Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 6 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

  • Převod TZ
    10. 12. 2025

    Převedli jsme zřizovací listinou na příspěvkovou organizaci majetek, který s ní souvisí. Nyní naše investiční oddělení udělalo TZ majetku, který už má v majetku příspěvková organizace. Jakým způsobem máme TZ na PO převést?
    Máme TZ zaevidovat do majetku (ale nemáme co zhodnotit), potom vyřadit a převést protokolem na PO nebo do majetku nezadávat a rovnou převést protokolem na PO (přes interní doklad; TZ máme na 042).

    Na úvod jen vyjasnění - majetek má PO dle ZL svěřen do správy, tzn. město jej eviduje na účtu 909? To jen pro právní vyjasnění podstaty užívání majetku PO. 

    Když se provede TZ na svěřeném majetku, tak je důležité zohlednit fakt, že právně je TZ automaticky součástí daného majetku. Podle MF se v takovém případě nemusí převod TZ na PO schvalovat a můžete jim to převést rovnou po dokončení účetně na základě protokolu. Do majetku to evidenčně nezavádějte, můžete to jako dokončení klidně i účetně zařadit 021/042 a hned ve stejném měsíci převést na PO zápisem 401 MD/ 021 D (dotace na to asi není, ta by se jinak také předávala 403/401). 

  • Částečné zrušení záměru prodeje
    10. 12. 2025

    ZO schválilo v roce 2020 vyvěšení záměru prodeje šesti garáží. Čtyři garáže byly prodány a nyní se zastupitelé rozhodli, že zbývající dvě garáže budou ponechány pro potřeby obce. Je třeba částečně zrušit původní záměr prodeje o ty dvě garáže a schválit zastupitelstvem ? Nebo to řešit jen směrnicí ?
    A ještě účetně. Pořizovací cena 11.752,-, oprávky 7.412,-,prodejní cena 50.000,-.Zaúčtováno přecenění . Nové zaúčtování - 407/081 7.412,- ,407/021 38.248,-, 021/036 50.000,-Kč.

    Důležité je mít zrušení přecenění na RH něčím podloženo. Pokud jde o zrušení záměru, právně je to možné, viz např. názor ODK MV (první dokument v odkazu):

    https://cse.google.com/cse?cx=015489265366623571386%3Aizzrwg3bmqm&q=semin%C3%A1%C5%99+ministesrtva+vnitra+28.4.2016&ok.x=0&ok.y=0

    Cituji vám z něj ke zrušení záměru:

    "Naproti tomu zrušení záměru bude i nadále možné v zásadě
    libovolně, protože se samotného záměru nemůže mít nikdo
    „důvodné očekávání“, že smlouva bude uzavřena (zákon se
    zveřejněním záměru ani „náznakem“ nespojuje právní nárok na
    uzavření smlouvy)"

    Postup zrušení záměru nemáme nikde vymezen, tak by asi bylo vhodné stanovit si interně pravidla - zda si to jako pravomoc vyhradí ZO, nebo obecně ten, kdo rozhodl o záměru.

    Určitě je vhodné si ve směrnici k RH vymezit okamžik, ke kterému se upustí od aplikace reálné hodnoty (neuskutečněné prodeje). Můžete se podívat do naší vzorové ze 7.11.2020, štítek Směrnice. Jako jeden z okamžiků, kdy rušíme přecenění na RH tam máme stanoven:

    "a) datum usnesení oprávněného orgánu nebo rozhodnutí oprávněné osoby o upuštění od záměru prodej."

    K účetnímu zrušení přecenění tedy určitě doporučuju nějaký podklad mít - vycházet při tom můžete z pravidel vaší směrnice.

    Zrušení přecenění účtujete dobře - můžete účtovat takto opačnými zápisy. 

  • Městská policie
    10. 12. 2025

    Naše obec využívá služby Městské policie z okolního města. Na základě smlouvy probíhají čtvrtletní platby. Finanční vypořádání v následném roce.
    Úhradu účtuji: 231 5311 5321D/373 MD.
    Na konci roku budu účtovat 572MD/389D. Na účtu 373 budu mít zůstatek.
    Začátkem příštího roku v rámci vyúčtování (budeme doplácet) mám účtovat jak?
    Inventarizovat budu 389 i 373?

    Váš postup je správný. Záloha 373 MD vyjadřuje pohledávku k vyúčtování z titulu zaslané zálohy, účet 389 D pak odhadovanou výši závazku z titulu poskytnutého transferu. V případě, že vznikne nedoplatek, budete o vyúčtování příští rok účtovat zápisem 389 MD ve výši účtované dohady/ 349 D ve výši transferu dle vyúčtování, rozdíl na MD nebo D účtu 572. Zúčtování zálohy 349 MD/ 373 D ve výši zálohy a doplatek 349 MD/ 231 D RS 5311 5321.

  • Sponzorský dar příspěvkové organizaci
    10. 12. 2025

    Starosta podepsal Smlouvu o poskytnutí sponzorského daru ve výši 10.000,- Kč ZŠ a MŠ na zajištění vánoční besídky. Jedná se o cizí příspěvkovou organizaci, která má sídlo v jiném kraji. Jak správně zaúčtovat a neměla by se smlouva jmenovat Smlouva o finančním daru?

    Z hlediska RS se zde volí položka 5339 a záznamová jednotka 035 - Transfery poskytnuté obcí nebo krajem na území jiného kraje. Pokud to bude bez vyúčtování, tak zápis jen 572/231. 

    Právní forma možná není dobře, ale rozhoduje obsah. U sponzorství by měla potenciálně problém hlavně PO, pokud by byla plátcem a za přijaté peníze tam obci zajistila reklamu jako dárci - to je princip sponzorského daru. Kdyby to tak bylo - obec dostala od PO protiplnění například právě formou reklamy, bylo by přesnější účtovat to jako službu - u PO příjem na účet 602 a u obce 518.

    Pokud je to jen špatně nazváno, ale obsahem se jedná o transfer bez protiplnění, je u obce správně účet 572. Právně je možné sjednat různé formy transferu - dotace, dar, příspěvek. Máte ale pravdu, že sponzorství je spojováno spíše s protiplněním za zviditelnění sponzora, tzn. může to být zavádějící název, nicméně ve výsledku vám to do účetnictví nevadí, protože účtovat máte podle obsahu smlouvy, nikoliv podle její formy. 

  • FVE
    10. 12. 2025

    V roce 2025 jsme obdrželi od SFŽP rozhodnutí a smlouvu o poskytnutí podpory na vybudování FVE na budově ZŠ, evidovala jsem na podrozvahu, ale 915/999. Rozpočtovým opatřením jsem zapojila do příjmů i výdajů částku dle smlouvy s ÚZ, zdroj, nástroj. Uhrazené faktury jsem značila a účtovala také s ÚZ 90504 a zdroj 171,nástroj 5 a také vlastní zdroje 1711. Dotace měla být vyplacena do konce roku 2025. Dnes mi bylo sděleno, že žádost o platbu byla vrácena z důvodu doplnění a dotace do konce roku určitě nepřijde. Jak nyní postupovat k účetnictví a rozpočtu?
    Rozpočtovým opatřením zrušit příjmy na 4213 i výdaje s ÚZ 90504 a zdroj, nástroj?A výdaje nahradit v rozpočtu vlastními zdroji přes 8115 ? V účetnictví také zrušit ÚZ a zdroj nástroj a nechat jen označení na fakturách ručně? Zrušit i zápis na podrozvaze?

    Účtování v podrozvaze určitě nechte - tak radikálně, jak to popisujete, by se to opravovalo v případě, kdybyste měli informaci o tom, že nárok na dotaci zaniká. Pokud nezaniká, jen se něco upřesňuje, pak s ohledem na to, co konkrétně bylo důvodem k vrácení žádosti o platbu případně jen výši značení ve výdajích upravte. Nevím, jestli je riziko snížení dotace, proč/ co chtějí doplňovat, tak konkrétněji neporadím. Nicméně určitě to není tak, že když dotace fyzicky nepřijde do konce roku, že máte všechny účetní zápisy k dotaci zpětně rušit. Na podrozvaze dotaci nechte, jen zohledněte případně konečnou výši, jestli budete schopni odhadnout, o kolik by se mohla dotace případně snížit (možná je to ale jen nějaké administrativní doplnění nedostatků bez vlivu na výši dotace). Obdobně z hlediska NZÚZ u výdajů - nechat značeno, upravit jen s ohledem na očekávanou konečnou výši. 

    V rozpočtu není potřeba dotaci odstraňovat - je to finanční plán a když nebyl naplněn s tím, že výdaje máte kryté úsporami, tak RO není povinné. 

  • Výdaje za zásahy a na mimořádné odměny při MU – tlaková níže Boris
    10. 12. 2025

    Obracím se na Vás s dotazem ohledně naší podané žádosti o dotaci dle výzvy:
    https://hzscr.gov.cz/clanek/vyzva-k-podani-zadosti-o-poskytnuti-ucelove-n
    investicni-dotace-na-vydaje-v-souvislosti-se-zasahy-jsdh-obci-a-na-mimoradne-odmeny-pro-cleny-jsdh-obci-mu-boris-v3.aspx

    Dle dostupných informací bychom měli mít přibližně 90% pravděpodobnost, že dotaci obdržíme ještě v letošním roce. V žádosti máme uvedenu částku 126 000 Kč na mimořádné odměny pro členy JSDH. Tyto odměny budou hasičům vyplaceny pouze v případě, že dotaci skutečně získáme.

    Ráda bych si ale tuto položku předem připravila v rozpočtu formou rozpočtového opatření, protože připsání dotace může proběhnout až na samém konci roku (např. 29. 12. 2025), abychom ji mohli včas převést dál. Nejsem si však jistá, zda je možné tuto částku do rozpočtu zahrnout již nyní, bez jakéhokoli rozhodnutí či smlouvy o poskytnutí dotace.

    Je možné si tuto položku v rozpočtu nějak předpřipravit, nebo musíme vyčkat na závazný dokument o přidělení dotace?

    Odkaz mi nefunguje, pravděpodobně se jedná o toto:

    https://hzscr.gov.cz/clanek/vyzva-k-podani-zadosti-o-poskytnuti-ucelove-neinvesticni-dotace-na-mimoradne-odmeny-pro-cleny-jednotek-sboru-dobrovolnych-hasicu-obci-v-souvislosti-se-zasahy-pri-mimoradnych-udalostech-zpusobenych-tlakovou-nizi-boris-v-obdobi-od-11-9-2024-do-31-12-202.aspx

    Z hlediska rozpočtování máte na mysli asi situaci, kdy pokud by vám dotace přišla do konce roku, okamžitě byste jí jako výdaj uplatnili (odměny hasičů). Rozpočtově nevidím jako problém naplánovat si na letošek ještě příjem dotace na pol. 4116 s ÚZ 14022 a proti tomu výdaj hasičům. Rozpočet je plán a pokud se nenaplní, nic se neděje. Očekáváte, že pokud peníze přijdou, převedete je, tzn. v tomto případě je možné dotaci rozpočtovat i bez závazného přiznání, protože jí nepoužíváte ke krytí výdaje, který již vznikl, ale bude vázaná na budoucí výdaj. MF metodicky umožnilo rozpočtovat dotace například i na základě příslibu.

    Ověřte si ale, jestli takto můžete z hlediska výdaje postupovat - nevím, jestli je nárok na proplacení dotace na odměny, které vyplatíte teď, nikde jsem se k časové uznatelnosti výdaje nic nedočetla, všude se hovoří jen o době trvání MU, což bylo 11.9.2024 až 31.12.2024. Účel dotace ale musí být podle výzvy splněn do 31.12.2025, takže podle mě když jim to do konce roku neproplatíte a nedají vám výjimku (prodloužení), nárok na dotaci nebude. To asi víte. 

  • Úvěr, MŠ
    10. 12. 2025

    Dobrý den,
    prosím o kontrolu účtování:
    1. Naše obec koupila na úvěr nemovitosti - pozemek, jehož součástí je stavba místního hostince. S Kupní smlouvou byla podepsána Smlouva o advokátní úschově. Právní účinky vkladu 11.11.2025, vklad byl proveden dne 3.12.2025, čerpání úvěru 7.11.2025 (kupní cena byla zaslána bankou do advokátní úschovy - částka bude vyplacena do pěti pracovních dnů poté, co bude uschovateli předložen aktuální výpis z příslušného listu vlastnictví, kde bude jako vlastník předmětu koupě zapsán kupující ). Úvěr je na 10 let. Na položku 8123 mám prosím naúčtovat úvěr?
    Čerpání úvěru 7.11.2025 - 052MD/451D 3613 6121, 3613 6130. Ke kupní smlouvě přičtu související náklady - právník, kolek, znalecký posudek. Ke dni podání návrhu na vklad 11.11.2025 - 042MD/052D v kupní ceně, 031 MD/042D, 021MD/042D.
    Splátky úvěru: 451MD/231D 8124, úroky úvěru jdou z BÚ: 562MD/231D 3613 5141. Kupní cena dvou pozemků a hostince je 4 800 000 Kč, právník, kolek, znal. posudek částka je 46 000 Kč, mám prosím rozdělit ke kupní ceně?
    2. Ještě si Vás dovoluji požádat o radu: byla nám schválena investiční dotace na rekonstrukci MŠ. Ještě neproběhlo výběrové řízení - měli jsme nedostatky v projektové dokumentaci, museli jsme ještě nechat zpracovat nějaké podklady - energetický posudek, zpracování konceptu větrání. Byla upravena i projektová dokumentace. Mám tyto faktury účtovat na 6121 nebo na služby?

    1. Při pořízení pozemku s budovou se nemusí dle pravidel RS výdaje rozdělovat na pol. 6121 a 6130. Pro příště můžete pro celek zvolit pol. 6121. Rozdělení ceny je důležité z hlediska zařazení do majetku - odděleně na účet 021 a 031.

    Zápis 042/052 je účetně správněji rozepsat se závazkem: 042/321 a 321/052. Jinak o pořízení nemovitostí účtujete dobře. Nevím, jaká je jednotlivá cena nemovitostí, není to velká částka, tzn. lze jí přičíst například jen k nejhodnotnější nemovitosti. Pokud bychom ale nebrali v úvahu pracnost, tak by společné výdaje měly být rozpočteny k jednotlivým položkám poměrem jejich kupních cen na celkové kupní ceně. Tady bych to jako tak složité neviděla, tzn. můžete v této logice výdaje rozpočíst. 

    Položka 8123 by se měla sama vygenerovat z obratu účtu 451 (při čerpání na D), není pak většinou o ní potřeba účtovat, ale rozpočtovat se má, stejně jako splátky. 

    2. V této otázce vám stoprocentně poradit nemohu. Je potřeba posoudit, jestli rekonstrukce bude TZ (investice) nebo neinvesticí (oprava). Dotace je investiční, tak pokud se jedná účetně o TZ, pak projektová dokumentace patří jako související výdaj do jeho ceny, tzn. účet 042 a pol 6121. 

  • Účet opatrovance
    10. 12. 2025

    Mám účet opatrovance, kde je příjem důchodu a výdej do pečovatelského domova. Jednoduché účtování přes 245/378.
    Nyní má obec nového opatrovance, který žije doma, starosta opatrovanci vyplácí 4.000 Kč měsíčně. Z účtu má hrazeno další platby: Mobil, penzijní připojištění, sporoinvest. Jak správně zaúčtovat všechny tyto položky a co musíme mít doložené? Mám od starosty jen výpis.

    Účetně to probíhá úplně stejně - pokud pro to máte oddělený účet, tak zápis 245 MD/ 378 příjmy a 378 MD/ 245 D výdaje. Kdyby to probíhalo v hotovosti, lze zřídit samostatnou pokladnu cizích prostředků a účtovat 261/378 a 378/261, opět bez RS. Jsou to pořád cizí peníze. Kdyby příjmy a výdaje opatrovance probíhaly na vašem BÚ či ve vaší pokladně, volí se z hlediska RS položka 8901 MD (příjem) a D (výdaj).

    Z právního hlediska, jak řídit výdaje opatrovance, nemůžeme poradit, zkuste si pročíst metodiku MV:

    https://cse.google.com/cse?cx=015489265366623571386%3Aizzrwg3bmqm&q=z%C3%A1kladn%C3%AD+informace+pro+obce+jako+opatrovn%C3%ADky&ok.x=0&ok.y=0

  • Vratky nedočerpaných dotací z téhož roku a úprava rozpočtu
    10. 12. 2025

    Prosila bych poradit s úpravou rozpočtu. Každým rokem se vrací nedočerpané dotace z téhož roku. Účetně vím, ponižujeme příjem, ale jak v rozpočtu. Je také nutné upravit rozpočet o vrácenou částku, nebo se nemusí s rozpočtem pracovat? S přáním hezkého dne a také veselé a šťastné vánoce.

    Podle stanoviska MF není nutné obecně jakékoliv příjmy rovnat na skutečnost. Platí to i pro vztahy k jiným subjektům. RO ve vašem případě povinné není. Dotaci je nutné rozpočtovat, pokud je zdrojem krytí výdaje, snížení o vratku na skutečnost v rozpočtu nutné není. 

    Děkujeme za přání a také vám všem přejeme příjemné prožití vánočních svátků a do nového roku hlavně hodně zdraví a životní energie. 

  • Rozpočet
    10. 12. 2025

    Prosím o Vaše stanovisko, zda se jedná o vyrovnaný rozpočet nebo ne.
    Příjmy (tř.1-4) 13 000 000,- Kč
    Výdaje (tř.5-6) 12 000 000,- Kč
    Splátka úvěru (8124) 1 000 000,- Kč

    Nebo bych musela mít příjmy a výdaje stejné, aby byl rozpočet vyrovnaný a splátka úvěru se tam nepočítá? Moc děkuji za pomoc, úvěr jsem ještě neřešila.

    Při posuzování, zda se jedná o rozpočet vyrovnaný, přebytkový či schodkový se vždy porovnávají jen příjmy a výdaje daného roku. Splátka úvěru je součást financování - externím zdrojem rozpočtu, proto se třídí na položky 8xxx a funguje to jednoduše řečeno tak, že když příjmy daného roku nestačí na výdaje, zapojíte úvěr jako financování a pak to zase v rámci financování splácíte. Financování obecně slouží k vyrovnání rozpočtu příjmů a výdajů. 

    Váš rozpočet je tedy přebytkový s tím, že přebytek bude fyzicky použit na splátku úvěru z minulých let. Aby byl vyrovnaný, musely by se příjmy rovnat výdajům. 

  • Bezúplatný převod varovného systému
    09. 12. 2025

    Jak mám zaúčtovat bezúplatný převod varovného systému od obce A. Obec A pořizovala celou akci. V říjnu letošního roku nám a ještě obci B bezúplatně předala varovný systém do vlastnictví. Nyní jsme my, obec A a obec B vlastníky.
    Pořizovací cena: 3 379 485,-Kč, Oprávky: 2 798 789,-Kč, Transfer: 3 274 881,-Kč, Rozpuštěný transfer: 2 698 332,-Kč. Zůstatek transferu: 576 548,-Kč.

    Dar je od vybrané účetní jednotky, takže přebíráte cenu převodce. Účetní zápis převzetí: 022 MD 3 379 485 Kč/ 082 D 2 798 789 Kč, 403 D 576 548 Kč, 401 D 4148 Kč. 

    U transferu "lítá" 1 Kč - když odečtu transfer minus rozpuštěný, vychází 576 549 Kč, to jen drobnost k ověření. 

  • Kauce
    09. 12. 2025

    Chtěla bych požádat o radu, jak účetně postupovat v případě, kdy nájemce bytu složil kauci - příjem kauce 231(8901)/455.
    Po skončení nájmu je ale nutné provést drobné opravy. Náklady za opravy bychom chtěli použít právě ze složené kauce.
    Prosím o radu, jak správně účtovat.

    Opravu klasicky předepíšete 511/321, uhradíte jí dodavateli 321/231 + RS 3612 5171. Vůči nájemci předepíšete pohledávku 311/649 a provedete zápočet s kaucí 455/311. Případně lze fakturu za opravu rovnou předepsat jako pohledávku za nájemníkem 311/321, bez nákladů a výnosů, pokud se jedná o opravy, které měl hradit nájemník. 

    Kauce je lepší přijmat do rozpočtu na příjmovou položku např. rovnou nájmu 2132, protože MF nechce zobrazovat zápočty přes rozpočtovou skladbu, tak pořád lepší zachytit to jako nájemné, i když to bude použito na opravu, než na pol. 8901 jako cizí peníze. V případě, kdy se zaúčtovalo na pol. 8901 bych teď proúčtovala použití cizích peněz do rozpočtu zápisem 231 MD RS 3612 2324/ 231 D 8901. Pokud byste účtovali rovnou přes pohledávku, pak v příjem od nájemníka v RS kompenzačně minus pol. 5171.

  • Vratka dotace SFDI
    09. 12. 2025

    Dostali jsme od SFDI investiční dotaci na chodníky a na veřejné osvětlení, tu jsme dle smlouvy obdrželi celou, ale dle dodatku ke smlouvě o dílo se nakonec uznatelné výdaje na chodníky snížily a část dotace budeme vracet ve výši 226000,-, příjem i výstavba je v letošním roce, vracet část dotace chceme také ještě letos, aby to bylo vše proúčtované a mohli jsme vyúčtovat dotaci, do majetku chodníky a veřejné osvětlení dám až bude zkolaudováno, jde mi o to, jak zaúčtovat vratku dotace, v příjmech to mám na položce 4213, mohu to dát minusem na tuto položku tedy MD 231 - 226000,- pol 4213 UZ 91628 a na MD 374 + 226000,-, abych tam měla správnou výši dotace nebo to vrácení dotace zaúčtovat úplně jinak a popřípadě jak, i když to je ve stejném roce a popřípadě, když to bude jinak, tak asi udělat na to vrácení rozpočtové opatření?

    Pokud stihnete peníze vrátit v roce jejich přijetí a dotace ještě není vypořádaná, pak je váš zápis vrácení přes účet 374 včetně RS správně. Kdyby se nestihlo vrátit, příští rok vratku zatřídíte na odpa 2219 pol. 5364 a ÚZ, org. Do rozpočtu to dejte podle toho, kdy očekáváte, že peníze vrátíte. 

    Až budete chodníky zařazovat, dohadujte dotaci již v očekávané nižší výši zápisem 388/403. Vypořádání pak proběhne již v této konečné výši po ZVA zápisem 346/388 a 374/346. 

  • Přírodní zahrada
    09. 12. 2025

    Budeme budovat přírodní zahradu u ZŠ a podávat žádost o dotaci (investiční a neinvestiční). Vybudují se vyvýšené záhony, ale nejsem si jistá, zda zařadit podsypy pro vyvýšené záhony vč. kameniva, obrub záhonů a chodníkovou dlažbu mezi záhony jako součást pořizovací ceny vyvýšených záhonů, nebo zda zařadit jako samostatnou stavbu (021). Výsadbu stromů, keřů, trvalkové záhony, květnatou louku bych účtovala do neinvestičních nákladů.
    V majetku školy mají zařazenou pergolu a v rámci této akce by se měla položit na půlku střechy této pergoly zelená střecha (geotextilie, folie, střešní substrát a rozchodníková rohož). Jedná se prosím o TZ pergoly nebo o neinvestiční položku.

    Vyvýšené záhony lze považovat i za movité věci, je to takové hraniční mezi stavbou a movitostí. Kdyby se vyhodnotili jako movité věci, pak jednotlivě do 40 tis. Kč účet 028 a tedy neinvestice. Určitě od nich ale oddělte samostatné zásahy typu chodník, ten bych účtovala jako samostatnou stavbu (tedy investice bez ohledu na cenu). Obruby záhonů a podsypy můžete dát do ceny záhonů. 

    U zelené střechy bude očekávaná životnost déle než rok, účtovala bych jí jako TZ pergoly. 

    Stavbou tam mohou být případně ještě nějaké terénní úpravy. 

  • Přestupek podle zákona č. 250/2000 Sb.
    08. 12. 2025

    Prosím o radu, jak správně rozpočtovat přestupek, který jsme dostali od krajského úřadu za porušení zákona o rozpočtových pravidlech - byl problém v datumech vyvěšení návrhu rozpočtu a schváleného rozpočtu.

    Předpis zaúčtujete 542 MD/ 349 D, úhrada 349 MD/ 231 D, RS odpa 6171, pol. 5363. 

← Novější dotazy

Zobrazit

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Acha obec účtuje s.r.o.

Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8

IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091

Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010

Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007

Návrh a tvorba webu