou činnost má samostatný účet. Letos se rozhodlo provést modernizaci autokempu. Dojde k přechodu ovládání zařízení a služeb kempu z mechanického a personálního na elektronické ovládání -čipy, čtecí kamery. Investice bude za 1,5 mil. Kč. Jedná se budovy recepce, sociální zařízení, loděnice - budovy nepronajímáme. Budeme žádat kraj o dotaci.
Chceme se zeptat, jestli tuto modernizaci můžeme účtovat v hospodářské činnosti (521, 501/241, 042/506) nebo musíme přes rozpočtovou skladbu, když žádáme o dotaci.
Větší část prací bude dodavatelsky - uplatníme si plně DPH , ale část prací budou provádět pracovníci hospodářské činnosti (zemní, montážní, zednické práce). U těchto prací to bude jak s DPH? Mzdy pracovníků, nakoupený materiál, náklady na stroje povedeme bez DPH a na konci akce dopočítáme DPH a odvedeme ho FÚ a můžeme si ho zase odečíst? Investice vlastní činností, tomu moc nerozumím. V kempu také vybíráme nájem z pozemků, na kterých stojí stánky provozovatelů občerstvení. Bude to mít vliv na uplatnění DPH.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dne 6.11.2023 byla oboustranně podepsána smlouva o zřízení služebnosti.
Udělala jsem zápis 311/647. Úhrada nám přišla na účet v listopadu, ale návrh na vklad ještě oprávněná nepodala, tak jsem přeúčtovala příjem peněz na zálohy 324. Účtování 231 3639 2119 /324. Pozemek budu analyticky členit až po podání návrhu na vklad. Jakým zápisem dostanu částku z účtu 311 ?}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obec 28.12. podepsala smlouvu o zřízení služebnosti s vlastníkem sousedního pozemku, téhož dne byl návrh na vklad podán. Jak obec, tak vlastník jsou v pozici na straně jedné oprávněné tak i na straně druhé závazné ze služebnosti. Při podpisu smlouvy vlastník zaplatil obci za uložení VB 5000 Kč v hotovosti a obec zaplatila vlastníkovi za uložení VB také 5000 Kč v hotovosti. Návrh na vklad podávala obec s tím, že 1000 Kč obdržela v hotovosti od vlastníka a obec pak uhradila při vkladu 2000 Kč. Jak prosím přesně paragrafově i položkově zaúčtovat příjem a výdej za VB? Obec vydává doklad za VB s DPH? Účetně stačí na 031 rozlišit analytikou nebo se účtuje i na 028? A jak zaúčtovat příjem 1000 Kč od vlastníka a celkový výdej za vklad? Vše bude zaúčtováno v prosinci při podání návrhu na vklad a v následujícím roce už nic? Moc děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak bych měla fakturovat prodej klestu od občanů, který jsme nechali spálit ve spalovně. Následně nám spalovna zaslala podklad pro fakturaci. Mám fakturovat s PDP (jsme plátci) nebo bez? A dále nevím, jak účtovat ODPA/ POL.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, poradíte mi se situací kam a jak zaúčtovat prodej vánočního stromu na Václavské náměstí? Obec vystaví fakturu na základě kupní smlouvy. Strom se nachází v obci (místní hospodářství) kde nejsme plátci DPH. Řešíme na jaký výnosový účet zaúčtovat + položka a případě odvést DPH a je to sazba 15%? Moc děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
V rámci zkvalitňování služeb pro občany jsme zajistili výdejní místo Zásilkovny na Obecním úřadě, neboť jsme menší obec a zásilkový box nebyl možno namontovat. Z tohoto výdejního místa však vzniká povinnost zaplatit vratnou kauci ve výši 25.000 Kč (tu by nám vrátili, pokud by jsme chtěli provoz ukončit, zatím ho máme na dobu jednoho roku) a pak si měsíčně budeme vystavovat fakturu na provize z množství odeslaných a přijatých balíčků. Mohli by jste mi prosím poradit správný způsob účtování? Jak správně zaúčtovat o té kauci jako o výdeji a pak o provizích z vystavených faktur?}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
1) Dotace MZE s ÚZ 29031, nástroj 170, zdroj 5 je určena na obnovu lesních porostů. Podle sdělení vedoucího lesů se jedná o dotaci poskytovanou následně vždy po uplynutí pololetí (což znamená i v následujícím roce) a jedná se vždy o paušální částku na hektar, která by byla vyplacena, i když by výdaje byly nižší než paušální částka. Mají být v tomto případě výdaje značeny ÚZ, zdroj, nástroj? Jak správně postupovat, pokud by výdaje byly nižší než přiznaná dotace?
2) Zastupitelstvo zasedá naposledy v listopadu. Příspěvková organizace sdělila, že může nastat situace, že by potřebovali ponížit příspěvek na činnost, ale chtějí počkat na vyúčtování energií. Může zastupitelstvo svěřit pravomoc úpravy příspěvku radě?
3) Podle smlouvy o služebnosti jsme obdrželi jednorázovou nevratnou odměnu. Zaúčtujeme tuto částku jako neinvestiční dar?
Děkujeme mnohokrát za odpovědi}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Mám dotaz ohledně účtování Smlouvy o zřízení služebnosti, kde je obec jako "povinná" a) zřízení služebnosti cesty a stezky za úplatu b) zřízení služebnosti sítí za úplatu. Účtování úplaty 311/602, příjem peněz 231 par. 3639pol.2111?Takto stačí, nebo ještě zatížené pozemky analyticky rozlišit jinou analytikou, tak jak se dělá u věcného břemene? Děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, vím, že toho již o DPH bylo napsáno až až. Ale prosím o radu.
Město podepsalo v r. 2020 smlouvu o úhradě nákladů na pořízení změny územního plánu plánu s ŘSD. Je to dlouhodobá akce, kde by náklady mělo ŘSD zaplatit až po nabytí účinnosti změny územního plánu.
Město už vynaložilo tyto prostředky: v r. 2021 administrace veřejné zakázky Kč 29000,--+ DPH 21% (neuplatněn odpočet DPH a zaúčtováno do nákladů na účet 518 a výdaje položka 5169). Dále v r. 2022 záloha na projekt Kč 130200,-- (zaúčtováno na 314 a výdaje položka 5169, zhotovitel projektu neplátce DPH). V roce 2023 by měl být doplatek za projekt a dále ještě byla uzavřena smlouva na pořízení změny územního plánu (s plátcem DPH) a bude placeno až po dokončení díla.
A teď konkrétní dotaz. Můžeme klasicky přefakturovat náklady vč.DPH, ale na vydané faktuře by to bylo bez DPH? A není v tom problém, když v roce 2021 jsme výdaj již měli zaúčtovaný do nákladů na účet 518. Asi bychom letos vystavenou fakturu museli účtovat do výnosů na účet 602 a položku 2119, nemůžeme asi účtovat přes účet 315, když už v roce 2021 byl zaúčtován náklad.
Jen bych chtěla dodat, že ve smlouvě o úhradě nákladů s ŘSD není uvedená konečná cena a ani, že náklady budou fakturovány buď vč.DPH nebo základ + DPH a ŘSD je plátcem DPH.
Moc děkuji za vaši odpověď}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obec uzavřela smlouvu o zřízení věcného břemene. Věcné břemeno se zřizuje za jednorázovou náhradu 1.000,- Kč, která bude uhrazena do 30 dnů od vyrozumění o povolení vkladu do katastru nemovitosti. Jak účtovat?}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dne 17.5.2023 uzavřela obec (jako vlastník pozemků) a CETIN a.s. Smlouvu o zřízení služebnosti. CETIN se zavazuje, že za Služebnost vlastníkovi zaplatí jednorázovou náhradu ve výši 100,- Kč. Jedná se o zasíťované parcely, určené k prodeji, které dosud nebyly zkolaudovány. Jsme plátci DPH, tak zřejmě budu daň připočítávat. Dnes mi došla informace o vyznačení plomby s datumem 30.5.2023.
Ve smlouvě je uvedeno, že vlastník vystaví fakturu až poté, co mu bude doručeno vyrozumění katastrálního úřadu o provedení zápisu Služebnosti do KN.
Účtovala bych asi takto:
311/602 a 343
po zaplacení:
3639/2119 MD
311 D.
Nevím kdy účtovat, jestli k datumu podání vkladu (30.5.2023) nebo až po vystavení faktury(po zápisu na vklad)
Děkuji}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obec na základě směnné smlouvy směňuje pozemky, na kterých se bude rozšiřovat místní komunikace. Některé směny jsou s doplatkem a jiné bez doplatku a na jednom pozemku je dokonce zřízeno věcné břemeno. Obec nabyla 193m2 á 50,- v hodnotě 9650,-Kč a pozbyla 189m2 á 50,- v hodnotě 9450,-Kč. Doplatek 200,-Kč. Účetní hodnota pozbytého pozemku 608,58 Kč.
Věcné břemeno za úplatu 1000,-Kč.
Půjde hodnota nabytého pozemku do ceny pozemku nebo ceny pořizované nové pozemní komunikace?
Prosím o radu se zaúčtováním včetně §§ a položky.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, nemám moc zkušeností s koupí a převody pozemků, účtováním věcných břemen. Četla jsem si dotazy a odpovědi, ale nějak se v tom motám. Prodáváme nebo směňujeme pozemky, máme znalecký posudek, geometrické zaměření a s tím spojené poplatky. Když použiji cenu ze znaleckého posudku, ostatní s tím spojené náklady vstupují do ceny nebo se účtují do nákladů? Stejný dotaz ohledně věcných břemen – zaměření a poplatek – vstupují rovněž do ceny?
Děkuji :)}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková