Obec účtuje - Vše o účetnictví obcí

Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pokud chcete mít přístup ke všem odpovědím na dotazy nebo posílat vlastní dotazy, je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

Dotazy

Hledanému výrazu dar odpovídá celkem 91 dotazů:

  • Platforma Aktivní město
    25. 03. 2024

    Naše město se hodlá zapojit do Platformy Aktivní město. V současné době se připravuje rámcová smlouva a dílčí smlouva s dodavatelem. Platformu lze využít na různé druhy poskytování příspěvků občanům. U nás se jedná o senior program. Tzn. že občanům nad určitý věk bude poskytnut příspěvek např. na kulturní pořady, do Aquaparku, ZOO, popř. jiných cizích organizací, se kterými bude uzavřena dílčí smlouva. Občan se zaregistruje, program provede kontrolu na evidenci obyvatel, zda splňuje podmínky, přidělí částku, kterou může za určité časové období vyčerpat (pravděpodobně 1 rok). Pak dostane QR kód a třeba si koupí vstupenku do kina apod. nebo jiných zařízení. Prý v platformě při registraci jakoby podepisuje darovací smlouvu. Dodavateli zaplatíme jednorázově za přístup k modulu, kde se bude registrovat, software nebude naším majetkem dle smlouvy, podle nás položka 5168 - pokud na dobu 1 roku, pokud bude smlouva uzavřena na více let, tak by se asi jednalo o jinou položku rozpočtu, což pravděpodobně smlouva bude a uvažuje se, že např. další rok se bude čerpat na jinou aktivitu. Pak budeme měsíčně platit za technickou podporu modulu- to je položka 5168. Dodavatel nám měsíčně zašle fakturu, kde bude přesně rozepsáno, kde, kdy a za kolik si občané čerpali, a k tomu bude z této částky vypočtena provize a k provizi DPH. Město fakturu uhradí a dodavatel mezitím zaplatí jednotlivým poskytovatelům. Jedná se nám o to, jak správně posoudit rozpočtově a účetně částku rozpočtu, která bude určena na příspěvek pro aktivity občanů, zda se jedná o dar na položku 5493, 5499 nebo o službu5169 ? Nejedná se celkově o malou částku. Přemýšleli jsme nad paragrafem v souvislosti s tím, že je to určeno pro seniory (skupina 4), ale vhodný jsme nenašli, tak navrhujeme 3900. Právníci tvrdí, že jde o dar. Pro konkrétní představu o co se jedná zasíláme na Váš email návrh smlouvy. Moc děkujeme za odpověď.

    Nejprve k samotnému programu - měly byste k němu mít sjednanou licenci, to je odhaduji ta jednorázová platba, kterou zmiňujete v rámci "přístupu k modulu". Zde by se mělo jednat o pořízení SW, správně uvažujete že je ale potřeba řešit, na jak dlouho bude oprávnění užívat SW zřízeno. Z tohoto pohledu je stěžejní článek III bod 5., kde se uvádí, že licence je sjednána na dobu trvání smlouvy, maximálně do posledního projektu. Ohledně úhrady odkazují na článek 0, který ve smlouvě nevidím. Takže v tomto ohledu (jestli účtovat o pořízení licence SW jako o nehmotném majetku) musíte ověřit tyto dvě podmínky:

    - v prvé řadě, zda bude doba trvání smlouvy s dodavatelém déle než rok, pokud ne, volíte účet 518 s pol. 5168

    - za předpokladu, že licenci máte na dobu delší než rok, řešíme, zda je nějaká úhrada za licenci, pokud ne, je to licence bezplatná, eviduje se jen mimoúčetně, pokud je úhrada, volíme účet podle výše ocenění - do 60 tis. Kč účet 901 či 018 (podle spodních hranic - můžete mít i interní), nad 60 tis. Kč účet 013.

    Další platby dle smlouvy jsou jednorázově za zaškolení (body a) až d), tato platba je oddělená od pořízení SW (licence), takže účet 518 s pol. 5168. Obdobně budete účtovat i měsíční servisní platby.

    Detailnější studium smlouvy by bylo již nad rámec běžného dotazu (museli bychom po dohodě strhnout více dotazů), tak ohledně poskytování darů s využítím zakoupené aplikace již vyjdu z Vámi uváděných informací. Právně jistější je asi dar, nejsme právníci, právně to ale podle všeho potvrzené již máte. Podívejte se pro zajímavost na dotaz ze 14.3.2024 "dar - darovací smlouva", tam uvažujeme i s výdaji obce v případě, kdy to lze brát jako organizační složku "klub důchodců". Souhlasím ale s tím, že ve Vašem případě je vhodnější brát to jako dar - právně bude nutné určit si limit daru pro jednu FO - když to bude dar bez vyúčtování, tak platí limit 100 tis. Kč s tím, že do této částky v jednom roce schvaluje dar rada/starosta. Stačí schválit rámcově a pak upravovat na skutečně čerpané částky, účel a podmínky jsou dané, takže není nutné jmenovité schvalování, tam stačí např. dokládat oprávněnému orgánu výpis z programu o jmenovitém čerpání, i k tomuto účelu lze porgram využít. Možná to ale právně spíše budete brát jako dotační program? Toto je potřeba si ještě dojasnit, jaký právní režim zvolíte.

    Z hlediska RS, cituji z nedávné odpovědi (té, kterou Vám výše uvádím):

    "Obce často volí  paragraf 4379 v režimu sociálního zájmu, ale spíše bych doporučila ve skupině 4 paragraf zbytkový 4399 nebo lze i zbytkový 3900."

    Položku pak volte buď 5492 nebo 5493, pol. 5492 pro dar, pol. 5493 pokud to budete poskytovat z dotačního programu. Položku běžného nákupu obce (např. 5169) tady nedoporučuju, pokud si řekneme, že právně to má být transfer, nikoliv spotřeba obce, pak musíme volit transferovou položku a účet 572. 

  • paragraf pro poskytnutí dotace
    12. 02. 2024

    Dobrý den, mám dotaz ohledně správného § při poskytnutí následujících příspěvků: 1. Hospic svatého Lazara z.s.-účtování § 3525, pol. 5222, 2. Diakonie ČCE-středisko Západní Čechy-§ 4341, pol. 5223. Žádosti posílám v emailu. Děkuji za odpověď

    1. Souhlas. Je to klasický lůžkový hospic, navíc poskytují i služby hospicu domácího. Kdyby to byl jen čistě domácí hospic, pak lépe odpa 4359. Položka se volí podle právní formy příjemce, pro neinvestiční příspěvek spolku je pol. 5222 správně. Dívala jsem se do zaslaných podkladů - žádají o dotaci, hovoří se tam dále o vyúčtování i o daru, tak účtujte podle toho, jak to bude starostou/radou schváleno - jestli jako soukromoprávní dar nebo dotace (dle zákona č. 250 /2000 Sb.). V případě vyúčtování se poskytnuté peníze účtují jako záloha, ne hned 572/231, ale 373/231, to si s nimi můžete i dojednat, ale nemyslím, že na vyúčtování budou trvat, bude asi záležet spíše na Vás, jak se schválí a doložení účelu pak např. jen přiložíte, ale jakmile by bylo vyúčtování s vlivem na poskytnoutou částku, mělo by se účtovat o transferu s vypořádáním - přes zálohy, případně i dohady (ale tady mají uvedeno vyúčtování do 31.12.2024, tak se stihne do závěrky roku 2024 předepsat náklad z titulu vyúčtování, pokud by se volila tato cesta). 

    2. Diakonie je církevní právnická osoba, takže položka je správně (opět pokud je to příspěvek neinvestiční). Paragraf se volí podle účelu příspěvku, podle žádosti je to na denní stacionář, tzn. odpa 4356. 

  • VHČ vs. spořící účet
    05. 02. 2024

    Město vede vedlejší hospodářskou činnost (účet 241, nerozpočtovaný), pro kterou má bankovní účet u České spořitelny. Část financí se z VHČ během roku zapojuje do rozpočtu, tzn. že se přeposílají na běžný účet hlavní činnosti u ČS. U UniCredit byl zřízen spořící účet, jako podmínkou bylo otevření i běžného účtu, přes který se musí při výběru financí převést. Nyní je tedy proces následující: Z VHČ je převedeno rovnou na spořící (ODPA 6330, POL 4131), výdej ze spořícího (6330-4131) a příjem na běžný u UniCredit (6330-4131). Následně výdej z běžného účtu UniCredit (6330-4131) a příjem na účet VHČ. A pokud je potřeba zapojení do rozpočtu, tak z VHČ na běžný účet hlavní činnosti (6330-4131). Prosím o radu, jaké položky použít při přesunu mezi účtem VHČ a spořícím. Nejsem si jistá jejich použitím. Děkuji Vám.

    Je zde ještě další možnost - peníze z VHČ není nutné dávat na BÚ do hlavní činnosti, stačí další účet ve VHČ, tj. např. 241.xy, pak by stačilo jen 241/262.xy a 262/241 z VHČ. Nemusí být ta položka 4131 a další RS a převody, jsou to peníze VHČ, ne hlavní činnosti, ve VHČ by se pak účtovali i úroky 241. AU dle toho kam se připíšou MD/ 662 D. 

    Vysvětlení: 

    Váš postup má asi i nějako svou logiku, ale podle mě je to zbytečně složité, je totiž ve výsledku jedno, kde zobrazíte příjem z VHČ, zda na spořícím účtu, který se bere jako další ZBÚ, nebo na Vašem běžném účtu, který používáte ke všem standardním příjmům a výdajům. Například ve vztahu rozpočet vs peněžní fond se snažíme výdaj zachytit na účtu, ze kterého má být čerpáno, v tomto případě lze i takto:

    Převod z účtu VHČ 262 MD/ 241 D, příjem na spořící účet 231 MD odpa 6330 pol. 4131/ 262 D (položka 4131 se rozpočtuje). Další převody mezi účty - ze spořícího na běžný, z tohoto běžného na další běžný, pak účtujte již jen jako klasické převody mezi BÚ přes účet 262 a konsolidační položky 4134 a 5345 (odpa 6330), ty už se nerozpočtují. 

    Pokud je rovnou převod z účtu VHČ na běžný, pak je účtování stejné (pol. 4131 na BÚ, kde je první příjem), jen se vyhnete těm dalším převodům mezi BÚ (pol. 4134 a 5345).  

  • Závazné ukazatele
    05. 02. 2024

    Chtěla bych Vás požádat o radu ohledně závazných ukazatelů při schvalování rozpočtu. Rozpočet schvalujeme v příjmech dle položek (daňové příjmy a dotace), ostatní příjmy dle paragrafů a výdaje dle paragrafů. U výdajů máme ještě samostatně uveden provozní příspěvek ZŠ a členský příspěvek DSO. Jiné poskytnuté dotace, příspěvky a dary např. místním spolkům, neziskovým organizacím, transfery jiné obci dle uzavřené veř. smlouvy řešíme až v rozpisu rozpočtu nebo následně změnou rozpisu rozpočtu. Můj dotaz zní: musí se ve schvalovaném rozpočtu uvádět tyto transfery včetně příspěvku ZŠ a DSO jako jednotlivé položky nebo to stačí pouze až v rozpisu rozpočtu? A ještě jedna související otázka: po zveřejnění návrhu rozpočtu jsme se dozvěděli, že budeme poskytovat dotaci investiční a neinvestiční DSO. Na příslušném paragrafu je dostatek prostředků i na tuto dotaci, ale nevíme, jestli při schvalování rozpočtu zastupitelstvem se musí tato dotace uvést samostatně jako závazný ukazatel ve schváleném rozpočtu.

    Vezměme si to nejprve na příkladu PO. Rozpočet musí obsahovat finanční vztahy k jiným rozpočtům, tzn. např. závazné ukazatele vůči zřízeným a založeným PO. Jak konkrétně zajistíte, aby rozpočet obce vyjadřoval závazné ukazatele, jimiž se mají povinně řídit zřízené příspěvkové organizace je na Vás. Pokud máte více PO, lze to členit např. org, pokud jen jednu, pak stačí mít jako závazný ukazatel paragraf celkem. Rozdělení např. na investiční a neinvestiční příspěvek je dobrovolné, jen když to budete chtít mít jako závazný (bez RO nepřekročitelný) ukazatel. Když to máte jako závazný ukazatel, tak to pro Vás z hlediska rozpočtu znamená, že více jim poskytnout nemůžete, neříká to ale nic o tom, jakým způsobem se to s PO vypořádá, to je potřeba si stanovit interními pravidly - jaká část příspěvku bude k vypořádání (účtujeme přes zálohy) a jaká část příspěvku vyúčtování nepodléhá, a určit i pravidla vyúčtování příspěvků s vypořádáním, to je také důležité.

    Pro různorodé transfery to platí obdobně, opět záleží na Vás, v jaké podobě si závazný ukazatel stanovíte. Lze pro zjednodušení zvolit jednotný všeobecný paragraf 3900. Do rozpočtu to můžete dát jako jeden souhrnný rámcový ukazatel (odpa 3900) s tím, že ZO/rada (podle částek s ohledem na to, zda to bude dar či dotace) pak v průběhu roku bude schvalovat poskytnutí konkrétních částek jednotlivým subjektům. Rámcový ukazatatel proto, abyste nemuseli dar vyplatit, pokud by došlo k nějakým problémům u příjemců. Položku budete volit podle právní formy příjemců. Do rozpočtu lze položku zahrnout až při schválení konkrétního příjemce - není nutné zahrnovat konkrétní položky do SR.

    Hlídat pak vždy budete překročení závazného ukazatele (např. tedy paragrafu), nedočerpání je v pořádku, tam RO není povinné. 

    Konkrétní podoby schváleného rozpočtu pro inspiraci viz kniha Rozpočtový proces  - v dokumentech z 16.4.2023. 

  • Rozpočtové opatření ke konci roku
    08. 01. 2024

    Obec před koncem roku 2023 schválila na ZO rozpočtové opatření č. 3. V usnesení se dále říká, že: Pověřuje starostku obce k případnému přijetí a provedení rozpočtového opatření č. 4 v měsíci prosinci 2023, a to ve výdajové části rozpočtu obce přesunem výdajů mezi jednotlivými závaznými ukazateli rozpočtu, aniž by došlo k překročení celkových výdajů rozpočtu obce na r. 2023 a současně na příjmové části rozpočtu obce úpravou Třídy 4 – Přijaté transfery dle skutečných stavů. Toto pověření se vztahuje i na tzv. průtokový transfer pro ZŠ a MŠ Z, příspěvková organizace. Můj dotaz zní, ke konci roku jsme ještě obdrželi finanční dar od letiště Praha na investiční účely v roce 2024, ve výši 600tis. Kč s kterým jsme již letos nepočítali. Zaúčtovala jsem na položku 3121. Jedná se o porušení rozpočtové kázně, když v rámci rozpočtového opatření č. 4 navýším příjem na této položce? Jinak bych tam měla 0. Nebo mě napadlo přesunout přebytek cca 98 tis. ze tř. 4 do tř. 3, ať je tam alespoň něco? Nevím, poraďte prosím, ať to nemusí schvalovat ZO.

    Vůbec není povinné rozpo. opatření na vyšší příjmy, klidně může být v rozpočtu 0 a skutečnost vyšší, není potřeba nic přesouvat. K porušení RK může dojít jen v případě vyšších výdajů na závazných ukazatelích, toto nemusíte vůbec řešit, pokud není potřeba za rok 2023 navýšit proti příjmům i výdaje v rozpočtu, jako je např. případě těch průtokových dotací. Předpokládám, že výdaje na letiště budou případně až v roce 2024, že zatím k daru nic ve výdajích překročeno není. 

  • Čerpání SF občerstvení
    25. 10. 2023

    Chci se zeptat jak rozpočtově zaúčtovat občerstvení našich zaměstnanců v rámci kulturních a společenských akcí (z fondu lze uhradit občerstvení v max. výši 1 000,-Kč na zaměstnance a rok). Dle prostudování odborné literatury bych se přikláněl spíše položce 5169 než 5175.

    Já bych volila v tomto případě položku 5499. V případě pohoštění občanů na akcích pořádaných obcí se volí mezi položkami 5175, 5499, výjimečně 5131.

    Položku 5169 volíme pro příspěvek zaměstnancům na stravování, konkrétně většinou např. nákup stravenek - v náplni položky 5169 se v odst. 3 hovoří vyloženě o službách stravovacích zařízení.

    Nevolila bych tedy pol. 5169, když to není vyloženě obecný příspěvek na stravování zaměstanců v rámci stravovacích zařízení. Vy jim poskytnete občerstvení jako ostatním občanům, druhově je to podobný výdaj, jen mají nárok na to zakotvený ve statutu fondu. Chápu Vaše úvahy, ale je to třeba brát optikou pořadatele akce, nikoliv zaměstnavatele.

    Ono dost i záleží, jak se to občerstvení pojme právně - jestli jako dar zaměstnancům, pak pol. 5499, pokud v logice nákladů na pořádání akce, což je také možné, pak volíme spíše netransferové položky 5175 či 5131. Když to máte ale zakotveno vyloženě v pravidlech fondu, volila bych pol. 5499, ty netransferové položky případně ve vztahu k občanům (čímž byste to měli v rozpočtu i oddělené). 

  • Převod dat do krajské digitální technické mapy
    17. 10. 2023

    Dobrý den, připravujeme rozpočet na rok 2024 a vzešel požadavek do rozpočtu ohledně převodu dat do krajské digitální technické mapy. Spočívat by to mělo v tom, že se ze stávající digitální technické mapy města vyberou předmětná data, upraví se a vytvoří se data pro prvotní naplnění krajské digitální technické mapy. Město jak vlastník dopravní a technické infrastruktury je od 1. 7. 2024 ze zákona povinenno tyto údaje vést. Jde o převod dat do jiné struktury. Data zůstanou nám, ale jsme povinni to udělat. V majetku vedeme digitální technickou mapu za město. Bude provedeno výběrové řízení na dodavatele tohoto převodu. Stojíme nad otázkou, jak to správně zařadit dle rozpočtové skladby. Zda to brát jako službu nebo technické zhodnocení. Jedná se o nemalou sumu peněž. Prosím můžete nám poradit . Děkujeme moc.

    Já si to nejprve pro jistotu trochu nastudovala na tomto odkazu (mají to tam celkem podrobně vysvětleno):

    https://www.msk.cz/cs/temata/mapy/co-je-to-digitalni-technicka-mapa--13630/

    Ve Vašem případě tedy nejde o zpracování nových digitálních technických map, ale spíše tedy o převod do nového formátu, který požaduje kraj, uvádíte "převod do jiné struktury". Asi si u svých map změníte jejich strukturu, aby to bylo sjednoceno? (a část z toho tedy předáte i kraji). 

    My v poslední době podobné dotazy řešili u územního plánu, kdy obce přepracovávají strukturu ÚP na jednotný standard. Mě to přijde analogické a považovala bych to za provozní náklad - účet 518 s pol. 5168. Využitelnost se nijak nezmění, jen se to jakoby zaktualizuje do nové verze (to předání kraji není ve smysli majetkovém, ale předáte část údajů ze svých podkladů). 

  • Rozpočtová opatření
    27. 09. 2023

    Dotaz na Obec účtuje Dobrý den, obracíme se na Vás s dotazem, který se týká provádění změn rozpočtu, neboli rozpočtových opatření. Zastupitelstvo města schválilo dne 8.2.2023 rozpočet města a ve svém usnesení pověřuje radu provést rozpis rozpočtu a provádět rozpočtová opatření do výše 25% závazných ukazatelů schváleného rozpočtu. Celý text zde: Zastupitelstvo města 1. schvaluje a) rozpočet města Otrokovice na rok 2023 s příjmy ve výši 534 615 550 a výdaje ve výši 542 150 450 Kč jako závazné ukazatele rozpočtu města na rok 2023, b) rekapitulaci rozpočtu města na rok 2023 dle přílohy č. 1 k tomuto usnesení, c) střednědobý výhled rozpočtu města na rok 2024 a 2025 dle přílohy č. 2 k tomuto usnesení, d) členění rozpočtu města Otrokovice na příjmy dle tříd a výdaje dle odvětví dle přílohy č. 1 a 2 důvodové zprávy, e) kapitálové výdaje zařazené do rozpočtu města na rok 2023 dle přílohy č. 3 důvodové zprávy, f) příspěvky příspěvkovým organizacím dle přílohy č. 4 důvodové zprávy, 2. pověřuje Radu města Otrokovice v návaznosti na § 14 a 16 zákona č. 250/2000 Sb. a) provést rozpis schváleného rozpočtu na paragrafy a položky a stanovením konkrétního účelu čerpání výdajových položek, b) prováděním rozpočtových opatření v úhrnné změně závazných ukazatelů schváleného rozpočtu až do 25 % původní schválené výše ukazatele, c) prováděním úprav rozpisu rozpočtu, při kterých nedojde ke změně závazných ukazatelů, 3. ukládá radě města (EKO) v souladu s § 102 z. 250/2000 Sb. zabezpečit hospodaření dle schváleného rozpočtu. T: 31.12.2023 V průběhu roku se běžně stává, že zastupitelstvo schválí dotaci/dar ekonomickému subjektu a rada následně (bezprostředně po konání zastupitelstva) příjme usnesení, kterým schvaluje rozpočtové opatření, ve kterém je uvedeno, odkud finanční prostředky uvolní a komu se poskytují. Teprve po tomto kroku následuje samotná transakce (převod). Zajímal by nás Váš názor na tvrzení, že Zastupitelstvo nemůže schválit nikomu dotaci/dar, jestliže to není v rozpočtu. Takže pokud zastupitelstvo chce schválit dotaci/dar, pak buď: 1. musí být tato skutečnost schválena rozpočtovým opatřením, které předchází bodu o dotaci/daru (takže by praxe byla taková, že RO by schvalovala rada i zastupitelstvo, a pak nejsme v souladu s přijatým usnesením o schválení rozpočtu), 2. nebo nejdřív musí proběhnout rozpočtové opatření na radě a teprve potom, může být materiál předložený na zastupitelstvo. Pomocí Systému právních předpisů (ASPI) jsme se seznámili s komentářem k § 16 zák. č. 250/2000 Sb., kde je uvedeno doporučení: „aby případné přijetí nezbytného rozpočtového opatření předcházelo uzavření smluvního vztahu, z něhož při řádném průběhu plyne jednoznačná povinnost provést úhradu (výdaj) z územního rozpočtu.“ To nás ovšem posouvá zase do trochu jiné roviny – provádět rozpočtová opatření až po uzavření smluvního vztahu. Děkujeme

    Já začnu odzadu - ta definice na závěr, když si jí pořádně pročtete, tak říká to, co by mělo být pravidlem - tedy že musí být peněžní prostředky v rozpočtu a teprve následně lze uzavřít smluvní vztah (píše se tam, že RO má předcházet uzavření smluvního vztahu).

    Ohledně transferů (dary/dotace), tam je trochu jiná situace, protože zde není jasný právní nárok příjemce, je to spíše o dobrovolnosti, hlavně u darů. Samozřejmě nelze např. vypisovat dotační programy, uzavírat smlouvy na dotaci, kde už se jasně zavážete peníze za určitých podmínek příjemci poskytnout bez toho, aby na to byly prostředky. Je to ale spíše o předběžné kontrole volných rozpočtových prostředků, kdy RO pak bývá již formální úpravou rozpočtu. 

    Navrhuji, aby se stanovil takový postup schvalování transferů v ZO, kterému bude předcházet prověření, že na to jsou v rozpočtu volné prostředky, pokud by nebyly, zastupitele na to upozornit, aby ke schválení takového výdaje nedošlo. Pokud ale prostředky obecně volné na toto jsou (hlídat hlavně větší objemy transferů), pak není problém, aby byl daný transfer schválen v ZO, které informuje radu o nutnosti schválení "formálního" RO v rozpočtu a následně se peníze pošlou příjemci (podle s ním sjednaných pravidel, např. u dotací).

    Toto už je také o vnitřní úpravě pravidel k předběžné kontrole (správce rozpočtu, příkazce operace...). 

  • Položka - výdaj
    14. 10. 2022

    Na obec se obrátil místní spolek se žádostí o úhradu pronájmu mobilních toalet na společenské akci, kterou bude tento spolek organizovat. Fakturu za pronájem bych zaúčtovala na účet 572. Úhrada: § 3900, ale vhodnou položku nevím.

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Příspěvek církvím na projekt
    29. 06. 2022

    Obec schválila na zastupitelstvu příspěvky různým spolkům a církvím a FO na konkrétní projekty. Poskytli jsme např. dotaci ve výši 25 tisíc Kč Římskokatolické církvi na projekt Klubovna pro rodiny s dětmi a České církvi evangelické příspěvek 25 tisíc Kč na projekt Sborová chata. Prosím o radu kam dát do rozpočtu tyto příspěvky, zda můžu použít paragraf 3330, položku 5223 ?

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Zveřejnění darovací smlouvy
    13. 06. 2022

    Dobrý den, nejsem si jistá, zda se darovací smlouvy nad 50 tis. Kč mají také zveřejňovat? Obec poskytla na základě darovací smlouvy finanční dar ukrajinské rodině.

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • příjem nadačního daru - pomoc Ukrajině
    01. 04. 2022

    Zdravím Vás, obdrželi jsme nadační příspěvek od Nadace ČEZ k úhradě nákladů na schválený projekt "Město - Pomoc Ukrajině". Jak ho zaúčtuji?

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Humanitární pomoc Ukrajině-zatřídění cestovních výdajů
    14. 03. 2022

    Dobrý den, chtěli bychom požádat o pomoc při zatřídění výdajů spojených s odvozem věcného daru - léky, deky, spacáky apod. (věcný dar byl schválen zastupitelstvem městského obvodu - ODPa 6221, pol. 5194) v rámci humanitární pomoci Ukrajině. Věcný dar byl z ČR odvezen na hranice Ukrajiny se Slovenskem. Výdaje za pohonné hmoty (v EUR) se mají určit na ODPa 6221 a pol. 5156 a za mýtné (v EUR) na ODPa 6221 a pol. 5173? Popř. se má zvolit jiný paragraf či položka rozpočtové skladby? Děkujeme za odpověď

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • Pomoc Ukrajině – zahraniční uprchlíci na území obce
    03. 03. 2022

    Prosím o zodpovězení dotazu ohledně zahraničních uprchlíků na území obce. Zastupitelstvo má v plánu poskytnout pomoc jednotlivým uprchlíkům se začleněním např. jejich dětí do školy, školky a platit jim obědy, přispět na školné, přispět na učební pomůcky, dále přispět dospělým osobám na obědy, proplatit např. ošacení, věci běžné potřeby, ... Obědy a školné by bylo přímo hrazeno našim příspěvkovým organizacím, učební pomůcky např. z pokladny úřadu na základě doneseného dokladu. Jak vybrat položky rozpočtu? Paragraf bychom zvolili 6221 Humanitární zahraniční pomoc přímá. Obědy – lze položku 5131 nebo 5175? Školné – 5169? Učební pomůcky – 5194? Jaká položka by byla např. pro ošacení?

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

  • ! Poskytnutí finanční pomoci pro Ukrajinu
    28. 02. 2022

    Dobrý den paní inženýrko, jako město v současné době řešíme pomoc pro Ukrajinu a jakým způsobem. Bylo by možné poslat finanční dary na účet Člověka v tísni, Českého červeného kříže a Charity ? Zřejmě v této situaci, která panuje nebudeme mít sepsanou smlouvu, pokud by peníze měly odejít co nejdříve. Bude stačit jen, že budu mít doklad z banky, že jsem odeslala peníze ? Bude to dostačující pro prokazatelnost výdaje ? Zastupitelstvo by dary odsouhlasilo. Další variantou je, že pokud by ve městě byli ubytování uprchlíci, hradili bychom za ně ubytovacímu zařízení ubytování a stravu. To by podle nás byla služba a na to bychom měli doklad např. od hotelu. Co byste nám doporučila, určitě nebudeme jako město sami a bude takových dotazů více. Jak tedy správně postupovat, abychom neporušili zákon. Moc děkujeme za odpověď. Město Vyškov

    Neregistrovaní uživatelé mají přístup pouze k odpovědím na dotazy odeslané za posledních 12 měsíců. Pro zobrazení odpovědi na tento dotaz je potřeba se registrovat, případně se přihlásit.

← Novější dotazy

Oblasti dotazů

Hledání v dotazech

Tipy pro práci s dotazy

Návrh a tvorba webu