Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

Hledanému výrazu software odpovídá celkem 155 dotazů:

  • Majetek
    11. 06. 2025

    Dobrý den, pořídili jsme dotykový tablet pro potřeby hasičů do hasičského auta v hodnotě Kč: 6.932,--. Zaúčtovala jsem na 028/088. Poté pan starosta objednal k tomuto tabletu navigační software pro jednotky požární ochrany v hodnotě Kč: 2.200,--. Prosím o zaúčtování softwaru jak účetně, tak rozpočtově. Nevím, zda na 518/pol. 5172.
    Děkuji za odpověď}

    Předpokládám, že navigační software pro jednotky požární ochrany můžete nainstalovat do jakéhokoliv zařízení, nejen do tohoto tabletu a tablet bez tohoto softwaru funguje. Takže je možné vést tento dokoupený software jako DDNM. Hranice pro zařazení DDNM je stanovena prováděcími předpisy od 7 tis. Kč do 60 tis. Kč. Nezmiňujete se, jestli ve vnitřním předpisu máte hranici sníženou a jak vedete DDNM pod stanovenou hranicí (operativní evidence, podrozvaha).

    Pokud by hranice snížena nebyla, měla byste účtovat zápisem 518 MD / 321 D a  úhradu 321 MD / 231 pol. 5172 par. 5512 D a popřípadě zařadit na podrozvahu 901 MD / 999 D. Pokud je snížena a částka za software dosahuje evidence majetku, kterou máte určenou ve směrnici, tak místo účtu 518 byste použila účet 558 a zařazení do majetku 018 MD / 078 D.

  • Pořízení serveru
    09. 06. 2025

    Obec pořídila nový server Dell v hodnotě 160 tis. kč, SW je v celkové hodnotě 70 tis. Kč (fakturován: MS window server 2025 v hodnotě 28 tis. Kč, MS windows server dell cal 10 device 12 tis. Kč a windows server user CAL 30 tis. Kč). Instalace 10 tis. Kč. Mohu považovat SW součástí serveru? Po konzultaci se společností, která nám server prodala, je SW nutnou součástí serveru po celou dobu jeho užívání. Účetně 042/321, zařazení 022/042, 26.20.10, úhrada pol. 6125 (celková částka 240 tis. Kč). Postupuju správně nebo musím rozdělit samotný server 022 a SW 018, pol. 5172 po částech?}

    SW může patřit do ceny serveru jako technologický software, pokud je nezbytný pro jeho provoz a to podle vyjádření, které jste od společnosti dostala je. Tak ho účtujte jako součást komplet. Účtování máte v pořádku :-)

  • DPH u nájmu, majetek
    29. 04. 2025

    Dobrý den,

    chtěli bychom požádat o zodpovězení dotazu
    1) jedná se o pronájem pozemků za účelem pořádání akce k výročí založení společnosti a pro parkování v areálu zámeckého parku.
    Právnická osoba, plátce DPH, bude v parku pořádat akci k založení jiné společnosti (tato společnost si tuto pořádající firmu najala), město bude uzavírat nájemní smlouvu s pořádající firmou na pronájem louky a dalšího pozemku pro parkování (tento pozemek je veden jako zeleň, ale využívá se jako parkoviště). Pronájem bude na 5 dní s tím, že pronájem louky pro akci je větší výměrově než pronájem pro parkování a nájemce je povinen si zajistit el. připojení a dodávku vody a WC. Bude tento pronájem celkově osvobozen od DPH pokud je výměra pro parkování menší než výměra pro pořádání akce nebo bude DPH stanoveno jen u pozemku k parkování, pronájem louky bude osvobozen nebo se lze dohodnout, že pronájem bude s DPH celý, když se jedná o firmu, která se pořádáním akcí zabývá.

    2) Pořizovali jsme 200 kusů GOV licencí na upgrade antivirového programu z edice Bitdefender GravityZone Business Security Premium na edici Bitdefender GravityZone Business Security Enterprise na období 36 měsíců s platností licence od 15.4.2025 v celkové částce Kč 401 478,-. Cena za 1licenci je 1 659,- bez DPH. IT správce sdělil, že to vede jako soubor majetku. Dávám tedy správně položku 6111? Nebo mám dát POL 5172?

    Děkujeme}

    Nájemce je plátce DPH a příslušný nájem bude k realizaci ekonomické činnosti nájemce. Za těchto okolností máte právo i u nájmů, které by mohly být od DPH osvobozeny, rozhodnout se DPH uplatnit. V tomto konkrétním případě je souběh s nájmem, který by byl povinně zdaňován (parkování vozidel), tak bych doporučoval vůbec neváhat a zdanit nájem jako celek. Vyhnete se tím všem diskusím, je to naprosto legální a nájemce by si bez problémů měl uplatnit odpočet DPH.

    U těch licencí - to je hraniční. Pokud jsme v pozici určité multilicence, tak máme tendenci dávat to spíše jako jeden majetek - tedy potom by to byl účet 013, položka 6111 a majetek odpisovat na 36 měsíců. Ale je to nesmírně sporné - kde je hranice multilicence a pořízení jednotlivých licencí - tedy i varianta, že je t pořízení 200 samostatných software (neměl bych ale potom mluvit u soboru - to u nehmotného majetku moc nejde) - a účtovat to potom skutečně na 518 a navést si to max. na účet 901.

    Jde o systém užívání - nedáváme je prostě jakoby na sklad - může se stát, že potřebujeme linenci pro 3 a firma dává jen multilicene po 10. Tak koupíme 10, a neřešíme, že se nedají všechny používat, dáme jako jeden SW - tuto logiku většinou všichni i kontroloři akceptují. 

  • Správný postup při změně hranice pro ocenění DDM
    23. 04. 2025

    Dobrý den, prosím o informaci ohledně správného postupu při změně hranice pro ocenění u drobného dlouhodobého majetku, který byl pořizován a vykázán v rozvaze podle v minulosti platné směrnice (hodnota ocenění) a v současné době nesplňuje podmínky stanovené pro drobný dlouhodobý majetek s ohledem na změnu ocenění (změna směrnice – navýšena hodnota hranice pro majetkový účet 018 a 028)?
    Neznamená tato skutečnost pro vybranou účetní jednotku (příspěvková organizace zřizovaná ÚSC) povinnost přeúčtování z rozvahy na příslušné účty podrozvahy stávající majetek nebo se to týká nově pořízeného majetku? A pak současně komentovat tuto změnu v Příloze k účetní závěrce jako změnu účetní metody, s ohledem na významnost?
    Děkuji za odpověď.
    S pozdravem}

    Podle mě záleží na vás, jak se rozhodnete, je to obdoba přechodných ustanovení v právních předpisech, kdy v nové směrnici by mělo být uvedeno, jak se bude postupovat u dříve zařazeného majetku. 

    Můžete se inspirovat odpovědí MF, ve které řeší, jak postupovat při změně hranice pro ocenění majetku v účetních předpisech:

    "3/2011 Jakým způsobem by mělo být postupováno u dlouhodobého majetku, který byl pořizován podle v minulosti platných předpisů v oblasti účetnictví a v současné době nesplňuje podmínky stanovené obsahovým vymezením položek dlouhodobého majetku v platném prováděcím právním předpisu?
    Neznamená tato skutečnost pro účetní jednotku povinnost přeúčtování na příslušné položky podle aktuálně účinného znění vyhlášky č. 410/2009 Sb.?

    Uvedený předmět dotazu není výslovně předmětem právní úpravy v oblasti účetnictví, zejména vyhlášky č. 410/2009 Sb., v aktuálním znění (dále jen „vyhláška“).
    Současně tuto otázku neřeší ani žádný z platných Českých účetních standardů. V případě obsahového vymezení položek účetní závěrky účetní jednotka postupuje v aktuálním účetním období podle právních předpisů účinných v tomto účetním období. Není proto v rozporu s právními předpisy, pokud účetní jednotka z důvodu významnosti vykáže tento majetek v příslušných položkách rozvahy (drobného dlouhodobého majetku). Jinými slovy, pokud účetní jednotka posoudí jako významné provedení změny způsobu vykazování uvedeného majetku v položkách účetní závěrky, doporučujeme v takovém případě jako jeden z příkladných postupů:
    a.Účetní jednotka na základě průkazného účetního dokladu provede zápis na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 018 – Drobný dlouhodobý nehmotný majetek se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 013 – Software,
    b.nebo zápis na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 028 – Drobný dlouhodobý hmotný majetek se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 022 – Samostatné movité věci a soubory movitých věcí.
    c.Postupem v souladu s vyhláškou je též současné provedení zápisu na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 406 – Oceňovací rozdíly při změně metody se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 078 – Oprávky k drobnému dlouhodobému nehmotnému majetku nebo syntetického účtu 088 – Oprávky k drobnému dlouhodobému hmotnému majetku, a to ve výši netto ocenění tohoto majetku k danému okamžiku, pakliže toto netto ocenění není ve výši 0 Kč."

  • majetek - a jeho správné zařazení
    02. 04. 2025

    Dobrý den,
    potřebuji poradit
    1. kam zaúčtovat - automatický zálohovací systém Backup for SQL Server 2025+ SSD disk Kingston celková hodnota faktury 11900,- Kč ?

    2.nákup LED dekorů -vločka -celková hodnota faktury 35695,-Kč
    cena za kus 3569,5,-Kč/ kus včetně DPH, proúčtuji na 558/321,028/088- do majetku založit každou kartu na LED Dekor zvlášť, asi je to přehlednější než jako soubor majetku.? Děkuji}

    1. SW bych dala do ceny HW jako tzv. technologický software. Celá částka tedy 558/321, pol. 5137 a 028/088.

    2. Souhlas. Zařadit to můžete jednotlivě - jako hromadné zařazení stejných majetkových položek. Soubory nejsou vhodné u typově stejného majetku, pokud věci nejsou funkčně provázané. Tady by se možná soubor (vánoční osvětlení) tolerovat dal, ale záleží i jak bude umístěno - asi klasicky jednotlivě na lampách VO? (ne např. jako hromadná výzdoba vánočního stromu?). Do souboru musíte ale stejně ocenit jednotlivé věci, tak ve výsledku je možná jednodušší to hromadné zařazení. 

  • Zařazení softwaru
    29. 01. 2025

    Prosím o radu jak zařadit účetní program. Na začátku roku jsme koupili software v částce 250.000,- Kč, zařadila jsem do majetku na účet 013, během roku jsme dokoupili další moduly v hodnotě 14.000,- Kč. Teď nevím zda zařadit samostatně nebo udělat technické zhodnocení softwaru?
    Dále si nejsem jista s životností softwaru, jak dlouho je správné software odepisovat?}

    U dokoupených modulů se rozhodujte podle provázanosti s původním SW. Pokud je modul s SW funkčně propojen, brala bych ho jako jeho součást. Například účetní program má více modulů - účetnictví, výkaznictví, registr majetku apod. Posuzujeme to jako jeden SW. Když ale dokoupíte např. spisovou službu, která má samostatnou odlišnou funkci, tak je to již více samostatný nehmotný majetek.

    U DNM je TZ nad 60 tis. Kč, v částce 14 tis. Kč se jedná o tzv. podlimitní TZ, které účtujte na účet 518 (549) s pol. 5172. Na kartu SW poznamenejte informaci o dokoupených modulech.

    U SW bych dávala životnost tak 5 let, max spíše 8  - musíte si ošetřit v odpisovém plánu. 

  • FVE
    16. 01. 2025

    Dobrý den, navazuji na můj dotaz ze dne 6.1.2025. Faktura 852.894,- Kč v
    režimu PDP, zaplacené zálohy 852.894,- Kč, k úhradě 0,- Kč. Chceme rozdělit v poměru 80 % ekonomická činnost, 20 % neekonomická činnost. Prozatím jsem v režimu PDP uplatňovala celý odpočet a nebo bez odpočtu DPH. Nevím jak tento případ prakticky dobře zaúčtovat, tak aby seděl majetek a DPH .Už jsem z toho zoufalá, protože potřebuji zaúčtovat ještě do roku 2024. Moc prosím o konkrétní zaúčtování případu.}

    Jak jsme spolu řešili - v současné situaci tedy uvažujeme s tím, že odpočet DPH je v poměrné výši podle §75 - vyjdu tedy z toho, že jste to propočetli a máte odhad poměr 80 %.

    Postup je následující - nevím, jaký máte software - do různých systémů se PDP plnění dávají různě:

      - Dal 321 (základ daně, ř. 10 přiznání)                                         852 894  Kč - vyfakturovaná částka dodavatelem

      - Dal 343 (sazba 21 % - ř. 10 přiznání)                                        179 126,64 Kč - tedy dodanění 21 %

      - MD 042 - hodnota 20 % včetně DPH - do přiznání nejde        206 422,13 Kč (to je část, kde neuplatňuji odpočet)

      - MD 042  - 80 % základu daně (jde na ř. 43 přiznání první sl)   682 387,20 Kč

    - MD 343 - 80% daně - odečítáte (jde na ř. 43 druhý sloupec)     314 301,31 Kč (to je to, co si odpočtu)

    Tedy na 042 mi jde součet částky 20 % včetně daně a 80 % základu daně. To bude ladit na přiznání a toto budete následně také zařazovat do majetku (samozřejmě spolu s dalšími vedlejšími výdaji).  Popsal jsem to, jak by se to zaúčtovalo například ve FENIXU. Když to budete potřebovat dostat do GORDICu, tak mají pro PDP plnění nastaveny pro základy daně pomocné účty 734 - nicméně princip je fakticky shodný.                                       

  • přefakturace vodné
    25. 10. 2024

    Obec vlastní vodovod a má provozovatele, který mimo správu a údržbu, také vystavuje za obec faktury odběratelům s hlavičkou obce. Jedna z nich je vystavena s hlavičkou obce na adresu obce - je to za bytový dům patřící obci. V domě jsou nájemníci, kterým se část spotřeby přefakturuje, ale část spotřeby jde na obec. Faktura se neplatí, pouze se započte s přefakturací. A teď si nevím rady, jak se zbavit v závazcích pohledávky z vlastní spotřeby ? Prosím, o celé zaúčtování. Děkuji}

    Obec opravdu nemůže fakturovat sama sobě, v tomto případě se jedná o tzv. vnitropodnikový výnos - berte to jakoby si dvě střediska fakturovaly mezi sebou. O přijaté fa v části za obec, kde dojde např. k převodu peněz jen mezi účty, tj. to co je v nákladu obce, byste si měli nastavit jiný systém - v nákladech musí zůstat jen čistý náklad, bez navýšení - tj. např. si jen upravíte analytiku v nákladech mezi orgy (středisky), nesmí se  částka z fakturace vnitřní dostat do výnosů obce. To, co je určeno k rozúčtování mezi nájemníky již však výnosem je, tam můžete nechat předpis vystavené fa za vodu jménem obce na 311/602 (601- někdo volí u vodného i účet 601) a u 311 si zvolit AU pro rozúčtování mezi nájemníky přímo. 

    Těch možností je více - v jednom účetním případě se zpravidla nevolí vnitropodnikové účetnictví na střediska, kde se využívají účty třídy 7 a 8 (vlastní účtová osnova). Toto je spíše pro větší organizace s výkony po střediscích. 

    Důležité je v těchto případech i pamatovat na DPH - stává se, že si pak obec odvádí DPH z vnitro výkonů. Vy nejste plátci, tak aspoň nemusíme řešit. 

    Pokud se týká technik zaúčtování, tak cílem je, aby se to v rozvaze a ve výsledovce neprojevilo jako výnos a náklad - tedy jaké jsou možnosti (co mne ještě napadlo):
    - neúčtovat o tom (mít to jen jako evidenci, kolik je spotřeba vody a jen z toho vypočítat, kolik e na nájemníky a účtovat o této části MD 311/Dal 602 -upřímně - toto se mi líbí nevíce
    - fakturu zaúčtovat jako celek s tím, že část odpovídající spotřebě obce zaúčtuji 311/311 (pokud jim to software vezme a teprve zbytek bude 311/602
    - tu část pro sebe udělat jako aktivaci vnitroorganizačních služeb (tedy ne 311/proti 311, ale 502/516 - to se mi moc nelíbí - navíc by to mělo být v nákladové ceně - ta může být jiná než fakturovaná částka)

    A ještě by mne zajímalo, co to znamená, že se část "přefakturuje" - když by to bylo nějaké velké Město s hodně byty, tak si dokáži představit, že budou postupovat například následovně:
    - středisko voda vystavuje fakturu - zaúčtuji:
    MD 311/Dal 602
    - středisko byty přijímá fakturu
    nejlépe MD 377/Dal 311 (případně 321 a dělám zápočet s 311, případně si to zaplatím, pokud i mají téci peníze a mají oddělené bankovní účty)
    - středisko byty na základě toho vyúčtovává nájemníkům vodu (došlou fakturu si pořídilo do systému pro sledování služeb na bytech)
    MD 311/Dal 377
    a ta část pro vlastní spotřebu - tu by muselo zúčtovat MD 602/Dal 377
    To je jen námět - pokud bych měl spousty bytů a nějak bych se s tím chtěl systémově srovnat.. Ale určitě bych to nedělal u jednoho bytového domu.

  • Dotykačka
    22. 10. 2024

    Pro potřeby infocentra a kulturního domu jsme pořídili softwarový produkt Dotykačka - vlastně 2x s různými možnostmi využití. Naúčtuji na 013, když ceny jsou 26.753,10 Kč a 42.345,16 Kč, ale je to vlastně 1 produkt?}

    Tady bych se přiklonila k oddělené evidenci dvou licencí na účtu 018 (pořízení 558/321, pol. 5172, zařazení 018/078). Není to klasická multilicence pro více uživatelů, bude využíváno oděleně. 

    Zvažte ale, jestli nezařadíte licence (SW) do ceny jednotlivých zařízení, jako "oživovací" nebo také "technologický" SW. Dívala jsem se, že software je vázaný ke konkrétnímu zařízení - pokladně, tak jestli to nainstalujete, jak píší "na míru", zdálo by se mi to jako správnější vyhodnocení (pokud dané zařízení - pokladna, nemůže bez tohoto SW fungovat nebo být pro Vás samo o sobě využitelné i jinak). 

  • Licence SW
    24. 09. 2024

    Dostali jsme fa, cituji:"SQL Server Standard-2 Core License Pack - 3 year" na Kč 326 044,18. Oslovili jsme naše informatiky o vysvětlení čeho se fa týká. Odpověděli: "..jedná se o licenci SW pro databázový server v CSP licenčním programu na tři roky. Po třech letech se licence prodlužuje. CSP - Cloud Solution Provider je komplexní licenční služba jako předplatné cloudových služeb Microsoft. Výraz server zde není tedy chápán jako Hardware, ale jako licence na software. Obecně lze říci, že jde o databázový server pro naše infor. systémy."
    Prosím, jak správně zaúčtovat tuto fa? Je třeba zaúčtovat na účet 013?}

    Na úvod Vám chci moc poděkovat, jak jste šikovní, že jste si to takto zjišťovali a do dotazu to pěkně vysvětlili, protože často není v našich "technických" možnostech to rozkličovat. Já si k tomu CSP ještě pro lepší představu našla tuto informaci:

    "Cloud Solution Provider je komplexní licenční služba, která vám umožní získat předplatné cloudových služeb Microsoft. Jmenovitě například Office 365, SharePoint Online, Skype for Business, Enterprise Mobility Suite či Microsoft Azure."

    Takže máte díky tomu přístup k nějakým programům. 

    Licence je na dobu delší než rok, mělo by se proto účtovat o dlouhodobém nehmotném majetku. Vzhledem k ceně správně uvažujete o účtu 013 jako SW, pol. 6111 (faktura 041/321, zařazení 013/041).

    Po třech letech se vyřadí (doba odpisování by se měla volit na tři roky - na dobu sjednání licence) a zařadíte novou licenci, opět jako nový SW (obdobně jako např. u antivirových programů). 

  • Výměna rozhlasové ústředny vč. software pořízené s dotací
    26. 06. 2024

    Obec v roce 2012 pořídila v rámci dotačního titulu "Protipovodňová opatření" bezdrátový rozhlas. Zařadila jako celek vč. ústředny na jednu kartu majetku.
    Čeká nás výměna rozhlasové ústředny vč. software za částku cca 70 tis. Kč.
    Jak mám prosím postupovat s účtováním, příp. částečným vyřazováním, i ve vztahu k dotaci? Děkuji.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Částečná likvidace veřejného rozhlasu
    21. 05. 2024

    Nejsem si jistá, zda mohu takto sama vyřadit majetek.
    Nemáme žádný protokol o vyřazení ze strany firmy, která nám to prováděla.
    Prostě to vyměnili, staré si odvezli .
    Na technické zhodnocení v ceně 240.495,61 Kč jsme požádali o dotaci z kraje. Zatím žádost posuzují.
    V odpovědích na dotazy jsem našla návod, ale nevím, jestli se něco od té doby nezměnilo a zda jsem všechno správně pochopila.

    Děkuji

    Dne 16.5.2024 došlo k modernizaci (technickému zhodnocení) veřejného rozhlasu.

    Z původně uvedených položek v celkové pořizovací ceně 344.838,- Kč, byly vyřazeny a nahrazeny novými tyto komponenty:
    PC Rozhlasová ústředna 101.150,00 Kč
    Mikrofon 723,52 Kč
    Ovládací software 1.190,00 Kč
    Venkovní přijímač 178.500,00 Kč
    --------------------------------------------------------
    Celkem 281.563,52 Kč

    Pořizovací cena majetku 344.838,- Kč
    K měsíci květnu 2024 činí oprávky 148.080,00 Kč
    Zůstatková cena majetku 196.757,49 Kč

    Výpočet poměrného vyřazení majetku:
    Míra odepsanosti v %: oprávky / pořizovací cena
    148.080/344.838 = 42,9%
    Zbývá doodepsat celou majetkovou kartu z 57,1 %.

    Pořizovací cena vyřazených komponent 281.563,52 a vypočítáme zbývající oprávky tj. 57,1 %.
    281,563,52 x 57,1% = 160.772,76 Kč.

    Účtování oprávek: 551/082 160.772,00 Kč
    Účtování vyřazení majetku: 082/022 281.563,52 Kč

    Na kartě majetku je původně nastavena životnost 40 let a odpisová sazba 2,50.
    Dobu životnosti změníme na 15 let.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Platforma Aktivní město
    25. 03. 2024

    Naše město se hodlá zapojit do Platformy Aktivní město. V současné době se připravuje rámcová smlouva a dílčí smlouva s dodavatelem. Platformu lze využít na různé druhy poskytování příspěvků občanům. U nás se jedná o senior program. Tzn. že občanům nad určitý věk bude poskytnut příspěvek např. na kulturní pořady, do Aquaparku, ZOO, popř. jiných cizích organizací, se kterými bude uzavřena dílčí smlouva. Občan se zaregistruje, program provede kontrolu na evidenci obyvatel, zda splňuje podmínky, přidělí částku, kterou může za určité časové období vyčerpat (pravděpodobně 1 rok). Pak dostane QR kód a třeba si koupí vstupenku do kina apod. nebo jiných zařízení.
    Prý v platformě při registraci jakoby podepisuje darovací smlouvu. Dodavateli zaplatíme jednorázově za přístup k modulu, kde se bude registrovat, software nebude naším majetkem dle smlouvy, podle nás položka 5168 - pokud na dobu 1 roku, pokud bude smlouva uzavřena na více let, tak by se asi jednalo o jinou položku rozpočtu, což pravděpodobně smlouva bude a uvažuje se, že např. další rok se bude čerpat na jinou aktivitu. Pak budeme měsíčně platit za technickou podporu modulu- to je položka 5168. Dodavatel nám měsíčně zašle fakturu, kde bude přesně rozepsáno, kde, kdy a za kolik si občané čerpali, a k tomu bude z této částky vypočtena provize a k provizi DPH. Město fakturu uhradí a dodavatel mezitím zaplatí jednotlivým poskytovatelům. Jedná se nám o to, jak správně posoudit rozpočtově a účetně částku rozpočtu, která bude určena na příspěvek pro aktivity občanů, zda se jedná o dar na položku 5493, 5499 nebo o službu5169 ? Nejedná se celkově o malou částku. Přemýšleli jsme nad paragrafem v souvislosti s tím, že je to určeno pro seniory (skupina 4), ale vhodný jsme nenašli, tak navrhujeme 3900. Právníci tvrdí, že jde o dar. Pro konkrétní představu o co se jedná zasíláme na Váš email návrh smlouvy. Moc děkujeme za odpověď.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • DPH - sazba u vyúčtování záloh
    22. 02. 2024

    Budeme dělat vyúčtování služeb v bytovém hospodářství za rok 2023.
    Náklady na vodu byly 553 200- Kč, na zálohách bylo vybráno 611 300,-.
    Zálohy i náklady byly 10 %. Vyúčtování bude v březnu letošního roku, bude rozdíl mezi zálohami náklady 10% nebo už 12%}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Technické zhodnocení
    08. 02. 2024

    V prosinci 2021 jsme pořídili elektronickou úřední desku, zařazeno jako DHM na účtu 022. Pan starosta letos přistoupil na nabídku prodloužení záruky, přišla faktura na "rozšiřující software pro kiosek, prodloužení záruky ze 2 na 4 roky" za Kč 42.350,--. Zaúčtovala bych jako technické zhodnocení elektronické úřední desky (faktura 042/321, úhrada 321/231 § 6171, pol. 6122, zařazení 022/042.}

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

← Novější dotazy

Zobrazit

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu