Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Hledanému výrazu codexis odpovídá celkem 24 dotazů:
Jak účtovat přechod na AI Codexis. Různé monitory si platíme již několik let a vždy účtuji přímo do nákladů (518) s časovým rozlišením na roky, ke kterým se předplatné vztahuje. Nyní jsme přešli na AI Codexis.
Na faktuře jsou rozepsány položky bez DPH takto:
- přechod na CODEXIS AI 22.000,-
- Judikatura AI CODEXIS 20.000,-
- AI Monitor daně CODEXIS 15.000,-
- Legislativní alarm - LEAL CODEXIS 10.000,-
- Předpl. CODEXIS AI Retence - 3 roky 15.000,-
Dle informací oblastního manažera se vyjma poslední částky jedná o jednorázový poplatek.
Částka celkem včetně DPH 99.220,- Smlouvu jsme žádnou nepodepisovali, tedy k tomu víc nemám. Ve směrnici o časovém rozlišení máme uvedeno, že časově rozlišujeme hodnoty vyšší než 10.000,- Kč. Přemýšlím i o tom, tuto částku ve směrnici zvýšit. Prosím tímto ještě o radu, jaká částka je dle Vás nyní vhodná? Je mi jasné, že do účinnosti směrnice se budu muset ještě řídit směrnicí starou a tedy časově rozlišit částku vyšší než 10.000,- .}
Takto to vypadá jako nákup licence (licencí). Pokud se jedná o platbu za licenci, tak licence je nehmotným majetkem, když je na déle než rok. Licencí k programu Codexis nezískáváte vlastnické právo k produktu, toto právo stále náleží dodavateli, ale máte právo daný program využívat (ĺicence), takže do majetku by toto právo patřit mělo, když jej máte sjednáno na dobu delší než rok. Licence s platbou dopředu by patřila na účet 013, položka 6111 (nad 60 tis. Kč), do 60 tis. Kč pol. 5172 a účet 558. Časově byste nerozlišovala.
Pak je ještě možné, že neplatíte v rámci smlouvy za licenci, tu můžete mít zdarma a platíte jen servisní poplatek - službu pol. 5168 a účet 518. Uhrazenou cenu za servisní náklady je pak potřeba časově rozlišit, opět ale v souladu s vaší směrnicí k časovému rozlišení.
Co se týká vaší určené významnosti. Podle vašich výkazů mi částka přijde opravdu nízká. V dokumentech je přímo materiál významnost - výklad a přímo tabulka na jednotlivé účetní položky a jejich významnost. Zkuste se na to podívat a popřípadě si ji zvýšit.
V roce 2023 jsme uhradili prodloužení servisní smlouvy na Codexis. Předplatné je od 11/2023 do 10/2026 a chybně jsem zaúčtovala vše do nákladů 518 v celkové výši 25068,78 Kč. Lze opravit nyní náklady roku 2025 a 2026 ve výši 15319,82 Kč zápisem MD - 518/ MD 381 ?}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Četla jsem zde na obec účtuje dotaz ohledně poskytnutí licence k programu Codexis. máme stejný případ. Je to placeno naráz na tři roky, dopředu. S paní auditorkou jsme se při dílčím přezkoumání domluvili, že to dáme jako službu. říká, že v předmětu smlouvy je poskytnutí odběrateli přístup k licenci užití internetové aplikace.. Dle ní nám dodavatel poskytuje službu o přístupu k jejich aplikaci. Logicky bych si to myslela taky, že vlastně žádný program do počítače neinstaluju, nic "nevlastním", ale dle dotazů z vašich stránek se jedná o majetek.
Zde výcuc ze smlouvy:
předmět smlouvy
dodavatel se touto smlouvou zavazuje po dobu trvání této smlouvy poskytnout odběrateli 1 přístup (licenci k užití) do internetové aplikace právního informačního systému codexis green a zajištovat pro odběratele poradenské a servisní služby a odběratel se zavazuje zaplatit.
pak je tam vypsáno čerpání poradenských a servisních služeb (úvodní nastavení, telefon, přednostní email, e-fakturace, služby volání zpět atd..
Cena je stanovena ve výši 31 998Kč a bude uhrazena jednorázově dopředu na celé období (3 roky) .
Jak je to prosím tedy podle vás? opravdu raději majetek? co se stane, když to nechám jako službu?
mockrát děkuji za odpověď, pokud bude možné odpovědět do pátku, budu moc ráda, jedná se o rok 2023 a řeším to teď k uzávěrce.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den,
Při dílčím auditu v prosinci nám bylo doporučeno opravit účtování Servisní smlouvy Codexis na 4 roky do 30.6.2027 (uzavřena 29.6.2023).
Měla jsem účtováno na 018 jako DDNM. Dle pana auditora se však jedná o službu.
Prosím Vás o kontrolu účtování oprav dokladů:
Oprava účtování úhrady zálohy: MD 314 minus 43.560 ,- kč / D 231 6171 5172 minus 43.560,-Kč a nově MD 314 … 43.560 Kč / D 231 6171 5168 … 43.560,- Kč.
Oprava účtování došlé faktury: MD 558 minus / D 321 minus 43.560,- Kč, 321 minus 43.560,- kč / 314 minus 43.560 ,- Kč a nově MD 518 ... 5.445,- Kč, a čas. rozlišení 381 0024, 025, 026 (pro roky 2024-2026) vždy po … 10.890,- Kč, 381 0027… 5.445,- Kč / D 321 … 43.560 ,- kč, a MD 321 / D 314 … 43.560,- Kč.
A nakonec zrušení zápisu o zařazení majetku MD 018 minus / D 078 minus 43.560,- Kč (bez schválení ZO, nejedná se o vyřazení majetku, ale jedná se o opravu účtování).
Předem velice děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, prosím o radu jak postupovat v zaúčtování. V 3/2023 obec zakoupila SW Codexis Kč 50.820,- zaúčtováno 018/078, nyní přikoupen k SW legislativní alarm ve výši 13.189,- Zda mám vyřadit z 018 a dát v celé částce 64.009,- na 013, protože překročím hranici 60 tis. Prosím jak správně postupovat
Předem děkuji za odpověď}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den,
potřebuji poradit se zaúčtováním přechodu ze SW CDX Desktop na on line verzi CODEXIS GREEN. Desktopový SW evidujeme v majetku, jak jsme ho postupně dokupovali, ve 3 položkách na SU 018 (36.139 Kč, 36.179 Kč a 11.979 Kč.) Letos nám dodavatel oznámil, že desktopová varianta končí a nebude již aktualizována, a proto je potřeba přejít na on line verzi, a to za jednorázovou platbu 18.150 Kč. Jak mám postupovat? Vyřadit starý SW a zařadit nový? Pokud ano, tak za kolik? Kdybychom neměli desktopovou variantu, tak by cena za pořízení CODEXIS GREEN byla úplně jiná. Nebo to mám považovat za TZ DDNM, zaúčtovat do nákladů, na položku 5172 a jen udělat poznámku na kartách?}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
V březnu 2019 obec uzavřela Servisní smlouvu programového vybavení Codexis Green.
Předmětem smlouvy je poskytnutí 2 přístupů – licence k užití do internetové aplikace Codexis.
Dále je uvedeno, že po celou dobu účinnosti smlouvy do 28. 2. 2022 budou zajišťovány poradenské a servisní služby. Za tyto služby se odběratel zavazuje zaplatit smluvenou cenu dle servisní smlouvy 28.620 Kč s DPH jednorázově.
Zaúčtovala jsem na 381 a každý rok rozpouštím poměrnou částku na 518.
Nyní obec uzavřela Dodatek k servisní smlouvě – do 28. 2. 2025 na poskytování služeb za celkovou částku 43.560 s DPH, úhrada jednorázově.
Nejsem si jista, jestli je správně, že vše účtuji jako službu a není zařazeno jako DDNM.
Děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den,
máme program Codexis Green. Teď mi přišla nová faktura na prodloužení programu v tomto znění:
Prodl. Servisní smlouvy Codexis Green
Prodl. předplatného Codexis Green
Prodl. předplatného Vzory smluv Codexis Green
vše na období od 1.7.2021 - 30.6.2024 a je uvedena celková cena 83 853 Kč, je to cena včetně DPH Není udělán rozpis na jednotlivé položky. Můžete mi prosím poradit, jak to máme zaúčtovat. Jestli jako službu na položku 5168 a rozpočítat to rovnoměrně do nákladů za každou položku a samozřejmě to pak časově rozlišit na tři roky nebo jako nehmotný majetek?
Jedná se vlastně o prodloužení servisní smlouvy k programovému vybavení Codexis Green. Prosím i o uvedení položky a účtů. Děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, nevím jak zaúčtovat fakturu za servisní smlouvu programového vybavení CODEXIS GREEN v hodnotě 43 560,- Kč. V předmětu smlouvy je uvedeno že dodavatel se zavazuje po dobu trvání této smlouvy (3 roky) poskytnout odběrateli 1 přístup (licenci k užití) do internetové aplikace právního informačního systému CODEXIS GREEN a zajišťovat pro odběratele poradenské a servisní služby . Cena za 1 rok poskytování služeb je stanovena na 12 000,- Kč bez DPH (s DPH tedy vychází na uvedených 43 560,-). Na faktuře je pak jednou souhrnnou částkou uvedeno - servisní smlouva C.g - 3 roky, Codexis green - licence k užítí, předpl. Codexis green, Monitor Obecní samospráva , předpl. Monitor Obecní samospráva. Podle toho, jak je to uvedeno ve smlouvě bych zaúčtovala vše na služby 518, položku 5168 nebo zařadit na účet 018 pol. 5172 - ze smlouvy ani z faktury není hodnota licence patrná. Děkuji}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, prosím o radu jak účtovat, nějak se v tom ztrácím. odpovědi na toto téma v jiných dotazech mi vytvořilo ještě větší zmatek.
1) Máme nový web obce - v srpnu 2020 jsme dostali zálohovou fa na částku 30.250,- Kč (fakturace 50% objednávky), došlou fakturu jsem zaúčtovala (zřejmě špatně) 549 0010/321 0010, 321 0010 MD/314 0000 -MD a platbu zál. fa jsem účtovala 314 0000/ 6171 5041 ve výši 30250,- Kč.
V prosinci jsme dostali další zál. fa na částku 30250,- Kč - stejně jako v srpnu a 18.12.2020 jsme převzali zhotovené webové stránky. Cena je již konečná. Nyní nevím jak dál - mám to účtovat přes nedokončený majetek a v prosinci zadat do majetku - účet 013? nebo 018? Odepisovat mám 3 roky? Děkuji
2) Pořídili jsme Codexis green, v roce 2020 jsme zaplatili 9999,44 Kč a zálohu jsem zaúčtovala na 314 0000/6171 5172 a (zase špatně) jsem zavedla na účet 018. Má se také odepisovat až bude celkově zaplaceno? v roce 2021 budeme ještě za tento produkt platit další peníze, ve výsledku by to mělo být do 50.000 Kč. Prosím jak z toho ven? Moc děkuji}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
V roce 2016 jsme pořídili program Codexis + servis na 5 let. Cena programu 6 050,- Kč – byla zaúčtováno na podrozvahu na účet 901. Servis roku 2016 byl zaúčtován na 518 a servis následujících let zaúčtován na 381. Účet 381 každoročně v poměrné výši (do října 2021) rozpouštím 518/381. Při kontrole v letošním roce jsem zjistila, že jsem v roce 2019 přehodila strany – účtovala jsem 381/518. Jak nyní opravit? Děkuji.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Nevím jak zaúčtovat Servisní smlouvu programového vybavení CODEXIS GREEN , na základě které bude umožněn přístup k licenci a zajištění poradenské a servisní služby.
Fa- 43 560,- Kč - jedna částka zahrnuje
Servisní smlouva cod. gr.
Licence k užití cod. gr.
Monitor Obecní samospráva cod. gr.
Sledované dokumenty cod. gr.
Předplatné cod. gr.
Předpl. Monitor Obecní samosp. cod. gr.}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Obec uzavřela Servisní smlouvu programového vybavení CODEXIS ONLINE, jejímž předmětem je "Dodavatel se touto smlouvou zavazuje poskytnout odběrateli 2 přístupy (licenci k užití) do internetové aplikace právního informačního systému CODEXIS ONLINE včetně doplňků Sledované dokumenty a Monitor Obecní samospráva (dále jen "produkt" nebo "základní dodávka produktu") a po dobu účinnosti této smlouvy zajišťovat pro odběratele poradenské a servisní služby. " Cena za 1 rok poskytování služeb je stanovena na 9.000,-Kč. Zvýhodněná cena za období trvání smlouvy do 31.12.2021 je 27.000,-Kč. Na faktuře je uvedeno: Servisní smlouva CODEXIS ONLINE (na období od 1.6.2018 do 31.12.2021). Chtěla bych poprosit jak tento případ zaúčtovat.
}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Město koupilo licenci k užití, na vzory smluv CODEXIS, monitor Obecní samospráva CODEXIS , každé za 1 210,- Kč a k tomu servisní smlouvu na období 4 let za cenu 76 230,- Kč. Celkem fa za 79 860,- Kč.V ceně je literatura, právní kalkulačka, zákony. Jedná se o službu nebo dlouhodobý majetek? Jak toto účtovat? .}
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Vím, že k pořízení licence Codexis, již byly nějaké dotazy zodpovězeny. Vždy však byla licence za nějakou cenu, třeba i jen ve výši 1,- Kč. My jsme také tuto licenci pořídili + servis na 5 let. Fakturován je nám však pouze servis, vše ostatní máme zdarma. Máme tuto licenci nějak ocenit v RPC a zařadit, nebo se nemusí nikde vést. }
Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková