Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Hledanému výrazu 469 odpovídá celkem 225 dotazů:
Dobrý den, naše město uzavřelo s PO smlouvu o zápůjčce (návratnou) určenou na nákup vybavení cukrárny, ve které provozuje PO vedlejší hospodářskou činnost.
PO provedla zaúčtování na BÚ/452 prosím o radu ohledně účtování, neměly by se poskytnuté finanční prostředky účtovat BÚ/348 a 348/672? PO skončila v této činnosti ztrátou právě ve výši zápůjčky.
Děkuji}
Pokud jste PO poskytli zápůjčku podle soukromého práva, měli byste jí evidovat na účtu 469, PO na účtu 459. Jako NFV se eviduje jen pokud je to schválená návratná finanční výpomoc v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb. Tedy PO má pravděpodobně jen špatně - nepřesně zvolený účet.
Zápůjčka je vratná, není to transfer, takže určitě ne účet 672 u PO a 572 u obce.
V případě, že někomu půjčíte za účelem zhodnocení, volí se účet 067.
Po více než dvaceti letech jsme obdrželi v insolvenční věci od dlužníka část pohledávky. Celou pohledávku máme na účtech 469 a 149. Finanční prostředky, které jsme obdrželi jsme dali na 231.. 3612 2324/469 a 149/556. Pohledávka vznikla při stavbě bytového domu. Je to takto v pořádku?
Částka, kterou jsme obdrželi nepokryla celou pohledávku. Zůstatek je 164 tisíc. Je třeba dát schválit RM nebo ZM odepsání zůstatku pohledávky? Jakým způsobem pohledávku odúčtujeme? 547/469 a 149/556 ?
Předem děkuji za odpověď.}
Příjem pohledávky účtujete dobře. Nemohu ověřit RS, když neznám přesný druh pohledávky. Odpa 3612 je pro bytový dům v pořádku, pol. 2324 volíme pro meziroční náhrady výdajů, náhrady škody apod.
Zbytek pohledávky vyřaďte přes účet 557, nikoliv 547, jinak to máte také správně. Nikdo to schvalovat nemusí, když je to takto stará pohledávka a zbytek je podle všeho již asi nevymahatelný. Schvaluje se jen prominutí pohledávky, nikoliv její zánik/nedobytnost/vyřazení.
Pohledávka se měla evidovat spíše již v podrozvaze a po tolika letech ani to ne, ale neznám celý proces, jak to probíhalo, přesto je to hodně dlouho od vzniku pohledávky na to, aby se vedlo v rozvaze. Je vhodné si upravit, po jaké době nedobytnou pohledávku přesouváte z rozvahy do podrozvahy a po jaké době jí odúčtujete i z podrozvahy.
Obec bude provádět rekonstrukci plynové kotelny v bytovém domě. Je rozhodnuto, že to bude oprava (výměna kotlů a rozvodů) asi za 1 mil. Kč. ZO schválilo, že to nájemníci zaplatí ve vyúčtování ve 3 letech. Prosím o radu, jak se toto řeší a zaúčtuje. Veškeré náklady na kotelnu nájemníkům předepisuji na účet 311 a k 31.12. se zúčtují. Teď tedy předepíšu celou částku, zúčtuje se 1/3 a zbytek zůstane na 311? Děkuji.}
Poskytování služeb a jejich vyúčtování je dle zákona 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty. Úplně si nejsem jistá, že výměnu kotlů a rozvodů by měli nájemníci zaplatit ve vyúčtování. Samozřejmě záleží i na smlouvě, ale troufnu si říct, že by tento náklad měl jít za majitelem nemovitosti a né za nájemníky. Nikdy jsem se z ničím podobným nesetkala. Ale když pominu tuto část, tak se bude jednat o dlouhodobou pohledávku, účet 469, kterou předepíšete a budete tedy umořovat po dobu 3 let.
Můžete si tvořit účetní rezervu ke krytí neočekávaných nákladů a měla by splňovat dané podmínky. Účetní rezervy se nesmí tvořit na investice, jen na provozní náklady, což se vás týká. K rezervám je na stránkách obecuctuje.cz zpracován materiál Účetní rezervy - výklad. Od str. 10 je popsána rezerva na opravu dlouhodobého majetku.
Ing. Nejezchleb ještě "koukal" a toto doplnil:
Jaké jsou teoretické možnosti:
a) je to součást domu (podle práva určitě), nezapočítává se to do ceny tepla (já ani nevím, zda jim teplo účtují) - potom toto musí být nájemným - tedy muselo by dojít k úpravě nájemného na základ nějakých dodatků smluv .. Upozorňuji, že k tomu zmiňují i rozvody po domě - tam je to již naprosto jednoznačně něco, co nemůže jít do ceny tepla - tedy je to nájemným..
b) řeknu, že ten kotel je technologií vstupující do ceny tepla (vím, že je to někdy sporné) - potom ale máme nějakou cenovou regulaci ERU. No a pokud to bude nový kotel vyměněný za původní, tak v této variantě za mne investice - a minimální doba odepisování je u kotlů podle ERU pro ceno regulaci 15 let - tedy mělo by se do ceny tepla rozložit minimálně na 15 let.
Takže tady jde podle mne skutečně o to, co to vlastně budou účtovat. No a upozorňuji, že pokud by to byla oprava - tak tam má jít v roce opravy - samozřejmě pokud by to bylo rezervou, tak ta jde do ceny tepla podle výměru ERU dát - ale logicky pokud se to má rozložit na 3 roky, tak by plánovaná oprava měla být až za 4 roky ...
Evidujeme pohledávku za Sber bankou na účtu 377 a účtujeme o OP, nemusí se tato pohledávka přeúčtovat na dlouhodobou pohledávku na účet 469? V tom případě, kam by se účtovaly OP?}
Určitě pohledávku nemusíte přeúčtovávat na dlouhodobou. Podle účetních předpisů rozhoduje při vzniku pohledávky splatnost, proto ji stále nechte na účtu 377.
Jenom pro doplnění, pokud byste vedla dlouhodobou pohledávku na účtu 469, opravné položky k tomu účtu se tvoří na účet 149.
V roce 2023 vyfakturovala obci firma projekt na sol.panely za 211 145,- Kč
obec ho zaplatila, ale akce se neuskutečnila a tak 13.9.2023 posla firma
dobropis na tuto částku. Dosud nezaplatila, obec je dala k soudu. Musíme dělat opravné položky?}
Oběcně se opravné položky tvoří k pohledávkám podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb.. Tvoří se ve výši 10 % za každých 90 dní po splatnosti. Píšete o dobropisu. Pokud ho máte po celou dobu zaúčtovaný na pohledávkovém účtu 311, tak bych je vytvořila. Pokud dobropis máte zaúčtovaný na účtu 321 mínusem, tak OP se k účtu 321 - závazkům netvoří. Většinou softwary na knihu došlých faktur jsou nastaveny na účet jeden účet a to 321 a k 31.12. si právě vypomaháme účtem 311, kdy záporný zůstatek účtu 321 přehazujeme na účet 311 a na začátku dalšího roku ho vracíme zpět. Jedná se však o pohledávku a měla by být účtována po celou dobu na pohledávkovém účtu 311 (krátkodobé) nebo 469 (dlouhodobé) a měly by být účtovány OP.
Zaměstnankyni byla vyčíslena škoda ve výši 500 000,- . Bude ji splácet srážkou ze mzdy 10 000,-Kč měsíčně.
Jelikož to bude splácet 4 roky udělala jsem předpis 469/649. Ale asi by měly být rozlišeny i výnosy. Mám použít účet 385 a každý rok přeúčtovat na 649?
Děkuji}
Předpis výnosu a pohledávky je správné zaúčtovat do období vzniku škody. Splatnost se pak váže jen na období úhrady pohledávky, nevztahuje se ke vzniku výnosu. Nechte zaúčtováno, jak máte a splátky přijímejte 231/469, žádné časové rozlišení se zde nepoužije.
Potřebovala bych poradit jak zaúčtovat penále z prodlení u smlouvy o dílo.
Situace je taková že firma nestihla ve slíbeném datu odeslat žádost o dotaci a my jsme ji tím pádem vystavili fakturu na smluvní pokutu.
Fakturu za jejich služby máme zaúčtovanou MD 042 9 / DAL 321 1
a poté platbu MD 321 1 / DAL 231 10 3115 6121.
Mohla bych Vás poprosit jak zaúčtovat vystavenou fakturu na tu smluvní pokuty a pak i jejich připsanou platbu?}
Faktura za smluvní pokutu se účtuje zápisem 311/641 - na účet 641 patří smluvní pokuta i úrok z prodlení. Pokud byste se dohodli na delší splatnosti než jeden rok, pak místo účtu 311 účet 469. Příjem na pol. 2212.
VAK HK chystá intenzifikaci ČOV (v majetku VAK) na území obce. Obec bude přispívat na tuto výstavbu formou půjčky, za kterou potom dostane akcie. Od budoucích žadatelů o připojení se na kanalizaci (majetek VAK) bude obec, se souhlasem VAK a KHP, vybírat "finanční spoluúčast na intenzifikaci ČOV". Tyhle peníze zůstanou v rozpočtu obce. Chápu to jako příspěvek na tu půjčku. Ale nechápu, jak to budu účtovat. Máme také fond na obnovu VHM, ale tento příjem nebude příjmem tohoto fondu, protože se to týká intenzifikace cizího majetku. Prosím o radu.}
Neznám konkrétní smluvní ujednání, ale vyjdu z toho, co uvádíte v dotazu. Peníze od lidí budete účtovat jako obecný provozní transfer - na účet 672, pol. 2321- jestli je to takto sjednáno.
Půjčku poskytnete zápisem 469 MD/ 231 D, RS odpa 2321, pol. 6413. Nevolím účet 067, protože smyslem půjčky zde není zhodnocení půjčených prostředků.
Pořízení akcií předepíšete 043 MD/ 368 D, po zápisu do OR 06x (asi nevýznamný podíl 069)/ 043 D, zápočet s půjčkou 368 MD/ 043 D.
Dobrý den. Ráda bych se ujistila, že již nemohu auditem za rok 2023 zjištěnou chybu účetně napravit:
Zjištění: "Opravná položka k nedobytné pohledávce obce za společností XY ve výši 185.000 tis. Kč byla nesprávně zaúčtována do nákladů místo do Vlastního kapitálu (C.I.7.). Opravná položka měla být tvořena v předchozích účetních obdobích a neměla zatížit výsledek hospodaření obce v r. 2023."
Na kraj jsem v rámci hlášení o nápravě chyb jen poznamenala, že vyvozuji ponaučení a při inventuře investic (měla jsem k dispozici výpis z investice) budu prověřovat i insolvenční rejstřík. Záznam o insolvenci v rejříku byl z listopadu 2022 a měla jsem tutíž OP provést v roce 2022.
Pohledávku mám zaúčtovanou na účtě 469 se 100 % OP.
Na insolvenčním rejstříku je aktuálně zveřejněno zatím nepravomocné usnesení soudem schváleného reorganizačního plánu společnosti.
Mám nějak účetně "zakročit"?}
Tím, že máte schválenou závěrku a chybku obsaženou ve VH minulých let, tak opravdu oprava nemá smysl, víceméně ani není možná, v roce 2024 je již vše vykázáno správně.
Dobrý den, nevím jak se mi stalo, ale zaúčtovala jsem prodej pozemku na zálohy 324. Pozemek nám platí kupující od minulého roku na více splátek. Jak to prosím můžu napravit? Platit měli půlku loni a zbytek letos, ale byly v prodlení s platbou. Jak zaúčtuji penále? Děkuji}
Zde musíme vyjít z data podání návrhu na vklad do KN kupní smlouvy, to je datum uskutečnění účetního případu. K tomu datu se dělá předpis 311/647 a dále se k tomuto datu i pozemek vyřazuje 554/031. Platby před podáním návrhu na vkladu jsou správně zálohy na účtu 324 a k datu podání se zúčtují 324/311. Splátky po návrhu jsou již jen úhradou pohledávky např. 231 3636 3111 MD/ 311 D. Pokud byly sjednány splátky na delší období než 12 měsíců, volí se při předpisu dlouhodobá pohledávka, např. 469. Penále můžete vyměřit, ale z hlediska opatrnosti dáváme do rozvahy předpis spíše až když dojde k úhradě, můžete ho předepsat k datu výměry do podrozvahy(např. 991/999). Předpis je klasicky 311/641 a zároveně 999/991a úhrada 231 par. např. 3639, pol. 2212. Opravu moc poradit nemohu, nevím, jak bylo účtováno a kdy došlo k návrhu na vklad.
V roce 2023 jsme realizovali akci "Revitalizace školní zahrady". Akce byla ukončena v září 2023.Investiční náklady byly 1.028 tis.Kč a neinvestiční 65,5 tis. kč. Byla přislíbena investiční a neinvestiční dotace ze SZIF v celkové výši 500.000,00 Kč. Bylo zařazeno do majetku a zaúčtována dohada dotace (09/23). Transfer jsme dohadovali dle pokynů manažerky dotace: neinvestiční 30.455,20 Kč a investiční 469.544,80 Kč. Tato částka transferu je i na kartě majetku a odepisuje se od 10/23. Dotace přišla až v roce 2024 ovšem ve výši : neinvestiční 37.928,31 Kč a investiční 462.071,69 Kč. Nevíme jak nyní řešit rozdíl mezi dohadou a skutečností. Zatím jsme zaúčtovali v účetnictví korekci účtu 403 a 672 na straně Dal o částku 7.043,11 Kč. Ovšem nemáme opravu na kartě majetku, takže nesedí zůstatky na účtech mezi Majetkem a Účetnictvím. Moc děkujeme za odpověď.
Ještě jestli můžeme poprosit: Při vyplácení stravného při služební cestě (školení podle vyhl. 140,00 Kč) se také musí řešit zdanění nad 116,20 Kč? Zatím jsme vypláceli stravné v hodnotě 140,00 kč a nedanili jsme. Na tuto skutečnost jsme přišli až teď při volbách. Pokud jsme měli danit , tak jak máme opravit? moc děkujeme a přejeme hezké prázdniny.}
Nejprve ověřte, jestli neinvestiční dotace opravdu měla skončit na účtu 672 - z dotazu jsem vyvodila, že zápis 388/403 byl jen ve výši investiční dotace 469 544,80 Kč a neinvestiční dotace se dohadovala 388/672. Pokud se jedná o projekt z IROPu či OPŽP, pak se z hodnoty přímých realizačních nákladů odvozuje nepřímá neinvestiční dotace, která se ale většinou věcně váže k investičním nákladům (vše je na účtu 042 včetně nepřímých výdajů typu projekt), značí se neinvestičním ÚZ, ale účtuje se na účet 403. To jen poznámka na okraj.
Rozdíl od dohady, jestli jste již v okamžiku vypořádání dotace, se účtuje 346 MD v konečné výši 462 071,69 Kč/ 388 D 469 544,80 Kč, 403 MD 7473,11 Kč. Zároveň se zúčtuje rovnou do výnosů zápisem 672 MD/ 403 D 7473,11 Kč, čímž se neovlivní výše účtu 403 - nadále se rozpouští z výše dotace 469 544,80 Kč, informace o konečné výši dotace se jen poznamená na kartu majetku. Vy uvádíte rozdíl od dohady 7043,11 Kč, to mi na rozdíl nesedí. Fakticky je to tak, že Vám neposkytli menší dotaci, ale neinvestiční dali o 7473,11 Kč více, u investiční méně. Takže v takovém případě by byl účetní postup viz výše odpovídající, navíc by se jakoby ani nejednalo o rozdíl od dohady, ale přeúčtování na neinvestiční dotaci, přesto když to není oprava chyby - že byste to špatně strukturovali při dohadě, tak se účet 403 nemá korigovat, právě v logice rozdílu od dohady. Ale je možné, že chyba nastala a pak podle předpisů máme účet 403 o rozdíl opravit.
Pokud by dotace ještě nebyla vypořádaná, tak se o rozdíl od dohady upravuje zápis - 388 minus MD/ 403 minus D a opět zúčtování 672 MD/ 403 D, když nejsme v režimu opravy chyby, kdy bychom správně měli korigovat účet 403 (tedy pouze úprava dohady bez zúčtování 672/403).
Ale opravdu i ověřte, že dotace nemá celá skončit na účtu 403, viz úvod, pak by to naopak bylo na opravu celé výše neinvestiční dotace na účet 403 a opravit i na kartě majetku.
Ohledně zdanění stravného, není to to samé jako příspěvek na stravování, stravné na pracovních cestách je součástí osvobozené cestovní náhrady (§ 6 odst. 7 písm. a) zákona o daních z příjmů).
Obec vlastní společnost s.r.o., kde je 100% vlastníkem. Společnost byla založena v roce 1995, základní vklad do společnosti byl 100.000,-Kč. Společnost fungovala několik let a od roku xxyx společnost sice existovala, ale nefungovala. V roce 2021 byly ke vkladu zaúčtovány OP (556/171) v celkové výši, protože bylo velmi vážně uvažováno o zrušení společnosti s.r.o. Ještě, než byla ukončena činnost společnosti s.r.o., tak jí obec poskytla půjčku. Zůstatek nesplacené půjčky nám zůstal „viset“ na účtu 462, kde jsme udělali OP v celé výši již v roce 2012 (556/142), dále ještě obec platila za již tehdy nefungující společnost platbu advokátovi (za podání žaloby) ve výši 34.691, to bylo zaúčtováno 518/469 a v roce 2018 se udělali OP k tomuto účtu (556/149). V letošním roce se ZO rozhodlo, že společnost s.r.o. „oživí“, protože dle rady advokáta je to výhodnější než založit novou společnost. Nyní je podán návrh na vklad změn do OR (nový, jednatel dozorčí rada, rozšíření činnosti). Společnost bude potřebovat do začátku opět půjčku od obce. Základní kapitál zůstane stejný čili zrušíme OP zápisem (171/556?) a asi by bylo vhodné odúčtovat i pohledávky obce za bývalou společností s.r.o. Lze tyto pohledávky převést se souhlasem ZO jako nedobytné a zcela odúčtovat, jaký by byl zápis? Až bude vše zapsáno v OR bude obec převádět některé svoje ekonomické činnosti na nově fungující společnost jako třeba bytové hospodářství. Jak se bude o tom účtovat? Starosta se zúčastnil konference Hydrogen Days 2024, lze účtovat 518/6112 pol.5167 a jaký bude § za zpracování studie energetického využití vodíkového hospodářství v obci (2115??). Děkuji moc za radu a přeji krásné dny.}
1. Pohledávky bych nevyřazovala, společnost právně existuje, nezanikla, takže podle mě by z právního hlediska ZO muselo jedině dřívější pohledávky prominout, pokud je nebudete chtít od s.r.o. uhradit. Je ale nezbytné připomenout, že pokud dojde k prominutí pohledávky, mělo by se na straně toho s. r. o. jednat o výnos, který půjde do základu daně z příjmů. Nevím, o jakých hodnotách se bavíme, ale zvažte prosím i tuto okolnost. Odhadujeme, že se může ukázat jako efektivněší pohledávky ponechat, případně je třeba započítat na příplatek k vlasntímu kapitálu. Těžko to ale hodnotit - je to vždy případ od případu.
U pohledávek OP zrušíte dnem vyřazení proti jeich odpisu (jestli se schválí prominutí), případně pokud si je ponecháte a třeba započtete na příplatek k vlasntímu kapitáklu, tak tímto zrušením.
Na zrušení opravných položek ke vkladu bych počkala, až k tomu bude vhodná skutečnost, např. ziskovost společnosti či jiné prokázání, že riziko, jehož vlivem byla OP zaúčtována, již pominulo (laicky řešeno např. i až začne společnost zase opravdu "fungovat").
Ohledně převodu některých činností obce na společnost - omlouváme se, ale to je záležitost spíše na individuální poradenství - nelze to řešit obecně, musí se vždy analyzovat případ od případu (jaké činnosti jsou vhodné převádět, jaké to bude mít účetní a daňové souvislosti). .
2. Účast na konferenci - účet 518 a odpa 6112 souhlas, položka je správně 5176 (pozor není to překlep, školení ve smyslu vzdělávání patří na pol. 5167, pro konference je přímo určena pol. 5176).
3. Pokud je účelem úspora energie, pak je odpa 2115 dobře zvolený.
Dle smlouvy o dílo (oprava dřevěné budovy) bude muset obec, coby objednatel, fakturovat smluvní pokutu za nedodržení lhůty plnění. Ve smlouvě je uvedeno: "Objednatel má právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla včetně DPH za každý den prodlení oproti sjednanému termínu ukončení." Zhotovitel je v prodlení 118 dní a pokuta je vypočítána na 20 tisíc korun.
Jak, prosím účtovat předpis a platbu pokuty?
Dle názoru právníka máme navíc vyčíslit úrok z prodlení k této pokutě. To mi není jasné. Tady vůbec nevím, jak tyto úroky spočítat. Smluvní pokuta se každý den mění (zvyšuje o 175 Kč). Mě by spíš připadalo logičtější uplatňovat úrok z prodlení k této penalizační faktuře, pokud by ji zhotovitel včas neuhradil.
Nejsme plátci DPH.}
Podobné případy jsou problematické, často končí u soudu, je lepší zkusit najít s firmou právní smír, hlavně co se týče výše sankční platby. Úroky z prodlení vyčíslete po dohodě s právníkem (to je právní otázka, i nakolik je to nutné, vymahatelné apod.) a vyčkala bych na reakci firmy, zda sankci uzná či se bude soudit. S předpisem bych tedy raději posečkala na "odsouhlasení" s protistranou. Kdyby firma nereagovala, sami to budete muset dát k soudu - nějak vymáhat, v takovém případě se volí předpis podmíněné pohledávky na podrozvahu - nejčastěji účet 948 (v případě soudního řízení).
Kdyby rovnou s částkou sankce souhlasili, pak předpis do rozvahy zápisem 311/641 - na účet 641 patří smluvní pokuta i úrok z prodlení. Pokud byste se dohodly na delší splatnosti než jeden rok, pak místo účtu 311 účet 469. Příjem na pol. 2212.
Úroky z prodlení doporučujeme vždy předepisovat, až když jsou jasně vyčísleny a nárokovány, nejlépe klidně až při úhradě, protože vyčíslení je právě problematické a obecně předmětem sporů s ne vždy jasným výsledkem. Ale viz výše - rozhodují i okolnosti, co firma uzná, lze předepsat do rozvahy, zbytek zatím z opatrnosti do podrozvahy.
Obec koupila septik 10m3, tento septik byl zařazen do majetku (v roce 2022). Ve finále se nemusel použít a v březnu 2024 ho obec prodala na základě kupní smlouvy. Tato kupní smlouva je sepsána na částku 51728,- Kč (hodnota septiku) a smlouva má přílohou splátkový kalendář na celkem 5 splátek. Ve smlouvě se ujednalo, že kupující bude vlastníkem předmětu koupě teprve úplným splacením kupní ceny, poslední splátka je nastavena 10.08.2024. Prosím o pomoc se zaúčtováním, nějak jsem se v tom ztratila. Budu účtovat předpis přes účet 377 a pak? Majetek vyřadím okamžikem uhrazení celé částky v srpnu.
(Septik měl být použit v MŠ), je zařazen pod MŠ}
Septik se neměl zařazovat, když nebyl "zfunkčněn", mělo být účtováno na účet 042, případně jako materiál na sklad. Ted už bych to ale neopravovala, odpisy nebudou významné, tzn. účtovala bych teď klasicky o prodeji majetku. Předpis v kupní ceně 469/646, vyřazení k datu předání dle smlouvy 553/082 v ZC, 082/022 v PC.
Splátky budete účtovat 231/469, RS odpa 2321 pol. 3113.
Nevyřadíte jej tedy k datu doplacení, je sice právně sjednaná výhrada vlastnického práva až do celkového zaplacení, ale účetně se vyřazuje již při předání, nikoliv až doplacením (septik bude užívat již kupující).
V minulém roce došlo vinou nájemnice v našem bytovém domě k vytopení bytu pod touto nájemnicí, čímž došlo k značné škodě cca 225 tis. Kč. Jelikož se jednalo o prokázanou vinu nájemnice, která neměla uzavřenu pojistku na škody způsobené z běžného občanského života, museli jsme náklady na opravu bytu hradit z rozpočtu města. Po dlouhých peripetiích se konečně podařilo s nájemnicí uzavřít Uznání závazku a dohoda o způsobu jeho úhrad, posílám v příloze. Vzhledem k věku a možnostem nájemnice (je to starší
paní ročník 1949, která pobírá starobní důchod) byla stanovena spíše symbolická splátka, kdy je velmi nejisté, zda bude celková škoda uhrazena.
Našel jsem následující účtování
Předpis náhrady škody 377 / 649
Příjem splátky 231 / 377
Chtěl jsem se ujistit, že je to takto v pořádku, případně jestli není nějaký jiný postup při dlouhodobém splácení s nejistotou splacení celé výše závazku.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková