Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.
Dobrý den, prosím o odpověď na následující dotaz:
Naše obec pořizuje změnu ÚP, účtujeme přes účet 041.
Potřebuji poradit s datem uvedení ÚP do užívání. Dle odpovědi na dotaz ÚP z 23. 01. 2025: ÚP, aby se mohl uvést do užívání, musí ho schválit ZO a zařazuje se ke dni nabytí právní moci schválením ZO.
V našem případě: ZO schválilo na svém zasedání 19. 06. 2025 usnesení v tomto znění: ZO vydává po ověření , že návrh Změny č. 2 ÚP není v rozporu s Politikou územního rozvoje ČR, ve znění Aktualizací č. ..... Změnu č. 1 ÚP obce jako opatření obecné povahy č. 1/2025. (celý text usnesení viz. příloha e-mailu).
Návrh dalšího postupu má být:
1. ZO vydalo změnu dne 19. 06. 2025
2. má být připraveno úplné znění ÚP po této změně
3. bude připravena veřejná vyhláška, kterou se oznámí vydání a změna včetně úplného znění bude doručena
4. 15. dnem po vyvěšení VV bude změna účinná.
Dle tohoto všeho nejsem schopna zorientovat se v termínu uvedení ÚP do užívání. Nevím, zda to bude datum 19. 06. 2025 nebo....???
Mockrát děkuji za odpověď.}
Správný okamžik zařazení nastane až nabytím účinnosti veřejné vyhlášky, kterým se změna vydává, tedy dle bodu 4 až patnáctým dnem po vyvěšení.
Při rekonstrukci chodníku jsme zjistili, že je nutné opravit kanalizaci, která vede pod ním.
Rekonstrukci chodníku účtuji na § 2219, pol. 6121.
Opravu kanalizace mám účtovat samostatně na § 232x, pol. 5171 nebo to mám brát jako součást rekonstrukce chodníku a účtovat celé na § 2219, pol. 6121? Já myslím, že samostatně, ale potřebuji se ujistit.}
Oba postupy jsou možné a záleží na argumentaci. Jako vyvolaná investice do ceny chodníku by oprava kanalizace patřila v případě, kdy byste kanalizaci například překládali, nebo jí opravovali "pro jistotu" s tím, že by výhledově opravu potřebovala, tak ať nemusíte rozkopávat po pár letech nový chodník. Pokud ale potřeba opravy vyvstala z aktuálně špatného technického stavu, je to argument pro samostatnou opravu kanalizace (účet 511, odpa 2321).
Dobrý den,
máme na obecní budově, která slouží pro hospodářskou činnost, nově namontovanou FVE.
Můj dotaz: Účtuje se o vyrobené a spotřebované el.energii do nákladů a výnosů (prodáváme jí v ceně ubytování a CETINu). V sousední obci účtují dle evidence výroby/spotřeby z aplikace x prodejní cena za 1kWh (mají FVE na ČOV), v jiné zase ne.
Jak je to, prosím, s el.energií z FVE? Účtuje se o ní, popř. jak? Jsme plátci DPH.}
MF to nedávno metodicky řešilo, odkaz (od str. 17 dále):
Nejsem si jist zda dotazu úplně rozumím. Pokud správně chápu, jedná se o to, že vyrábíte elektrickou energii - ale tu neprodáváte, ale používáte ji třeba v hjospodářské činnosti pro ubytování. A teď Vám jde o to, zda máte zaúčtovat výnos v hlavní činnosti 601 proti nákladu v doplńkové - 502? Myslíte to tak?
Pokud je to tento dotaz, tak platí princip, že ve finančním účetnictví vykazujeme vztahy jen k ostatním suibjektům. Ve výkazu zisku a ztráty by se neměly objevovat dopady vnitrovýkonů.
Úplně správným řešením by bylo, že náklady FVE (odpisy, údržba ...) budete v podílu, ve kterém je to využito pro hospodářskou činnost převádět do hospodářské činnosti (tedy minus 551 v hlavní, 551 v hospodářské ....). Nicméně uznávám, že je to velice složité řešení. Někdo pro tyto převody ještě používá aktivaci vnitroorganizačních služeb - není ro úplně šťastné řešení, ale bylo by teoreticky aplikovatelné. Tady by se musela spočítat nákladová cena (na vyrobenou kWh) - kolik to vychází a zaúčtovat MD 518 (var 502 - sice nad rámec předpisů, ale tady by to dávalo smysl) - hospodářská činnost/Dal 516 - hlavní činnost.
DPH při tomto převodu neřeším - vnitroorganizační převod třeba pro ubytování nemůže být sám o sobě předmětem DPH.
V 11/2023 jsme obdrželi rozhodnutí od SFŽP na invest. dotace - energetické úspory na dvě školy v částkách 5 087 tis. a 2 998 tis. Kč. Projekty dokončeny v roce 2024, majetek zařazen a dotace odepisovány v uvedené výši. V letošním roce byly k rozhodnutím podepsány smlouvy, kde uvedené částky jsou nižší než v rozhodnutích - o 1 379 tis. a
501 tis. Kč, zálohy nebyly zaslány. Vyúčtování a, MD 346 3 708,403 1 379/
D 388 5 087, MD 672 1 379/ D 403 1 379, MD 231 3 708/ D 346 3 708.
Druhý případ stejně. Na kartách majetku nechám původní výši dotace, pouze
napíšu změnu do poznámky. Podobný případ jsem měla poprvé loni ( rozdíl 1 215 tis. Kč, zaúčtovala jsem stejně. Nyní si nejsem jistá, zda to bylo správně.}
Váš postup je v souladu s předpisy, kdy rozdíl od dohady máme zúčtovat do výnosů a neměnit dotaci na účtu 403 v účetnictví ani v majetku. Otázka je, jestli když nebyla smlouva, byla dohada správně účtována - podobné případy jsou často sporné. Za mě často není v podobných případech dost dobře odhadnutelná výše dotace a rozdíl je navíc už docela významný, takže já bych se přikláněla k tomu neúčtovat zápis 403/672, ale o rozdíl zkorigovat účet 403 a i výši dotaci v majetku.
Pro jistotu to můžete popsat i do přílohy závěrky, protože teoreticky to může být odchylka od metody, já bych to tady ale tak jednoznačně neviděla, ale klidně to tam pro větší klid napište.
Dobrý den, jak byste prosím chápali usnesení zastupitelstva obce:
ZO schvaluje svěřit Radě obce pravomoc schvalovat rozpočtová opatření dle §16 Zákona č. 250/2000Sb. Tato pravomoc náleží radě obce pouze v případech, kdy u výdajů za jednotlivý § schvalovaného rozpočtu nepřesáhne změna 500.000,- Kč a u příjmů za položku schváleného rozpočtu nepřesáhne změna 500.000,- Kč.
Chápu správně, že rada obce má v rámci celého roku pravomoc schválit více rozpočtových opatření u jednoho §, ale v součtu za rok nesmí překročit 500.000,- Kč?
Pan starosta si myslí, že může rada schválit 1 rozpočtové opatření a v součtu výdaje nesmí překročit 500.000,- Kč.
Děkuji za Váš názor.}
Já bych ty limity chápala také ne za rok, ale v rámci jednoho opatření. Vyplývá to podle mě z textu, kdy píšete, že "změna nepřesáhne 500 tis. Kč". Není tam nic o tom, že ročně. Ale když sami tápete, ujasněte si to raději přímo se zastupiteli, jak to bylo myšleno a doformulujte to raději jasněji, jestli mysleli v rámci jednoho rozpočtového opatření, nebo v souhrnu za rok.
Dobrý den, mohla bych poprosit o správné účtování? Jedná se mi o předpis a úhradu příspěvku na penzijní poj., který obecní úřad posílá přímo penzijní společnosti na účet našeho zaměstnance a zaměstnanec má tento příspěvek zohledněný ve mzdě.
Chtěla bych vás požádat, zda by bylo možné třeba na základě "rekapitulace mezd" z programu, kterou bych vám případně poslala do emailu, udělat do dotazů nebo do dokumentů vzorové účtování mezd. Ptám se z toho důvodu, že jsem nenašla komplexní účtování mezd, ve kterém by byl zohledněn příspěvek na penzijní poj. a stravenkový paušál. Děkuji.
Moc děkuji za vzory směrnic. Díky vám byla jejich aktualizace vyřešena v pohodě.
Přeji vám hezké léto a mějte se moc hezky.}
Předpis příspěvku zaúčtujete 527/ 333, úhrada s pol. pol. 5499, odpa zaměstanců. Nic jiného v tom není. Je to pořád závazek k zaměstnanci z titulu nároku dle směrnice, nikoliv k pojišťovně. Pravidla pro osvobození asi znáte - k tomu máme v lednu aktualizovaný dokument (Benefity zaměstnanců).
Postupy účtování mezd najdete i e-publikaci účetní souvztažnosti. Máme podrobně zpracováno.
Obec pořídila kompostéry z dotace OPŽP - číslo projektu CZ.05.01.05/01/24_068/0004954. Pořád jsem čekala, až přijde rozhodnutí, ale protože se nemohu dočkat. zatím je v ruce nemám tak píšu alespoň takto.
Celkem jsme za kompostéry (200 Ks) vynaložili 1 176 120 Kč Zaúčtovala jsem
na MD 558/ D 321, Úhrada - MD 321/ D 231 3725 5137 Nástroj 148 Zdroj 5, ÚZ 15016 ve výši 646866Kč - 55 % , zbytek - 45% Nástroj 148 Zdroj 1 - 529 254Kč. Vše ORG 372. V této výši i zařadím 200 ks kompostérů do majetku.
Máme i další náklady s pořízením kompostérů a vyřízením dotace spojené. administrace žádosti - 12100 Kč, analýza odpadů a projektová dokumentace - 17240 Kč, výběrové řízení na dodavatele 27830 Kč a zajištění podkladů pro rozhodnutí - 27830 Kč. Vše jsem zatím účtovala na služby 518 - bez nějakého značení. Hlavně analýza odpadů a projektová dokumentace byly zpracovány v loňském roce - vystavena faktura i úhrada.
Měly by to být paušální výdaje ve výši 7%. Ve schválené výzvě na stránkách OPŽP jsem našla výši skutečných nákladů 1 294 700 Kč. Z toho dotace EU 712 085 Kč, zbytek 582 615Kč. Prosím tedy o radu, jak to vše skutečně zpracovat. Děkuji a krásné prázdniny.}
Když všechny náklady sečtu, vychází mi 1261120 Kč. Přímé výdaje 1176120 Kč, nepřímé výdaje 85 tis. Kč. Skutečné výdaje jsou nižší, než způsobilé z rozhodnutí, tzn. dotace bude nakonec takto:
přímá dotace 55 % z částky 1176120 Kč
nepřímá dotace: pokud je sazba nepřímých výdajů 7 %, tak nepřímé výdaje budou určeny v částce 7 % z 1176120 Kč = 82328,40 Kč, 55 % z toho je nepřímá dotace 45 280,62 Kč, vlastní podíl je rozdíl 37 047,78 Kč. Nepřímé výdaje budete značit v těchto částkách, rozdíl mezi skutečnými výdaji 85 tis. Kč a paušálními 82 328,40 Kč jsou nezpůsobilé nepřímé výdaje (jen org).
Až přijde rozhodnutí, tak výdaje dooznačte zpětně (loňské výdaje jen ručně na doklady), do té doby nic k dotaci účetně neřeště.
Dobrý den,
moc bych Vás chtěla poprosit s pomocí této dotace na realizaci projektu: "Zpracování digitálního povodňového plánu a varovného informačního systému pro město". Bohužel Rozhodnutí je z datumem nabytí účinnosti 7.5.2024, ale do ruky se mi to dostalo až 27.6.2025, což je o více jak rok později. V minulém roce to mělo být již v účetnictví na podrozvaze a předpokládám na 955/999 . Neměla jsem vůbec tušení, že bylo o nějakou dotaci zažádáno - nikdo mi nic neřekla, ani neinformoval. V Rozhodnutí není žádné ÚZ, Zd, Ná a ani zda je to dotace investiční nebo neinvestiční a nebo zda obojí. Jediné co vím, že je to z EU a Zd5.
Moc Vás poprosím, zda by jste mi s touto dotací mohli nějak pomoci i s veškerým zaúčtováním.
Děkuji moc HŠ
PS: Rozhodnutí posílám e-mailem}
Pokud chcete kompletní účtování, museli bychom mít kompletní podklady - i faktury apod. a odpověď pak zpracováváme v rámci zakázek. Jako odpověď na podaný dotaz řešíme jen dílčí záležitosti, zaúčtování celé dotace je již časově náročnější. V rámci zaplaceného dotazu zodpovím teď dílčí věci, ke kterým mám i informaci.
Zakázky uzavíráme dnes 30.6., takže jedině pak po prázdninách, kdybyste potřebovala.
Doúčtujte teď dotaci na podrozvahu, zápis 955/999, dle rozhodnutí bude vyúčtování za déle než rok. Asi doposud žádné peníze nepříšly? O přijatou zálohu se podrozvaha snižuje.
Podle § 11 odst. 8 vyhlášky č. 410/2009 Sb. se může účetní jednotka rozhodnout, že o povodňových plánech neúčtuje jako o dlouhodobém nehmotném majetku. Z toho tedy vyplývá, že pokud nemáte ve směrnici nic stanoveno, účtujete ho jako nehmotný majetek. Pokud ho nechcete účtovat jako nehmotný majetek, je to v souladu s vyhláškou možné, ale jen pokud se tak rozhodnete, což znamená si to i jasně stanovit ve směrnici k dlouhodobému majetku. Takže se rozhodněte, abyste byli i v souladu s druhem dotace - nevím, jestli je investiční nebo neinvestiční, to si musíte dohledat v podkladech k dotaci.
Ohledně značení, je zde jen podíl EU a vlastní podíl (bez podílu SR). Dotaci z EU budete značit účelovým znakem, nástrojem 148 a zdrojem 5, vlastní podíl nástrojem 148 a zdrojem 1. Účelové znaky volte podle toho, zda je to investice nebo neinvestice:
ÚZ 15016 - OPŽP 2021-2027 – EU – neinvestice
ÚZ -15501 - OPŽP 2021-2027 – EU – investice
Pozor na to, že částka dotace je rozdělena na přímou dotaci (na přímé realizační výdaje) a nepřímou dotaci (na vedlejší související výdaje). Nepřímá část dotace je vždy neinvestiční, nepřímé výdaje ale účtujeme podle toho, jaké jsou charakteru - mohou se účtovat i jako investiční, jen se značí neinvestičním ÚZ a nepřímá dotace se přijme na pol. 4116. Rozdělení na přímou a nepřímou část musí opět dodat administrátor dotace. K nepřímým výdajům je na stránkách již dost odpovědí, kdybyste si chtěla nastudovat.
Loňské výdaje označíte již jen ručně na doklady.
Dobrý den,
chtěli bychom požádat o zodpovězení následujícího:
1. Obec má pozemek (komunikaci), který je veřejně užíván, ale části pozemku pronajímá obec sezónně pro předzahrádky (jako osvobozené plnění, ale i s DPH, když to má nájemce pro ekonomickou činnost), dále zde obec vydává rezidentní parkovací karty (s DPH, tyto části pozemků jsou vymezeny směrnicí) a další část pozemku pronajímá Technickým službám s DPH, které zde následně vybírají poplatky z parkovacích automatů. Máme takovýto pozemek celý zařadit do obchodního majetku, aniž bychom dávali do OM části pozemku, nebo nemusíme zařazovat do OM vůbec?
2. Pokud má obec pozemek - komunikaci veřejně přístupnou, ale části mají některé fyzické osoby připlocené ke svým zahrádkám nebo zde obec pronajímá části pro vývěsní skříňky, tak takový pozemek do OM dávat nemusíme nebo máme, pokud je tam pronájem? Obec pronajímá pozemek (zahrada) za symbolické nájemné, takovýto pozemek máme v OM, je to tak správně?
3. v KN je stavba bytového domu zapsána jako objekt bydlení, je nutné provést změnu způsobu využití z objektu bydlení na bytový dům i v KN?
4. Obec má na část pozemku uzavřenou smlouvu budoucí kupní, budoucí kupující zde má do 5 let postavit trafostanici (zatím se vyřizuje povolení). Pozemek je v současné době veřejně přístupný, dle ÚP se jedná o plochy občanské vybavení veřejné, pozemek není pronajat a není v OM. Až by zde byla stavba postavena a zaměřena dostane pozemek pod stavbou nové parc.č. Bude prodej pozemku pod stavbou podléhat DPH /máme ho do OM přeřadit?/ nebo bude prodej mimo režim DPH?
Děkujeme}
K prvnímu bodu - podle mne máte všechny možnosti, které zde popisujete - tedy dát ho tam plně, nedat vůbec nebo dát jen věcně vymezenou část. Je to na Vašem rozhodnutí.
K druhému bodu - pokud je to připlocené a pronajímané v dané části - já bych se k tomu asi choval !věcně" - že je to jasně oddělitelná část a do OM tuto část dal (on je trochu problém ve vymezení, co je pro účely DPH jeden pozemek). Ale nikde to není popsáno - dokáži si i představit Vaši argumentaci, že to do OM nedáte. Vývěsní cedule - to je jako bod. 1. No a symbolický nájem - já nevím, jak symbolický je - ale pro mne třeba pronájem pozemku za 1 Kč za rok, pokud se jedná třeba o normální pozemek 500 m2 není ekonomickou činností - tedy podle mne to ani nemá být v OM.
K třetímu bodu - jestli Vás to zajímá kvůli sazbě - tak nyní jde o to, že striktně podle zákona to není bytový dům. Nicméně sazba 12 % může být ještě v situaci, kdy dokáži, že byty do 120m2 (případně jiné typy sociálního bydlení) tvoří více než polovinu podlahové plochy - potom je také snížená sazba. Ale již to musíte dokazovat propočtem. Takže za mne je jednodušší snažit se v tomto případě dosáhnout přepisu v KN
K čtvrtému případu- tam nejsem schopen podle Vašich informací úplně rozhodnout prvotně bych chtěl upozornit, že DUZP je již předáním - tedy v okamžiku, kdy jim pozemek dáte k dispozici (byť ještě porávně nebude jejich), kdy se takjé o něj mají začít starat - tehdy dojde k DUZP. No a k DUZP se bude vyhodnocovat naplnění podmínek z hlediska DPH - tak jak to popisujete, tak bych předpokládal, že bude dovoditelné, že to je transakce se "soukromým majetkem" mimo režim DPH - tedy nebude to předmětem daně. Ale to jen odhaduji - nevím, zda nemůžete také být v pozici "aktivního hráče" - potom by nebylo rozhodující, že to není v OM (pozemek jste mohli koupit za účelem prodeje, dlěat nějaké úpravy, aby se tam dala stavba postavit ...) a podle Vašeho popisu by to potm klidně do režimu s DPH sklouzlo.
Jakým způsobem a zda vůbec musí zřizovatel PO do zřizovací listiny (ZL) promítnout vymezení majetkových práv ke svěřenému nemovitému majetku, který PO dále pronajímá, a to v návaznosti na podřazení pod hlavní nebo doplňkovou činnost . Postačí obecné vymezení, aniž by podřazení pod hlavní nebo doplňkovou činnost ve ZL přímo zaznělo? Děkujeme za odpověď.}
Já jsem přesvědčen, že máte výslovně určit, zda pronájem nemovitého majetku bude hlavní či doplňkovou činností. Mohou také úplně jednoduše nastat situace, kdy je to potřeba upřesnit i tak, že určitá část pronájmů bude činností hlavní (protože po PO chcete, aby tyto pronájmy realizovala bez ohledu na ekonomickou efektivitu) a část činností doplňkovou (tedy ty mají dělat jedině tehdy, pokud to bude ekonomicky efektivní). Za mne tedy do ZL určitě ano a v některých případech se to může objevit i v obou činnostech - pro každou činnost v jiné specifické situaci, kterou zase mám popsat v ZL.
Dobrý den,
koupili jsme plechový skladový kontejner, terén pod ním bude jen vysypaný makadamem, nebude pevně ukotvený, ale převážet jej neplánujeme, zařadit jako stavbu? A v tom případě i vedlejší náklady na převoz kontejneru a ten makadam? Děkuji.}
Makadamový podklad bych zaúčtovala jako stavbu - zpevněnou plochu (asi bude i zhutněno). Kontejner jako samostatnou věc, do 40 tis. Kč účet 028, nad 40 tis. Kč účet 022. Do ceny kontejneru patří náklady související s jeho pořízením, jako je například dopravné.
Pokud je však záměr využívat jako trvale umístěnou stavbou, je možné vyhodnotit i jako stavbu, připadá mi to však zbytečné, kontejner je přemístitelný. Stavba nemusí být pevně spojena se zemí, může být např. i ve větvích apod., jde spíše o použití stavebních technologií a způsob využití. Ten skladový kontejner, je přeci jen spíše věcí.
Dobrý den,
budeme přecházet ze stravenek na stravenkový paušál. Vytvořili jsme si novou směrnici, že všechny benefity - stravenkový paušál, poukázky na sport i příspěvek na penzijní připojištění budeme hradit přímo z rozpočtu obce. Dosud jsme měli sociální fond, ale ne na samostatném účtu, ale na běžném účtu. Na začátku roku jsem vždy zaúčtovala na účet MD401 a D419 nějakou částku. Na konci roku jsem tam buď něco přidala nebo mi zůstatek přešel do dalšího roku. Jak mám nyní zůstatek z těchto účtů dostat pryč? Náklady na tyto benefity budu nyní účtovat na účet 527 nebo 528? Děkuji.}
Zrušení sociálního fondu (musí být schváleno v ZO) proúčtujete 419 MD/ 401 D, tím to vynulujete. I při rozvahovém účtování fondu se měly benefity při čerpání zaúčtovat na účet 527 nebo 528.
Nyní vám vymizí jen zápis tvorby a čerpání fondu a jak píšete - budete rovnou účtovat o poskytnutí benefitů. Na účet 527 patří benefity, které jsou daňově uznatelné, na účet 528 daňově neuznatelné (vyhláška v obsahové náplni účtu 527 odkazuje na zákon o daních z příjmů).
Například penzijní připojištění:
Předpis 527/ 333, úhrada s pol. pol. 5499, odpa zaměstanců.
Účet 528 v případě, že by nárok na tento příspěvek nevyplýval z vnitřních předpisů (viz odkaz na zákon o daních z příjmů).
Benefit na sport účet 528, stravenkový paušál účet 527.
Pozor na podmínky osvobození, viz náš dokument z 27.1.2025:
https://www.obecuctuje.cz/dokumenty?jak=fraze&hledat=Benefity%20zam%C4%9Bstnanc%C5%AF
Dobrý den,
v souvislosti ze zrušením naší příspěvkové organizace ke 30.6.2025 zpracováváme mimořádnou uzávěrku a již nyní víme, že bude záporný hospodářský výsledek. Na stránkách Jihomoravského kraje je zveřejněna metodika jak postupovat při sloučení a zrušení příspěvkových organizací, ze které vyplývá, že pokud účetní jednotka předpokládá, že hospodářským výsledkem jejího hospodaření bude ztráta, včetně ztráty z minulých účetních období je nutné, aby se souhlasem zřizovatele před uzavřením účetních knih ztrátu vyrovnala… Metodika odkazuje na účet 902. Předpokládáme tedy, že rada schválí usnesení, ve kterém souhlasí se zaúčtováním ztráty u příspěvkové organizace ke 30.6.2025. Prosíme tedy radu, zda je náš předpoklad s usnesením rady správný a dále o radu, jak zaúčtovat výsledek hospodaření ke 30.6. Moc děkujeme}
Metodika je zveřejněna již v archivu:
https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/linux/metodicke_listy/oe/PO.htm
Účet 902 byl určen dříve pro fondy, po reformě v roce 2010 se překlopil na účet 401, tzn. postup, který jste našla, již není v současné době relevantní.
Ke zrušení PO máme zveřejněn konkrétní postup v rámci dokumentu ze 4.1.2021:
Dobrý den, máme u Monety zřízen revolvingový úvěr. Mohu poprosit o účtování. Museli jsem si zřídit účet u Monety, kam posílá starosta peníze a následně teprve na náš běžný účet. děkuji.}
Revolvingový účet je svým účelem úvěrový - při čerpání, když se dostanete do minusu účet 281 s pol. 8113.
Těm převodům se přiznám, že moc nerozumím - to myslíte tak, že jste si u Monety zřídili další běžný účet, který používáte jako meziúčet k vašemu původnímu BÚ? Na úvěrový účet byste měli posílat splátky úvěru 281/231 D 8114.
Pokud bude mít účet více charakter možnosti využití debetu - typ kontokorentu, pak je postup dle knihy Rozpočtová skladba, str. 240, účtuje se jen dle zůstatku - pokud se dostane účet do minusu k čtvrtletním závěrkám: 231 8905/281 a na začátku dalšího měsíce zpět na 231.
Dobrý den, v době, kdy jsem měla dovolenou bylo svoláno ZO ohledně výzvy 2 z Ministerstva vnitra - HZS ČR ohledně podání žádosti o poskytnutí účelové neinvestiční dotace na mimořádné odměny pro členy JSDH (Ti nejsou zaměstnanci OU) v souvislosti se zásahy při mimořádných událostech způsobených tlakovou níží Boris. V bodu 2. (výzvy) jsou uznatelnými výdaji buď mimořádné odměny nebo finanční dary členům JSDH. V důvodové zprávě byly schváleny mimořádné odměny pro členy JSDH. Podle výzvy 2, musí být vyplaceny do 30.6.2025. Ty jsem vyplatila, na základě darovacích smluv. Komunikovala jsem s auditory, jak jim vyplatit mimořádnou odměnu??? (co schválilo ZO), když nejsou zaměstnanci. Taky jsme se shodli na finančním daru, jak je ve výzvě, protože jakým jiným způsobem bych mohla dát osobě mimořádnou odměnu, která není zaměstnána. Dohoda o prov. práce, refundace nejsou uznatelnými náklady v této výzvě.
Jde mi o to, abych to měla z mé strany v pořádku, když v usnesení je slovo odměna a ne dar. Děkuji.}
Pokud to právně pojmete jako dar, podle podmínek dotace to bude uznatelný výdaj. Možná se to ale vyřešilo moc narychlo - nevím, jestli bude v pořádku, když se schválila mimořádná odměna a vyplatilo se to jako dar, to vypadá na první pohled jako nesoulad, který by mohl poskytovatel dotace vytknout.
Jinak se k tomu moc už nevyjadřuju - kdybyste to poskytli za zásah, je to závislá činnost, tady ale asi podle všeho to obhájíte jako finanční dar ve smyslu ocenění, když to MV takto akceptuje, tak to tak vyplatit můžete.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková