Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 6 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Prosím o radu, jak správně rozpočtovat přestupek, který jsme dostali od krajského úřadu za porušení zákona o rozpočtových pravidlech - byl problém v datumech vyvěšení návrhu rozpočtu a schváleného rozpočtu.
Předpis zaúčtujete 542 MD/ 349 D, úhrada 349 MD/ 231 D, RS odpa 6171, pol. 5363.
Kam zahrnout do rozpočtu příspěvek na spolufinancování sociálních služeb pro město. Obec zašle finanční příspěvek na obyvatele což v našem případě bude 120 tis. Kč.
Vyúčtování bude v následujícím roce po vyúčtování nákladů na služby. V případě převýšení nákladů obec uhradí doplatek a v případě když náklady budou menší než poskytnutá záloha město vrátí peníze nám.
Kam zahrnout příspěvek do rozpočtu a jak následně budeme účtovat případně přeplatky/nedoplatky.
Podle popisu se právně bude jednat pravděpodobně o neinvestiční transfer s vypořádáním. Pro jistotu si s městem ujasněte, že budou příspěvek zachycovat na položku 4121, aby vyšla mezi vámi konsolidace, protože vy byste to měli zachytit na pol. 5321. Nicméně teoreticky to může být sjednáno i jako poskytování služby, proto si raději způsob účtování odsouhlaste s městem.
V případě transferu budete poskytnutí účtovat jako zálohu k vyúčtování zápisem 373/231, odpa bych volila 4349 nebo 4399, pol. 5321. Účet 471 místo účtu 373 pokud by vypořádání bylo termínově za déle než rok od poslání peněz. K datu podpisu smlouvy se má zaúčtovat na podrozvahu 999 MD/ 916 (956) D, při poslání peněz se podrozvaha odúčtovává opačným zápisem.
Když je vyúčtování meziročně, měli byste k 31.12. zaúčtovat dohadu 572/389 ve výši, v jaké město transfer spotřebovalo. Město by mělo sobě i vám náklady předběžně vyčíslit do závěrky, aby mohlo proúčtovat analogicky dohadu přijatého transferu 388/672, administrativní vyúčtování může proběhnout po závěrce. Kdyby nevyčíslili, nezbyde, než účtovat dohadu ve výši zálohy.
Varianta přeplatku v roce 2026: Ilustrativní příklad - záloha 120, spotřeba (skutečné náklady města) 100, přeplatek 20, dohada 572/389 účtována k 31.12.2025 ve výši 120: Předpis 389 ve výši 120/ 349 D ve výši 100, 572 D ve výši 20, zápočet zálohy 349/373 (471) ve výši 100 a přeplatek 20 přijmete 231 MD/ 373 (471) D, RS odpa 4349 (4399) pol. 2226.
Varianta nedoplatku v roce 2026: Ilustrativní příklad - záloha 120, spotřeba (skutečné náklady města) 150, nedoplatek 30, dohada 572/389 účtována k 31.12.2025 ve výši 120: Předpis 389 ve výši 120, 572 MD ve výši 30/ 349 D ve výši 150, zápočet zálohy 349/373 (471) ve výši 120 a nedoplatek 30 uhradíte 349 MD/ 231 D RS odpa 4349 (4399) pol. 5321.
Obec se stala opatrovníkem místního občana. Starosta je i správce jejího jmění a stará se o vše kolem - lékař apod. Má nárok na nějakou odměnu za tito práce navíc mimo odměny neuvolněného starosty?
Zákonná výše odměny se pro neuvolněného starostu z důvodu opatrovnictví nemění.
Ohledně opatrovnictví si projděte metodiku MV:
Odměna za opatrovnictví je řešena na str. 17 dále - v zásadě je spíše bez odměny.
Nemohu posoudit, nakolik by na to případně šlo aplikovat § 76 zákona o obcích o mimořádné odměně. Muselo by to každopádně schválit ZO. Cituji k tomu část metodiky MV k odměňování zastupitelů:
"Členovi zastupitelstva obce může obec poskytnout mimořádnou odměnu
výhradně za splnění mimořádných nebo zvláště významných úkolů obce.
Co je mimořádným nebo zvláště významným úkolem obce, zákon o obcích blíže
nestanoví. Uvedené tedy záleží na posouzení zastupitelstva obce s ohledem
na místní podmínky každé obce. Důvod pro poskytnutí mimořádné odměny by
však měl být vždy konkrétně vymezený."
Městys získal bezúplatným převodem na základě Darovací smlouvy od SDH požární přívěs, oceněno starostou RPC ve výši 40 976,- Kč (ve smlouvě nebyla cena uvedena). Dar jsem zaúčtovala 022/401 ve výši 40 976,- Kč. Už v tuto dobu se uvažovalo, že na přívěsu bude provedena modernizace - změna podvozku, nátěry, registrace vozidla, aby mohlo být zařazeno do IZS (při předání nebyla SPZ), s tím, že částka přesáhne 40 000,- Kč. Začala jsem výdaje účtovat na účet 042 jako TZ. Když bylo vše dokončeno, tak TZ účtu 042 mi vychází 36 699,- Kč, účtováno na rozpočtovou skladbu 5512 6123.
Prosím o radu, jak správně zaúčtovat. Výdaje mám v měsíci 11/2025, takže je možno účtování ještě opravit jako výdaje neinvestiční na opravu.
Nejprve k bezúplatnému převodu - pokud SDH je například spolek, tedy není vybranou účetní jednotkou, je váš postup ocenění v pořádku. Účetní cenu převodce přebíráme jen pokud je dárcem VÚJ.
Ohledně TZ jsou možné dva postupy podle toho, zda byl přívěs způsobilý k užívání i bez uvedených zásahů:
a) Uvedené zásahy přeúčtovat na pol. 5123 a 549 MD/ 042 minus MD. S tím bych souhlasila, kdyby se vozík mohl používat již k datu převodu a toto bylo jen následné TZ.
b) Vozík převzít 042/ 401 a zásahy účtovat na účet 042 do jeho ceny s tím, že se při zařazení použije kombinované ocenění - jako dar a nutné práce na uvedení do stavu způsobilého k užívání.
Já si tady nejsem jistá, kdy jste vozík darem zařadili a také mě tam mate ta zmínka o registraci - pokud vozík neměl SPZ, neměl být zařazen.
Můžeme to případně ještě dořešit e-mailem (klara@obecuctuje.cz) - bude to tu možná situace "na hraně", kdy zásahy nebyly možná nezbytné k tomu, aby byl funkční, ale neměl SPZ, tzn. nebyl způsobilý k užívání. Nicméně je možné, že bez té přestavby by nesloužil účelu a pak i když bylo zařazeno před nějakou dobou, brala bych to jako opravu ocenění, kdy mělo být zařazeno až po dokončení těchto prací a cenu o zásah dodatečně zvýšit, protože to pak není klasické TZ po zařazení (snad tam v této variantě chybně nenaběhly nějaké větší odpisy).
Je prosím v pořádku pracovat ve střednědobém výhledu (r.2027) ve třídě 4 s dotací 15 mil., kterou nemáme nijak přiznanou, a pouze si myslíme, že bychom dotaci mohli v budoucnu využít? Nicméně bez zmíněné dotace bychom vůbec nerealizovali kapitálové výdaje 12 mil. týkající se daného projektu, které jsou ve výhledu také zahrnuty.
Určitě je to možné, běžně se to tak praktikuje. SVR je střednědobý nástroj rozpočtového plánování a postupujete správně, když do něj zahrnete plánované výdaje včetně plánovaného způsobu financování. V podstatě ani do samotného rozpočtu nevadí, když narozpočtujete smluvně nezajištěnou dotaci, ale pokud jí potřebujete krýt výdaj, tak bude rozpočtově vázaný na danou dotaci. Je to hlavně o tom pohlídat, aby nevznikl rozpočtově nekrytý výdaj, tzn. abyste si nenasmlouvali reálně závazky, na které nebudete mít zdroje. Jinak rozpočtově plánujte, v tom problém není.
Obec provozuje lyžařský areál, příjem z jízdného eviduje z hlediska DPH jako osvobozené plnění od daně bez nároku na odpočet. Nyní obec zakoupila platební terminál, který bude prodávat paměťové karty, na které se nahraje částka jízdného podle výběru z ceníku. Platba za paměťovou kartu (50,- Kč) a za jízdné se po úhradě platební kartou odešle na bankovní účet obce. Paměťovou kartou se návštěvník areálu prokáže u turniketu při vstupu k vleku a tuto paměťovou kartu může při odchodu z areálu vrátit u pokladny a obdrží zpět 50,- Kč. Otázka zní: Máme posuzovat prodej paměťových karet jako plnění osvobozené od daně bez nároku na odpočet ?
Paměťová karta může u Vás sloužit ještě k jiným platbám, než za jízdné na vleku? Totiž pokud by to k ničemu jinému nebylo, tak si myslím, že mohu argumentovat, že je to faktická složka ceny za službu v rámci sportovního areálu a osvobodil bych to od daně (jako službu úzce související se sportem) - byť vnímám, že je to na hraně.
Problém by podle mne nastal v momentě, kdy by si prostřednictvím této karty mohl hradit i další služby - napadá mne například občerstvení, pokud byste ho nabízeli.... - potom bych již musel připustit, že dodání té karty je plněním samo o sobě a její prodej bych zdaňoval.
Zařadila jsem do majetku územní plán a myslela jsem si, že se neodepisuje. Auditor nám ale vytkl, že nám chybí odpisy u územního plánu. Prosím, jak je to tedy správně, má se odepisovat nebo ne?
Dlouhodobý nehmotný majetek se odepisuje, vyjma drobného majetku na účtu 018, který se účtuje rovnou do nákladů (558) obdobně jako u hmotného majetku.
Pro nehmotný majetek je jen obtížné najít kategorizaci, tak se volí nějaká obecná - v současné době to ničemu neslouží, tak je úplně jedno, jaký kód zvolíte. Dobu odpisování zvolte podle platnosti ÚP. Odpisy doúčtujte 551/079, jestli ÚP evidujete na účtu 019. Zápis 408/079 jen pokud by chybějící oprávky za minulé roky (ne letošek) byly ve významné částce - více než 0,3 % vašich aktiv netto k 31.12.2024 nebo více než 260 tis. Kč.
Neuvolněný zastupitel nenahlásil na obci změnu, že za něj již není plátce pojistného stát (student VŠ), jiné zaměstnání neměl a při kontrole ze ZP bylo obci doměřeno pojistné a penále za tohoto zastupitele - do výše minimálního VZ. Obec dlužné pojistné ZP uhradila a zastupitel dlužné pojistné následně zaslal obci. Prosím o účtování úhrady pojistného ZP a následně příjmu od zastupitele. Vše v jednom roce.
Je potřeba to rozdělit na platbu za zaměstnavatele a za zaměstnance. Předpis pojistného zaměstnavatele 524 MD/ 336 D, předpis za zaměstnance 331 MD/ 336 D. Úhrada ZP 336 MD/ 231 D RS 6112, rozdělení na pol. 5032 a 5023. Příjem od zastupitele 231 RS 6112 5023 minus D/ 331 D.
Snad byl nedoplatek vymáhán oprávněně - občas se to stává, kdyby byl ale hlášen na Úřadu práce, byl by za něj plátce v minimální výši pojistného stát a nemělo by být doměřeno.
Jako obec jsme koupili uzamykatelné skřínky na hřiště v částce 72000 Kč.
Nadace spolku Občané, nám nyní přispěje stejnou částkou, mohu požádat o vzor zaúčtování.
Záleží, jak jste skříňky majetkově pořídili - jestli jako investici (soubor na účtu 022) nebo neinvestici (jednotlivě DDHM na účtu 028).
Pokud vám přispívají na nákup skříněk, tak příspěvek od nadace budete účtovat jako transfer, jen právě je potřeba rozhodnout zda jako investiční nebo neinvestiční.
Investiční byste přijali 231/403, RS odpa podle účelu, pro sportovní budovu 3412, pol. 3121 a jako transfer příspěvek zařadit na kartu skříněk a začít rozpouštět do výnosů 403/672.
Neinvestiční 231/672, RS 3412 2321.
Takto jednoduše bez zálohy, když jsou skříňky již pořízení a poskytovatel nepožaduje vyúčtování nebo je "vyúčtováno" rovnou příjetím.
Mám dotaz ohledně licencí, hledala jsem v dotazech, ale pořád si nejsem jistá.
Pořídili jsme licence ESET PROTECT – antivir od OAZA - NET, jedná se o 90 licencí na tři roky za 190.537,49 Kč, fakturu zasílám emailem.
Za jednu licenci to tedy vychází 2117,08 Kč na tři roky. Můžu zaúčtovat licence na účet 518 s položkou 5172, nebo i když jsou pod limitem 7.000 Kč DDNM musím dát na 018/078.
Doporučujeme multilicenci považovat za jednu majetkovou položku, ve vašem případě faktura 041/321, pol. 6111, zařazení 013/041.
Vysvětlení najdete na str. 90 knihy Majetek, kterou máme v dokumentech:
https://www.obecuctuje.cz/dokumenty?jak=fraze&stitky[0]=9&hledat=Kniha%20Dlouhodob%C3%BD
Měli jsme účet u Fio banky, který se využíval pro FKSP. Nyní se účet ruší a peníze na převedou na KB, kde budou sloužit ke stejnému účelu. Jak postupovat v účtování.
Převody, pokud účtujete FKSP jako peněžní fond zaúčtujte takto:
- výdaj z rušeného účtu fondu 262 MD/ 236 D, odpa 6330 pol. 5342 (obce jako takové nemají FKSP jako PO)
- příjem na novém účtu fondu 236 MD, odpa 6330, pol. 4139/ 262 D
Položky 4139 a 5342 se musí rozpočtovat z důvodu vztahu k fondu.
Pokud by jste FKSP neměli jako peněžní fond, ale vedli jste ho na klasickém ZBÚ (účet 231) v rámci rozpočtu, tak pol. 4134 pro příjem a pol. 5345 pro výdej.
Logika u převodů mezi účty je taková, že výdajovou položku volíme podle toho, kam (na jaký účet) posíláme peníze, příjmovou podle toho, odkud peníze přišly.
Na budově MŠ byl vybudován vysílač na zlešení signálu v obci. Za toto nám bude společnost T-mobile posílat ročně nájemné. V MŠ také probíhá nově cvičení žen, vybírá se nějaký symoblický poplatek (nájemné)Budovu má svěřenou MŠ, provádí odpisy, ale je ve vlastnictví obce. Je možné příjem za nájem od T-mobile i žen za cvičení nechat jako příjem obce nebo má MŠ vystavit fakturu a my jim nájemné přepošleme?
Stejně tak budeme vyúčtovávat tel. společnosti spotřebu energie - fakturu vystaví po odečtu obec (je to smluvně dané) a tady si myslím, že by měla určitě MŠ v té částce vystavit fakturu obci a ponížit si náklad na elektřinu, kterou si hradí sama z provozního příspěvku. Je možné proúčtovat přes účet 378?
Pokud má MŠ objekt ve správě, definujete jim podle zákona č. 250/2000 Sb., jaká k tomu mají práva a povinnosti. Naprosto nejpřirozenější by bylo, aby v tomto případě byly dané příjmy z nájmu výnosem mateřské školy a tyto příjmy jim zůstávaly. Logicky se to potom bude párovat na náklady, které jim vznikají (odpisy budov, opravy). Je to možno i nastavit tak, že nájem půjde k Vám (případně jej budou přeposílat), ale jak jsem uvedl výše - za mne nejrozumnější varianta je, ať tyto příjmy mají. Jen jim prosím k tomu musíte do Zřizovací listiny definovat, zda je to jejich hlavní nebo doplňková činnost.
U té elektrické energie - ono by bylo nejlogičtější, aby jim to fakturovala přímo MŠ, která danou energii přímo hradí. Ta varianta, že to jde přes Vás, je samozřejmě také možná (MŠ i Vaše obec jsou neplátci DPH - tedy předpokládám, takže ono je to daňově jedno). Pokud zůstanete u toho režimu, že to platí obci, potom souhlasím, že by MŠ na Vás měla vystavit fakturu (a snížit si o to svou 502) a vy to přeúčtujete (klidně přes trojky) na ten T_MOBILE. Tím, že budete vystavovat fakturu, tak přijatou od MŠ bych dělal například MD 378/Dal 321 a Vámi vystavenou potom MD 311/Dal 378.
Naše přísp. organizace - samostatná školní jídelna poskytuje v rámci hl.činnosti i stravování žákům gymnázia, což je p.o. kraje. V současné době je dohoda o uzavření smluvního vztahu mezi jídelnou a gymnáziem. Školní jídelna (plátce DPH) bude gymnáziu (neplátce) fakturovat odebrané obědy, kdy kalkulace je postavena takto: potraviny vč. DPH, věcné a osobní náklady vč. DPH a mzdové náklady vč. DPH. Můj dotaz zní, jestli ŠJ bude muset navyšovat při fakturaci i mzdové náklady o 21 % DPH, přestože se jedná o poskytování stravy v hlavní činnosti?
Školní jídelna je předpokládám školským zařízením zapsaným ve školském rejstříku. Za těchto okolností by při zajištění školního stravování (tedy i pro žáky gymnázia) měla poskytovat služby od DPH osvobozené - tedy fakturace za odebrané obědy v rámci školního stravování na gymnáziu by byly od DPH osvobozeny (je jedno, že třeba jen účtuje část hodnoty oběda - věcnou a osobní režii - je to stále složka ceny jídla).
Raději upozorňuji - toto se nevztahuje na obědy zaměstnanců gymnázia - to není školní stravování - tam bychom měli být v sazbě DPH ve výši 12%.
Jinak jen ještě raději upozorňuji i na to, že pro DPH není vůbec důležitá klasifikace v hlavní nebo doplňkové činnosti. Můžeme mít činnosti v DČ a jsou osvobozeny a můžeme mít v hlavní a jsou zdaňovány - tak toto jen pod čarou.
Můj dotaz se týká zaúčtování účelových znaků u poskytnuté dotace. V roce 2024 jsme obdrželi Rozhodnutí o poskytnutí finančních prostředků z Modernizačního fondu v částce 1,310.618,13 na fotovoltaický systém. Všechny fa byly v roce 2024, hlavně ta hlavní - samotná realizace fotovoltaiky od ČEZ ESL. V roce 2025 byla ještě jedna faktura - TDS dle nařízení SFŽP od firmy Energylion v částce 66.550,- Kč. Smlouva o poskytnutí dotace na částku 1,310.618,13 přišla v letošním roce v dubnu. Na SFŽP byly poslány všechny podklady a na základě toho bylo provedeno ZVA a byly poslány peníze, ale částka byla snížena na Kč 1,241.824,- Kč. Zároveň přišel přehled čerpání, kde byly rozepsány způsobilé výdaje a investice k proplacení. U čtyř faktur se jedná o faktury z roku 2024 a jedna faktura je z letošního roku ( jde o tu fa na 66.550,- Kč). Já jsem však označila účelovým znakem výdaje již v prosinci 2024, označila jsem pouze výdaje u samotné realizace fotovoltaiky v částce 1,310.618,13. Co s tím teď mohu dělat, mohu ještě letos označit ÚZ ten letošní výdaj a na loňské výdaje to dopsat jen rukou na doklady a nebo když jsem označila ÚZ loni celý výdaj, tak nemohu letos již nic označit? Dále se chci ještě zeptat. Jedna fa na monitorovací zprávu měla přijít ještě letos, ale již nepřišla. Já jsem to loni v prosinci účtovala přes účet 389, aby to vstoupilo do ceny majetku, protože se to technicky zhodnocovalo ke konci roku. Jak to mám teď z 389 dát pryč? A je k tomu potřeba nějaké papírové vysvětlení a nebo stačí jen ústně od pana starosty?
V případě, že jste výdaje v celé výši dle rozhodnutí značila vloni, tak letos již nic neznačte, není pro to prostor, když je ve výši dotaci značeno. Skutečnost, že nakonec je dotace dokonce nižší již meziročně neopravíte a zvyšovat značení dál nad výši dotace by nebylo dobře. Je možné si k dotaci udělat tabulku, která zohledňuje zjištěné správnosti v minulých letech a vycházet z přehledu čerpání, kde máte rozepsané způsobilé výdaje a investice k proplacení. K podobným případům bohužel u FVE bude docházet, protože výpočet konečného nároku je složitý, ale MF chce značit výdaje od rozhodnutí. O tomto ale MF ví a upřednostňují, aby bylo značeno nepřesně, než vůbec.
Co se týká účtu 389, nevím, proč vám nevyfakturovali tu monitorovací zprávu. Asi máte skutečně zjištěno, že faktura již nepřijde, protože není za co fakturovat a já bych si to nechala od firmy potvrdit, následně bych tento nevyfakturovaný náklad zaúčtovala zápisem 389 MD / 551 D v logice rozdílu od dohady. Předpokládám, že se nebude jednat o významnou částku. Na účtu 042 a potažmo na účtu 021 se nic nezmění. Stále majetek na účtu 021 a i kartě majetku povedete ve stejné výši jako při zařazení. Kdyby to byla významnější částka, tak je přesnější oprava pořizovací ceny v majetku a zápis 389 MD/ 021 minus MD.
A ještě poznámka k výši dotace. Když jsou následně u dotace nějaké korekce a liší se od dohady tak se již dle ČÚS 709 na kartu nezasahuje a jen se zaúčtuje dle bodu 4.2.6. na dal 403 a rovnou 672/403 - tj. na kartě se nemění, v účetnictví se proúčtuje rozdíl jednorázově do výnosů. Opravu účtu 403 doporučujeme (jako odchylku od metody) pouze u významnějších rozdílů od dohady.
Naše obec dokončila stavbu obecního domu, kde jsou dva byty, prodejna potravin, hospoda a sál. Byty, potraviny a hospoda budou v dlouhodobém pronájmu (nájemci budou platit nájem + zálohy na energie), sál zůstává obci a bude se pronajímat nárazově na plesy a oslavy. Obec je plátcem DPH pouze v oblasti odvádění odpadních vod. Chci se zeptat, zda obec musí odvádět DPH z přijatých nájmů a záloh na energie.
Já bych nejprve řešil větu "Obec je plátcem DPH pouze...". Prosím na to zapomeňte - pokud jste plátce a budete dělat činnost, která naplní předmět DPH, potom jednáte jako plátce. Nemůžete k tomu přistupovat tak, že jste se stali plátci DPH jen kvůli kanalizaci a v ostatních činnostech se Vás daň netýká. Takže - pokud třeba fakturujete za EKO-KOM - jen to s DPH. Pokud zřizujete věcné břemeno - zase je to s DPH. Můžete hlásit místním rozhlasem, realizovat krátkodobý pronájem - je to s DPH. Můžete dlouhodobě pronajímat - potom to má být osvobozeno od daně.
Prostě musíte opustit tu úvahu, kterou mi píšete. Protože jestli takto vyplňujete přiznání k DPH - že tam řešíte pouze a jen kanalizaci, je to hodně špatně.
Teď konkrétně k tomu domu - pokud v tom domě není nic jiného než 2 byty, prodejna potravin, hospoda a sál, kde jsou krátkodobé pronájmy, tak ten celý dům je k ekonomickým činnostem. Tedy stavební práce měly být prováděny v PDP režimu.
Pronájem bytů - povinně osvobozen od DPH - ř. 50 přiznání
Pronájem neplátcům DPH - pokud by třeba nájemce hospody byl neplátce - povinně osvobozeno od DPH - ř. 50 přiznání
Pronájem plátci - třeba pokud by nájemce prodejny byl plátce - můžete si vybrat, zda osvobodíte nebo zdaníte (logika by velela zdanit, aby se mohly začít řešit případné odpočty)
Krátkodobé pronájmy sálu do 48 hodin - povinně zdanit 21 %.
Když by se v domě nedělo nic jiného než co jste uvedla, vypadalo by to, že z výstavby měl být odpočet DPH koeficient. Jenže ten budete mít asi chybně vypočten, pokud byste do přiznání dávala jen tu kanalizaci (a třeba neevidovala plnění osvobozená od DPH).
Takže asi Vám více nepomohu - jen se trochu bojím, že podle dotazu nemohu vyloučit, že by bylo potřeba to celé zrevidovat. Snad jen mohu nabídnout - na webu jsou vysvětlující manuály k DPH. Máme tam i nějaké ukázky vyplňování přiznání pro začínající. Případně jsou i e-learningové kurzy (nahraná školení) na webu.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková