Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 6 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Darovací smlouva na vodovodní řad a splaškovou kanalizaci, prosím, jaké je zaúčtování, 021/ proti čemu ? Když hodnota je 430 tis. Kč?
Může se vodovodní řad evidovat dohromady se splaškovou kanalizací nebo raději každé zvlášť?
Darovaný majetek převezměte zápisem 021 MD / 401 D v RPC, což je v podstatě aktuální hodnota majetku. Jako reprodukční pořizovací cenu lze použít nákladovou cenu převodce, pokud převádí nový majetek.
Co se týká evidence, vodovodní řad je samostatná stavba a splaškovou kanalizaci zařaďte jako další samostatnou stavbu.
K 31.12.2025 budeme rušit SF. Tvorbu SF účtujeme na 236/262 548/419 §6330 pol 4134 % z HM jednou za čtvrt roku.
Budu tedy ještě za poslední 3 měsíce roku 2025 (říjen, listopad, prosinec) tvořit fond? Peníze by se převáděli až v lednu 2026.
Dále se chci zeptat, jak ho zrušit? Musím v rozpočtu 2026 mít naplánováno převod na 262/236 6330 4134 a 231/262 6330 5342 a v jaké výši? výši zůstatku účtu? v lednu 2026 bude ještě probíhat zúčtování stravenek a penzijního příspěvku.
Převod zůstatku účtu fondu na BÚ se účtuje zápisy 262 MD/ 236 D RS odpa 6330, pol. 5345, příjem na BÚ 231 MD, RS odpa 6330, pol. 4139. A zároveň ještě proúčtujete 419 MD/ 648 D (za předpokladu tvorby fondu výsledkově).
Pokud SF rušíte k 31.12.2025, tak by se dle mého názoru měl k 31.12.2025 vynulovat i účet 236. V roce 2026, když peněžní fond už nebude zřízen, by neměl mít účet 236 zůstatek.
Tak zvažte, zda peníze ze SF raději nepřevést na BÚ do konce roku s tím, že prosincové nároky se v lednu vyplatí již klasicky z rozpočtu obce (narozpočtují se na 231). Pokud zůstávají benefity zaměstnancům zachovány, ale pouze se budou vyplácet z rozpočtu, musela by být schválená směrnice pro toto čerpání v rámci rozpočtu.
Je možno v souvislosti s povinností financování nepedagogických pracovníků škol uvažovat v příspěvku na provoz s jakousi rezervou, která by se zatím PO neposlala (ale již by byla schválena ZM) a až v průběhu roku po vyhodnocení hospodaření, by případně byla rezerva poskytnuta – na základě projednání radou města? Nebo by byla upravena výše příspěvku na provoz (snížení) zastupitelstvem města.
Asi si dokáži představit například to, že bude v rozpočtu stanovena celková částka s tím, že se do pravidel definuje, že ta se čerpá průběžně na základě žádostí ze strany příspěvkové organizace podložených skutečnými náklady (a co nebude dočerpáno, tak se nevyplatí a PO na to nemá nárok) - přitom toto čerpání a uvolňování prostředků může být ne na Radě, ale nějakém konkrétním pracovníkovi. Případně peníze jim naposílat s tím, že tato konkrétní část je s vypořádáním a co nedočerpají (a nedoloží), tak vrací třeba v lednu dalšího roku zpět.
S tou rezervou, jak navrhujete, by to asi bylo také možné - praktické zkušenosti s tím ale nemám.
Město má zřízenou organizaci s.r.o., kde je 100% vlastníkem. Dle rozhodnutí, bude město zpracovávat účetnictví této organizaci (s.r.o.) na základě smlouvy, kdo schvaluje tuto smlouvu? (rada nebo zastupitelstvo), děkuji za odpověď.
Ve vztahu k založené společnosti platí § 84 odst. 2, podle kterého je vyhrazenou pravomocí ZO:
"e) rozhodovat o založení nebo rušení právnických osob, schvalovat jejich zakladatelské listiny, společenské smlouvy, zakládací smlouvy a stanovy, včetně jejich změn, a rozhodovat o účasti v již založených právnických osobách,29)
f) delegovat zástupce obce, s výjimkou § 102 odst. 2 písm. c), na valnou hromadu obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast,
g) navrhovat zástupce obce do ostatních orgánů obchodních společností, v nichž má obec majetkovou účast, a navrhovat jejich odvolání; to neplatí, rozhoduje-li rada obce ve věcech jediného společníka obchodní společnosti podle § 102 odst. 2 písm. c),"
To, co popisujete, je dle mého názoru klasický dodavatelsko-odběratelský vztah a mělo by stačit schválení radou, pokud si to nevyhradí ZO.
Obdrželi jsme na základě dohody o zrušení věcného předkupního práva k pozemku pana Z.P. z roku 2008 částku ve výši 77.000 Kč. Prosím, jak se o tomto účtuje?
Účtovala bych zápisem 231 MD par. 3639 pol. 2329 / 649 D.
Jste plátci DPH, tam to může být dost pravděpodobně úplata za poskytnutí práva, tedy odvod 21 % DPH. Ale museli bychom to posoudit podle smlouvy. Pokud v tom máte nejistotu, můžete smlouvu poslat na e-mail zdenek@obecuctuje.cz.
Z odboru investic chtějí vyvést PD z r. 2009-2013, které zajišťovali na akci lesní cesty, kterou měli původně realizovat. Nyní zjistili, že akci provedla sama PO a chtějí PD PO předat. Jedná se o 6 ks faktur na PD a zaměření evidovaných na příslušném odboru na 042 v celkové hodnotě 769 455,- Kč.
Po konzultaci případu s PO jsme zjistili, že akci opravdu v r. 2015 zrealizovali a daná cesta je evidována na PO jako vlastní majetek na pozemku města, který má PO svěřený.
Chtěli bychom se zeptat:
1. Může mít PO ve vlastním majetku nemovité věci? Běžně je pouze svěřujeme. Dle sdělení PO mají ve vlastním majetku více staveb a i pozemky.
Pokud může, je tedy možné předat PO nedokončený majetek, v tomto případě PD na 042, aby si kartu navýšili?
2. V případě, že by měla PO mít tyto stavby a pozemky svěřené (což si myslíme, že ano), tak by nám je měli předat, předpokládáme že bezúplatným převodem, my bychom následně navýšili hodnotu o PD a dodatkem ZL svěříme?
Právně je dle našeho názoru možné, aby PO byla vlastníkem nemovitého majetku - sám jsem se s několika takovými případy setkal.
Nicméně v tomto případě bych měl poznámku - pokud se jedná o lesní cesty, které byly vybudovány na pozemcích ve správě, tak dle mého názoru musíme respektovat to, že ty cesty jsou právní součástí pozemků a tedy pokud jsou pozemky svěřeny, tak je to i s cestou, kterou na nich příspěvková organizace vybudovala - tedy i tato cesta je svěřeným majetkem (respektive jeho součástí).
V tom případu, který popisujete, bych si myslel, že jim skutečně máte předat projektovou dokumentaci, podle které to bylo budováno, aby si ji začlenili do ocenění cest. Nepříjemné je jen to, že se tak mělo stát již před těmi cca 10 lety - tedy správně by měli zrekonstruovat odpisy majetku (a tvorbu fondu ...) - což je dost velká komplikace. Tak se možná domluvíte, že se nepřesně provede úprava hodnoty na kartě majetku teď k aktuálnímu datu. To je ale na Vás.
Potom mluvíte o tom, že mají skutečně nějaké pozemky ve vlastnictví. No a tady rovnou říkám, že nemáme v předpisech rozumné řešení, jak je na zřizovatele vlastnicky převést (kromě prodeje). PO totiž nesmí darovat - byť jsme se snažili toto uvolnit, tak MF nikdy nebylo ochotno zákon změnit. Takže z pohledu práva již zbývá jen pozemky odprodat - což je ale dost nesmyslná operace (navíc s potenciálně negativními daňovými dopady).
Realita je taková, že když se něco takového řeší, tak zřizovatelé nakonec stejně rozhodnou o bezúplatném převodu/daru z PO na zřizovatele - byť je to přímo proti znění 250/2000 Sb. Vnímají to jako rozumné řešení, pokud z nějakého důvodu chceme dosáhnout toho, aby daný majetek nebyl ve vlastnictví PO.
Volby do zastupitelstva 2026 - jakým způsobem rozpočtovat na rok 2026? Částku bych odhadla dle posledních voleb + dle navýšení odměn OVK. Paragraf 6115, včetně UZ 98074? Jaká položka?
Rozpočet 2026: příjem na pol. 4111 s UZ 98074 a výdaj na par. 6115 pol. ???? UZ 98074
Volby do Poslanecké sněmovny 2025 - máme informaci od Kraje Vysočina, že máme nevyčerpané prostředky vracet až v roce 2026. Kdy tedy provést vyúčtování dotace? Letos (k jakému datu)? Nebo k 31.12. vytvořit dohadu ve výši vyčerpaných prostředků a vyúčtování udělat až v roce 2026 spolu s vratkou?
Částka ve výši vratky by se tedy měla dát do rozpočtu na 2026 na par. 6402 pol. 5364 a to včetně UZ 98071? A v letošním rozpočtu zůstane nevyčerpaná dotace prostě viset (máme přebytek na pol. 5021)? Děkuji
Návrh účtování:
2025
přijetí dotace (zálohy): 231 / 374 65.000,- pol. 4111 UZ 98071
náklady-čerpání dotace: 5xx/231 47.900,- par. 6114 pol. 5xxx UZ 98071
dohada k 31.12.2025: 388 / 672 47.900,- (tj. ve výši vyčerpaných prostředků)
rozpočet na 2026: 17.100,- par. 6402 pol. 5364 UZ 98071 ?
2026
vyúčtování dotace: 346 / 672 47.900,-
zrušení dohady: 672 / 388 47.900,-
zúčtování zálohy: 374 / 346 47.900,-
vratka: 374 / 231 17.100,- par. 6402 pol. 5364 UZ 98071 ?
Ano, podle metodického pokynu MF z roku 2023 byste si do rozpočtu 2026 měli rozpočtovat i volby, které se budou konat v roce 2026 a stačí odhadem podle posledních voleb. Příjem je opravdu na pol. 4111 s ÚZ 98074. Co se týká výdaje záleží, jak máte nebo si určíte závazný ukazatel rozpočtu pro rok 2026. Pokud jenom na par. tak si rozpočtujete jenom výdej par. 6114 v celé částce. Pokud máte podrobnější členění, tak tam samozřejmě položky musíte mít. Ale už je na vás jak byste si to rozdělila, zda platy pol. 5021 a občerstvení 5175 nebo nějaké další výdaje k volbám.
Ještě jsem pro jistotu ověřovala, jestli nebudou spojené volby a zrovna ve vašem volebním okrsku byste volby do zastupitelstva obce měli mít spojené s volbami do Senátu. V takovém případě je určen ÚZ 98187. Pokud jde o paragraf, tak u minulých společných voleb (zastupitelstva krajů a senát) to bylo takto:
Kde nejde rozdělit mají obce spíše volit paragraf 6115 a pokud lze nějaký výdaj přímo přiřadit pro volby do Senátu – tak pak paragraf 6114.
Tzn. primárně společné výdaje rozpočtujte na odpa 6115.
Do rozpočtu bych dala jen odpa, značení bychom jako závazný ukazatel určitě nedoporučovali, to doplnit až v rozpisu rozpočtu a obdobně i položky, pokud si jako závazný ukazatel stanovíte např. jen paragrafy.
Volby do PS 2025:
I když peníze budete zasílat až v lednu, tak k datu závěrky se dá tato dotace považovat za vypořádanou ve vztahu k tabulkám FV, i když se dělají až po konci roku (kraj by se do závěrky stihl ozvat, kdyby něco neakceptoval), takže bych dohadu neúčtovala a rovnou dotaci vypořádala k 31.12.
Vypořádání dotace k 31.12. zaúčtujete: 346 MD/ 672 D a 374 MD/ 346 D do výše předpisu co vám patří, tj. na 374 vám zůstane vratka dotace, ta se zaúčtuje k datu platby 374/231 6402 5364, UZ 98071.
Příjem dotace máte zaúčtovaný správně. Pokud byste ale k 31.12.2025 účtovala nakonec o dohadě, tak zápis je také správný, jen je zbytečné účtovat příští rok 346/672 a 672/388 - stačí proúčtovat 346/388.
A ano, výši vratky byste měla dát do rozpočtu na rok 2026 tak, jak uvádíte.
Jestli účtovat o dohadě nebo ne záleží, jestli budete mít do závěrky informaci o uznání výdajů.
Považuje se za datum uskutečnění účetního případu datum podpisu smlouvy nebo právní účinky vkladu jak u prodeje tak nákupu pozemků?
Dále právní služby za sepis sml.,vklad se u nákupu pozemku účtuji 042, 3639/6130 a vstupují do ceny pořizovaného pozemku. U prodeje se účtují
3639/5169? A u směny?
Podle ČÚS č. 701 bodu 6.4. je datum uskutečnění účetního případu při převodu vlastnictví k nemovitým věcem, které podléhají zápisu do katastru nemovitostí den doručení návrhu na vklad. Takže u nákupu, prodeje u směny majetku je to den, kdy byl návrh na vklad doručen na KÚ.
U majetku nabývaného úplatně - koupí platí podle zákona o účetnictví koncept ocenění pořizovací cenou, což je cena, za kterou byl majetek pořízen a náklady s jeho pořízením související (např. právní služby za sepsání smlouvy, poplatek za návrh na vklad, náklady na znalecký posudek a další).
Při prodeji majetku se tyto náklady hradí z provozních prostředků, např. znalecký posudek pol. 5169, návrh na vklad pol. 5362, právní služby pol. 5166 a další. Položku určíte podle druhu výdaje, účet u těchto výdajů 518.
A co se týká směny. Pokud máte ve smlouvě uvedeny ceny, oceňujete směnou pořízený majetek pořizovací cenou včetně vedlejších pořizovacích nákladů (znalecký posudek, poplatek za návrh na vklad). Tím, že se jedná o směnnou smlouvu tak tyto vedlejší pořizovací náklady se dávají v 1/2. Druhá polovina těchto nákladů se hradí z provozních prostředků.
Pokud ceny ve smlouvě uvedeny nejsou, měla byste směnou nabytý majetek ocenit RPC, např. znaleckým posudkem nebo odhadem. Doporučujeme, aby odhad nedělala sama paní účetní, ale např. starosta. Pokud by byli nějaké ostatní vedlejší pořizovací náklady (znalecký posudek a další), tak ty se platí z provozních prostředků.
A co se týká paragrafu, tak ano používá se obecný 3639, jak při nákupu tak prodeji či směně majetku, není-li vhodný nějaký konkrétnější.
Město v loňském a letošním roce provedlo rozšíření hřbitova. Faktury byly vystavovány v PDP, nárok na odpočet jsme neměli. Součástí stavebních prací, které nám firma dělala ale bylo také vybudování cca 70 ks urnových hrobů vč. desek, které se Město teď rozhodlo prodávat. Tak jsme si z části, která odpovídala těm urnovým hrobům , uplatnili DPH. Původní faktura měla DUZP 11/2024 a já jsem si nárok uplatnila v období 9/2025 v řádném přiznání. Uvedla jsem to na ř. 40 přiznání. Včera se mi ozvala účetní ze stavební firmy, že jim přišla výzva z FÚ k doplnění údajů. Paní účetní z toho byla úplně zmatená, protože finanční úřad chce doplnění ke kontrolnímu hlášení za 9/2025, a oni v tom měsíci s námi již nic neměli. Nakonec jsme si to vysvětlily, protože jsem si pak našla výzvu i u nás. Já teď vůbec nevím, jak a jestli to mám vůbec opravovat. Nárok na odpočet jsme měli, vešla jsem se do lhůty pro odpočet… Měla jsem podat dodatečné za 11/2024 a uvést to na ř. 43 přiznání?
Pokud to správně chápu, tak Vy si douplatňujete odpočet DPH z faktury v režimu PDP, která byla vystavena v roce 2024. To beze sporu můžete teď v řádném přiznání k DPH. Jak to čtu, tak si myslím, že jediný problém, který vznikl je to, že jste to omylem dali na ř. 40 přiznání - mělo to být na ř. 43. Takže si myslím, že by to mělo být tak, že uděláte jako reakci na výzvu FU:
- dodatečné přiznání k DPH za 9/2025 a odpočet v něm přehodíte z ř. 40 na ř.43
- následné kontrolní hlášení k DPH za 9/2025 - musíte to vyhodit z B.2. (odpočet v PDP se v kontrolním hlášení nevyplňuje).
K tomu finančnímu úřadu napíšete, že omyl vznikl nesprávným uvedením odpočtu DPH na ř. 40 - mělo být na ř. 43 - že si to douplatňujete z faktury č. ............., kterou jste prodanili v 11/2024 a že nárok na odpočet DPH vznikl z důvodu, že tuto část vstupů používáte ke zdaňovaným plněním (prodej urnových hrobů).
Rada schválila finanční dar Fakultní nemocnici v HK na související stavební práce při výstavbě parkovacího domu.
Prosím o radu, jak zaúčtovat včetně rozpočtové skladby.
Pokud dar poskytnete bez vypořádání, účtujete rovnou do nákladů zápisem 572 MD/231 D + RS. Jestliže se bude jednat o finanční dar s vypořádáním účtujete přes zálohy, zápisem 373 (471) MD / 231 D + RS. Při vypořádání zápis 572 MD / 347 D a zúčtování poskytnutné zálohy 347 MD / 373 (471) D.
Položku si volíte podle právní subjektivity příjemce, komu hradíme a co se týká paragrafu, tak tam volíme par. podle toho, k čemu budou prostředky využity. FNHK je státní příspěvková organizace, proto použijte pol. 6359, když je dar určen na investici. Paragraf bych zvolila 3639 vzhledem k tomu, že je určen výstavbu parkovacího domu, to už mi nepřijde jako klasické parkoviště na komunikaci na odpa 2219.
V minulém roce obec měla výdaje na dětskou skupinu. Letos byly obci schváleny dotace.
Požádali jsme o proplacení letošních i loňských výdajů (faktur) z dotace. Nevím si rady, jak zaúčtovat loňské výdaje, u kterých chybí ÚZ, nástroj a zdroj, v účetnictví roku 2025.
Výdaje minulých let označíte jenom ručně na dokladech. Minulé účetní období je už uzavřené a nelze do něho vstoupit a značení, které vstupuje do výkazu doupravit. Pokud máte uznatelné výdaje z minulých let, tak se nebojte je ručně označit ÚZ, nástrojem a zdrojem. Dotace se často týkají několika účetních období nebo se poskytují ex-post (dodatečně).
Když v době účtování výdaje, ani do roční závěrky není dotace přiznána, výdaje nelze značit, takže je v pořádku, že to řešíte až teď, kdy máte informaci o přiznání dotace.
Zajímá mě, na jakou položku budeme účtovat příjem peněz pro PO na nepedagogické pracovníky, když budeme pouze peníze posílat PO, která bude dále mzdy vyplácet. Tvoříme návrh rozpočtu a nevíme, jakou položku použít.
Celkově se v dané souvislosti budou zvyšovat daňové příjmy obce 1xxx. Pro odhady zvýšení můžete použít příslušné kalkulačky RUD:
https://statis.msmt.gov.cz/nepedagogove/
Nebude to v logice průtokového transferu pro PO. Obci se zvýší daňové příjmy a jako zřizovatel zvýší provozní příspěvek PO na pol. 5331.
K 31.12.2024 jsem účtovala o zmařených investicích 547 0500 / 042. Tyto zmařené investice nebyly schváleny radou města. Nyní potřebuji tyto investice vrátit na účty 042. Prosím o radu, jak mám účtovat. A záleží na částce u jednotlivých účtů 042?
Nejprve zvažte, proč chcete investice vrátit zpět na účet 042. Pokud čistě jen proto, že vyřazení nebylo schváleno radou města, tak rovnou říkám, že ne vždy je k účetnímu "odpisu" investice nutné schválení orgánu, který rozhodl o pořizování. V některých případech je účetní vyřazení rozpracované investice již jen faktický důsledek toho, že se majetek přestal z objektivních důvodů pořizovat - například nebyla schválena příslušná dotace, upustilo se od realizace z nějakého jiného objektivního důvodu apod.
Pokud rada města učinila krok k ralizace některé z vyřazených investic a daná investice byla vyřazena z nějakého důvodu nesprávně, pak dané investice vrátíte na účet 042 zápisem 042 MD/ 408 D v případě, že se bude jednat o částku vyšší, než 260 tis. Kč (ověřovala jsem si vaše aktiva, platí pro vás tato hranice). V případě nevýznamné částky - u vás pod 260 tis. Kč - byste to zaúčtovali 042 MD/ 547 D. Opravu s použitím účtu 408 musíte popsat do přílohy závěrky. Vliv na VH byl hromadný, takže bych vzala v úvahu částku, kterou chcete v součtu vrátit na účet 042.
V naší OSS se neustále potýkáme s tím, jak správně účtovat servisní prohlídky, pravidelné garanční prohlídky apod. zejména u aut.
Samostatné mytí aut, výměnu pneu a STK zařazujeme na 5169 (vycházíme z obsahové náplně této položky).
Ale pokud jde auto na pravidelný roční servis a na faktuře máme uvedeno např. prohlídka s výměnou oleje, výměna brzdové kapaliny, kompletní montáž a demontáž pneu, filtry výměna - práce celkem za 2200 Kč, zvlášť poté materiál ve výši 4000 Kč a umytí karoserie za 200 Kč, máme to dávat zvlášť jako výměnu kol a mytí na 5169 a zbytek na 5171? Nebo celou fakturu brát jako servis 5169, i když bylo zcela očividně spotřebováno větší množství materiálu? Nebo to brát jako pravidelnou údržbu vozidla (dle vyhlášky č. 410/2009 Sb., § 55, odst. 2, písm. a) Údržbou se rozumí soustavná činnost, kterou se zpomaluje fyzické opotřebení a předchází poruchám a odstraňují se drobnější závady) a dávat celou fakturu na 5171?
Pokud bychom to však chtěli sjednotit i s ostatními výdaji, musíme pak i servis klimatizace, výtahů či zdvihacích zařízení považovat za údržbu na 5171? Když ale jde jednoznačně o servis?
Servisy ve smyslu prohlídky jsou službou. Je ale potřeba zvážit rozsah servisních služeb - v případě, že dojde k větší spotřebě materiálu, případně i k výměně opotřebené části majetku, tak už je přesnější účtovat to na pol. 5171 a účet 511.
Hranice může být někdy tenká. Představme si například servis kopírky, kdy přijde někdo na kontrolu, zjistí, že je kopírka v pořádku a fakturuje jen službu za to, že to zkontroloval. Tam pak výdaj odpovídá servisní službě. U automobilu už je logicky ale vždy součástí servisu jako služby prohlídky konkrétní provedená práce - výměna oleje a případně dalších věcí tak, jak to popisujete. V takovém případě to obsahově více již odpovídá údržbě, tedy pol. 5171.
Naše ORP bude dělat Místní akční plán týkající se vzdělávání. Už nebudou mít dotaci a chtějí po zapojených obcích příspěvek. Potřebovala bych poradit, na jakou položku máme dát do rozpočtu tento příspěvek, který poskytneme jako obec ORP.
Předpokládám, že dotace se zachycovala na položce 5321 (charakterem asi byla neinvestiční). Tato položka je určena obecně pro neinvestiční transfery, tzn. právně je jedno, jestli to z veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace změní na soukromoprávní příspěvek. Pokud ostatní zůstane zachované, odpovídá pořád položka 5321 jako transfer. Transferem je poskytnutí peněžních prostředků, bez protihodnoty, kdy položku volíme podle právní formy příjemce, nikoliv podle právní povahy transferu (dar, dotace, obecný příspěvek), proto se domnívám, že nebude nutné položku měnit. Odhaduji, že záměrem změny právní formy transferu bylo zjednodušení administrativy související s pravidly uvedenými v zákoně č. 250/2000 Sb.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková