Hledanému výrazu Dotace odpovídá celkem 6 komplexních dotazů:
Popis komplexního dotazu:
Společné investorství obcí se obecně účtuje tak, že si obce mezi sebou "přehodí" náklady, tedy že každá obec povede na účtu 042 a následně zařadí do majetku svou část ve formě přefakturace nákladů. Danou situaci řešíme v příkladu 2.
Pozn. Místo účtu 042 připadá v úvahu i nějaký z účtů 5xx v případě, že se jedná o provozní náklad, např. společná oprava chodníku spojující dvě obce apod.
Pokud je na projekt čerpán transfer (nejčastěji dotace), bývá podmínkou poskytnutí, že majetek bude evidovat obec, která o dotaci žádala. Nejjednodušší je postupovat tak, že druhá obec přispěje formou transferu, tzn. zahrne se na účet 403, přispívající obec dá na 572. Podrobný postup řešíme v příkladu 1.
Ve výše popsaných příkladech rozebíráme situace, ve kterých je nutné řešit majetkové vypořádání s tím, že investor má příslušný majetkový podíl převést dříve či později na přispívající obec.
Objevují se i další příklady spolupráce, kdy například obec pořídí projekt, následně jej úplatně či bezúplatně převádí na konečného investora. Účetní postup musí vždy odpovídat konkrétnímu právnímu řešení, proto uvedené příklady berte jako typově dva z nejčastějších příkladů na spolupráci v rámci společného investorství akce.
Pozn. V příkladu 1 může nastat i varianta, kdy obec nepřispívá, ale po uplynutí udržitelnosti svůj podíl odkupuje. Je nutné vzít v úvahu, že možností, jak právně postupovat, je více.}
Viz dotaz a přílohy
Komplexní řešení – okamžik zařazení, majetková klasifikace, nevyfakturované náklady, dotace
Dotaz:
V letošním roce jsme realizovali akci Protipovodňové opatření a digitální povodňový plán. Je na to dotace z MŽP a EU s přímými a nepřímými výdaji (7 %) ve výši 1,4 mil.
Celá akce je za cca 2,5 milionu, z čehož 2,2 miliony tvoří výdaje za obecní rozhlas (ústředna a reproduktory - pořízeno, zaplaceno a zprovozněno v roce 2025), 200 tis. Kč digitální povodňový plán (ten bude dodán a placen až v roce 2026) a výdaje na projektovou přípravu a administraci, za kterou jsme zaplatili 133 tis letos a 50 tisíc budeme platit příští rok - projektová příprava a administrace se týká celé akce. Dle naší směrnice je součástí pořizovací ceny majetku.
Potřebovala bych do majetku zařadit místní rozhlas, je již v provozu, ale nejsou k tomu ještě všechny výdaje, protože chybí vyfakturovaných těch 50 tis. Kč. V jaké ceně ho mám zařadit do majetku, když k němu nemám ještě všechny výdaje? Jejich výši znám, ale jak jsem psala výše - není vše vyfakturováno. Podíl dotace je jasný z podané žádosti o platbu.
Účtování na konci roku 2025 - dohad na dotaci 388/403 a současně mám udělat předpis na pohledávku, když je požádáno o platbu 346/388??
Další problém mám s digitálním povodňovým plánem - cena cca 200 tis. - dle naší směrnice není DNM. Je na něj ale investiční dotace...Mám změnit směrnici?
Všechny náklady účtuji na par. 3744 pol. 6122.
Jaká bude položka u příjmu dotace na nepřímé (neinvestiční) náklady, které jsou položkově účtovány jako investice (součást pořizovaného majetku), ale s neinvestičním ÚZ?}
Odpověď:
Majetková klasifikace
Digitální povodňový plán: Podle vyhlášky č. 410/2009 Sb. se účetní jednotka může rozhodnout, že povodňový plán nepovažuje za DNM. Vy čerpáte investiční dotaci, ale ve směrnici máte v souladu s vyhláškou uvedeno, že jej nepovažujete za DNM. Směrnici měnit nemusíte, jen tam doplňte, že rozhoduje i druh dotace, tím budete mít kryté, že v případě, kdy na to máte investiční dotaci to účtujete jako investici. Ale směrnice v tomto ohledu neslouží pro více druhů majetku, tak můžete směrnici i upravit, záleží, jak chcete účtovat digitální povodňové plány obecně (tedy i v budoucnu).
Náklady budete účtovat na účet 041 s pol. 6119, po dokončení zařazení 019 MD/ 041 D.
Bezdrátový rozhlas: Měl by být pořízen jako soubor věcí na účtu 022. Složený bude z bezdrátového rozhlasu - jednotlivých hlásičů, elektrocentrály apod. Společné výdaje se rozpočítají mezi jednotlivé věci. SW zde půjde do ceny HW, tedy také na účet 042 s pol. 6122 a celé po dokončení 022 MD/ 042 D.
Okamžik zařazení, nevyfakturované náklady
Základní východisko, pokud pořizujeme více majetkových položek je, že nečekáme na kompletní realizaci projektu, ale zařazujeme majetek postupně v souladu s předpisy. K zachycení dotace slouží dohada k datu zařazení majetku.
Ohledně zařazení tedy postupujte, jak uvádíte – v roce 2025 zařadíte rozhlas, digitální povodňový plán až v příštím roce po realizaci.
U nákladů, které k datu zařazení nejsou vyfakturovány se postupuje takto:
Dotace
Nejpozději k datu zařazení musí být celá očekávaná výše dotace (pokud máte rozhodnutí nebo smlouvu) zaúčtovaná formou dohady 388 MD/ 403 D a zadává se na kartu majetku, aby se mohla začít rozpouštět do výnosů proti nákladu z odpisu. Když je jedna dotace určena na dvě majetkové položky, je nutné jí poměrově rozpočítat (použije se poměr pořizovacích cen jednotlivých majetkových složek na jejich celkové ceně).
Dohada je tzv. předskokan pohledávky, kdy nevíme přesnou výši, protože dotace ještě není vyúčtovaná. Na účet 346 ještě neúčtujte, to až po akceptaci konečného vyúčtování.
Dotace na nepřímé výdaje je neinvestiční, takže volte pol. 4116 s neinvestičním ÚZ. Ve výdajích také neinvestiční ÚZ, dotace ale půjde na účet 403, výdaje na účet 042, když patří do ceny majetku. Toto je postup stanovený MF.
Upozornění: Rozebíráme zde situaci, kdy ke dni zařazení majetku nemáme vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace či jiný obdobný podklad k účtování a značení. Nejedná se o případ dotace ex post – pokud k datu zařazení máme dotaci přiznanou, jen jsme jí ještě fyzicky neobdrželi, máme správně k datu zařazení účtovat dohadu zápisem 388 MD/ 403 D, dotaci zadat na kartu majetku a od následujícího měsíce začít rozpouštět.
Dotaz:
V září 2024 jsme podali žádost o dotaci na pořízení hasičského auta z programu IROP 2021 – 2027, poskytovatel MMR. V prosinci 2024 jsme hasičské auto zařadili do majetku. Veškeré výdaje byly značeny org. Rozhodnutí o poskytnutí dotace bylo doručeno 5.2.2025. Jelikož jsem neměla dostatečný podklad k účtování o dotaci do konce roku 2024, tak k 31.12.2024 jsem o dotaci neúčtovala, výdaje jsem nechala označené v účetnictví jen org.
V červnu 2025 jsme podali žádost o platbu.
Jak mám o dotaci v roce 2025 účtovat a jak v roce 2025 dooznačit výdaje roku 2024 nástrojem, zdrojem (prostorovým původem) a účelovým znakem (NZÚZ)?}
Odpověď:
Při značení výdajů NZÚZ se řídíme metodikou MF, kterou máme zveřejněnou v dokumentech:
https://www.obecuctuje.cz/dokumenty?jak=fraze&stitky[0]=6&hledat=RS%20-%20metodika%20n%C3%A1st
Dokud nemáte v ruce "právní akt k realizaci projektu", nemůžete výdaje značit. Může to být s ohledem na konkrétní dotační podmínky definováno různě, ale v praxi se nejčastěji jedná o rozhodnutí či dokument s podobnými právními dopady, ze kterého vyplývá výše a struktura financování.
Co se týče dooznačování výdajů, na str. 5, bod II je uvedeno:
"Pokud dojde k výběru projektu v průběhu rozpočtového období, resp. v termínu do předložení ročního výkazu a vykazující jednotka má dostatečné množství informací pro zahájení financování na základě podmínek v následně vydaném právním aktu k realizaci projektu, pak se způsobilé výdaje vykáží při nejbližším předkládání finančního výkazu v plné výši za celé období od počátku roku."
Když máte informaci o dotaci do závěrky, mají se v souladu s citovanou metodikou výdaje zpětně dooznačit NZÚZ. Ve vašem případě mělo dojít k jednorázovému dooznačení do prosincového výkazu. Nicméně chápu, že vzhledem k datu přijetí rozhodnutí jste to už nestihli, je potřeba ale nebrat jako pravidlo, že neznačím výdaje minulého roku, když rozhodnutí přijde až začátkem roku dalšího. Kdyby rozhodnutí přišlo o něco dříve, měly se výdaje minulého roku dooznačit.
Pro jednotnost i jako argument pro kontrolory si doporučuju do vnitřních předpisů (pokynů k závěrce) stanovit, do jakého termínu budete dané situace zohledňovat v účetnictví. Například, že dooznačíte výdaje, pokud rozhodnutí o dotaci (či jiný obdobný podklad ke značení) obdržíte do konce ledna, do doby termínu odevzdání výkazu Fin 2-12 M či do doby, do kdy jej lze kraji poslat ještě opravený (než ho odešlou do CSÚIS).
Jak teď postupovat ve vašem případě: Oddělené účtování projektu doložíte poskytovateli dotace jen účetní sestavou účtů s org. NZÚZ lze doplnit již jen ručně na doklad, když se nestihlo do závěrky dooznačit.
Obecně se řídíme pravidly stanovenými v ČÚS 703. V tomto případě se ale jedná o dotaci přiznanou po zařazení majetku. K datu zařazení majetku jste neměla dotaci závazně přiznanou, proto jste správně neúčtovala o dohadě 388/403 a dotaci jste nezadávala na kartu majetku. MF se k případům dotacím, které nebyly k datu zařazení majetku závazně přiznány, vyjadřuje ve dvou odpovědích, cituji:
" 5/2019 Účtuje vybraná účetní jednotka o odhadu výše přijatého investičního transferu k okamžiku zařazení majetku do užívání podle ustanovení bodu 5.3.4. písm. c) ČÚS č. 703 – Transfery v případě, že dosud nebyla podána žádost o poskytnutí dotace na financování pořízení tohoto majetku?
Pokud k okamžiku zařazení dlouhodobého majetku nebo jeho technického zhodnocení do užívání nejsou naplněny podmínky podle ustanovení bodu 4.7. ČÚS č. 703 - Transfery, neúčtuje vybraná účetní jednotka prostřednictvím syntetického účtu 388 – Dohadné účty aktivní o odhadu výše přijatého investičního transferu.
V souladu s ustanovením bodu 4.7. ČÚS č. 703 – Transfery účtuje příjemce transferu prostřednictvím syntetického účtu 388 – Dohadné účty aktivní v případě, že nastaly skutečnosti, ze kterých vyplývá nezpochybnitelnost důvodu poskytnutí transferu a okamžik nebo lhůta poskytnutí transferu a není známa výše transferu nebo je tato výše zpochybnitelná. Dohadné účty aktivní představují pohledávku, tzn. nezpochybnitelný nárok vybrané účetní jednotky, jejíž výše je zpochybnitelná.
4/2019 Jakým způsobem vybraná účetní jednotka účtuje o investičním transferu přijatém za účelem financování majetku, který byl zařazen do užívání před okamžikem podání žádosti o poskytnutí investičního transferu?
K okamžiku, kdy nastanou skutečnosti podle ustanovení bodu 4.8. ČÚS č. 703 – Transfery, účtuje vybraná účetní jednotka s výjimkou organizační složky státu o přijatém investičním transferu na stranu MÁ DÁTI příslušného syntetického účtu pohledávek se souvztažným zápisem na stranu DAL syntetického účtu 403 – Transfery na pořízení dlouhodobého majetku.
O časovém rozlišení přijatého investičního transferu účtuje účetní jednotka zejména současně s odpisem tohoto majetku v souladu s ustanovením bodu 8.3. ČÚS č. 708 – Odpisování dlouhodobého majetku na stranu MÁ DÁTI syntetického účtu 403 – Transfery na pořízení dlouhodobého majetku se souvztažným zápisem na stranu DAL příslušného syntetického účtu účtové skupiny 67 – Výnosy z transferů, a to v částce tohoto odpisu násobené transferovým podílem.
Po dobu, po kterou byl majetek užíván a odepisován, až do okamžiku předpisu pohledávky z titulu přijatého investičního transferu se neprovede „zpětně“ časové rozlišení investičního transferu.
Transferový podíl se stanoví obdobně jako podle bodu 3.1. písm. e) věty druhé ČÚS č. 708 – Odpisování dlouhodobého majetku, tj. podíl přijatého investičního transferu k pořizovací ceně snížené o výši oprávek a opravných položek k tomuto majetku. V případě přijetí investičního transferu určeného na pořízení dlouhodobého majetku, který již byl zařazen do užívání, tak může dojít i k situaci, kdy hodnota transferového podílu bude větší než 1."
Obě odpovědi si navzájem trochu protiřečí. Podle odpovědi č. 4/2019 uděláme dohadu, až ten okamžik podle ČÚS nastane, podle odpovědi č. 5/2019 máme účtovat rovnou předpis např. dotace z ústředí 346 MD/ 403 D (investiční dotace) nebo 672 D (neinvestiční dotace).
Já bych se držela pravidla dotaci přiznanou po zařazení majetku nedohadovat, protože když je to ze strany MF umožněno, vyhneme se případným rozdílům od dohady. Nebavíme se zde o klasické ex post dotaci ve smyslu, že jí proplácí až po zařazení, ale o situaci, kdy v okamžiku zařazení nemáme dotaci přiznanou. Přijde mi praktičtější, že dáte na účet 403 a na majetkovou kartu konečnou výši dohady až při vypořádání, čímž neriskujete, že výši dotace špatně odhadnete.
Účetní postup pro tento váš případ proto navrhuji takto:
Přijetí rozhodnutí 5.2.2025:
915 MD/ 999 D ve výši dotace z rozhodnutí
K datu vyúčtování (u IROPu je to ke dni schválení žádosti o platbu):
346 MD/ 403 D ve výši konečného nároku
a zároveň odúčtování z podrozvahy 999 MD/ 915 D ve výši dotace z rozhodnutí (obecně ve výši, v jaké je tam dotace evidována).
Dotaci v okamžiku vyúčtování zadáte na kartu majetku a začnete jí nově rozpouštět – nikoliv zpětně! Klasickou dotaci rozpouštíme od měsíce následujícího po zařazení majetku, tady si v podstatě můžete vybrat, lze vyjít z nastavení majetkového programu.
Příjem peněz po vyúčtování:
231 MD/ 346 D.
U IROPu pozor na rozdělení na přímé a nepřímé výdaje, k tomu blíže viz komplexní dotazy na toto téma.
Dobrý den, prosím o odpověď na náš konkrétní případ pro nové vedení a RM.
Řeší se možnost ponechat krátk. term.vklad a nepřevádět ho celý na běžný účet ke konci roku. Pouze převést z něj přijaté úroky.
Často slyším obavy z ponechání Kč na TV k 31.12.. a záměry převést term. vklad k 31. 12. na 231, jen proto, aby byly přebytky k zapojení na 8115.
(hovořím o TV se splatností týden či měsíc, s aut. obnovou tj. i když uložím Kč před více jak rokem, prostředky jsou rychle dostupné a měly by se každý rok objevit dle mého názoru v krátk.fin. prostředcích a neohrozit tak pohled na celk. likviditu. Souhlasíte?)
V čem je problém a jaké jsou nevýhody, když by se fin. prostředky ponechaly na krátk.TV k 31.12.? Když se zůstatek TV může zapojit do rozpočtu 2023 přes +8117? V rozvaze 244 bez dopadu na celk. likviditu, ale jak to vyřešit v rozpočtu a v provizoriu? Prosím o vysvětlení - pro vedení:
Město má od května 2022 termínovaný vklad (TV) s týdenní splatností-s automat. obnovou. Rozpočtováno:
převod na vklad: -8118 160 a převod zpět na běžný účet: +8117 160. Nyní je stav TV vč. úroků 164 mil., a uvažuje se TV jistina vybrat jen částečně (nebo vůbec):
z vložených 160 mil. Kč na TV se převede na 231-běžný účet jen 20 mil. Kč.
Musím rozpočtovat úpravu na skutečnost nebo vůbec nemusím?: rok 2022:
- 8117 20 mil.
+ 8118 20 mil. Kč ?
V prosinci město schválí rozp.provizorium pro rok 2023, musí se zapojení TV v r. 2023 nějak v pravidlech zmínit? (plus např. doplnit pověření pro starostu města k provádění rozpočtových opatření k položkám 8117 a 8118 pro převody prostředků na termínované vklady a z termínovaných vkladů, jejichž zřízení je schváleno radou města. ZM bude o těchto RO informováno souhrnně za celý kalend. rok - pozn.: stejný text máme u schvál. rozpočtu 2022. )
Rada schválila založení konkrétního TV a pověřila starostu města k navyšování a snižování vkladů - a je o pohybech 1x měsíčně informována.
Plus nyní dle pokynů RM převedu do konce roku 2022 všechny přijaté úroky z vkladu na 231, aby se propsaly na POL 2141.
Běžně zapojujeme přebytky k 31. 12. přes 8115
př. návrh rozpočtu 2023:
Příjmy 390
Výdaje 560
Financování 170 mil, které se bude skládat z :
mínus 8124 splátky úvěrů: -5
plus 8117 (zapojení TV) +140
mínus 8115 příjmy fondů (např. ze tř. 3) -3 mil.
plus 8115 (účet 236 max. ve výši k 31. 12.)zapojení fondů 4 mil.
plus 8115 zapojení části přebytků k 31.12.-část účtu 231 ve výši 34 mil. Kč (ponechána rezerva mimo rozpočet ve výši cca 40 mil)
Je to takto správně?
Pokud budu chtít tento termínovaný vklad v r. 2023:
A) snížit - jak rozpočtuji ? - např. snížení o 50 mil. Kč ? - to si opravdu nejsem jistá.
B) navýšit o 30 mil.: rozpočtuji:
mínus 8118: -30 mil
plus 8117 +30 mil.. ?
Pokud TV snížím ještě za období provizoria - např. v lednu 2023, jak ho poté vyřeším ve schvál. rozpočtu?
Dále prosím o radu, jak nahlížet na rozp.provizorium a jeho návaznost na schválený rozpočet. Určujeme si běžně měsíčně 1/12 rozp.výdajů předch. roku na běžných výdajích plus jmenovitě položky, které tuto částku mohou přesáhnout (dle smluvních vztahů, zimní údržba v závislosti na klimat.podmínkách,.. zatímco u kapitál. výdajů se jmenují konkrétní akce s výší... (např. akce, u kterých se očekává dotace nebo akce, které se chtějí na zač. roku soutěžit a musejí tak správci rozpočtu již prokázat jejich krytí.).
Co když se akce z provizoria nakonec do schváleného rozpočtu 2023 vůbec nedostane (úhrada se neuskutečnila - ani vysoutěžení dodavatele) - je to problém? Je akce uvedená v provizoriu závazným ukazatelem?
I když jsou investiční akce v provizoriu konkrétně rozepsány, je v únoru pak schválen agregát rozpočtu (na třídy 1-4, u třídy 5 jsou závazné ukazatele oddíly, stejně tak u třídy 6 plus transfery přísp. org. a je zde uvedena třída 8 s položkami (viz výše).
Rozpis agregátu bere ZM pouze na vědomí, a poté je rozpis přeschválen radou s pravidly k rozpisu. Nově vzniklý výdaj schvaluje ZM.
Změnu rozpisu může podepsat starosta (bez omezení výše) - buď v rámci běžných výdajů a v rámci jednoho oddílu, nebo v rámci kapitálových výdajů a v rámci jednoho oddílu.
Zároveň připojuji dotaz, jak do provizoria a rozpočtu 2023 vyřešit bezúročnou zápůjčku dceřiné společnosti s.r.o. v rámci 15 mil. Kč, zatím na dobu 2 let od 1. 1. 2023 - na financování záloh na plyn a doplatků energií.
Zápůjčka má nahradit bank. kontokorent, než přijdou zálohy od nájemníků.
Do konce roku 2021 je cena plynu fixována, nyní skok na 2,5 násobek.
Dá se očekávat horní plat. schopnost nájemníků.
Pokud by se jednalo o čerpání jedněch 15 mil. - byť postupně, pak rozpočtuji v běžných výdajích jak?
Případný příjem ke konci roku (možná 5 mil. rozpočtuji do příjmů kam?}
Odpovědi k jednotlivým částem dotazů i vysvětlení jsou uvedeny v příloze odpovědi.
Dobrý den, prosím o kontrolu
OPŽP 2021 - 2027 na kanalizaci - max. výše dotace 34 890 471,- Kč
1)- celou tuto částku jsem dala na podrozvahu na 955 10 a vždy při došlé části dotace odúčtuji tuto část z podrozvahy a zaúčtuji 388 10/403
2) Od kraje 5 000 000,- zaúčtováno 4222/472 , podrozvaha 955 20 , 388 20 /403.
3) - Příjem dotace OPŽP postupně dle výdajů - investiční dotace 70% N148 Z5 UZ15501 pol.4216 a z těch 70% investiční dotace ještě obdržíme 3,5% neinvestiční dotace N148 Z5 UZ15016 pol.4116 ?
4) - Výdaje za rok 2023 byly celkem 16 782 601,78 Kč - nejsme plátci DPH
od našeho administrátora akce jsem dostala tabulku k průběžnému vyúčtování akce za rok 2023 kde je celková částka nákladů 16 782 601 ,78 Kč rozdělena na - Dotace OPŽP - 11 747 821,25 Kč tu zaúčtuji celou jako investiční (v dotazech jsem si vyčetla že se 3 a půl procenta neúčtuje s ÚZ 15016) - 042/231 , 2321 6121 , nástroj zdroj 1485 - naše uznatelné výdaje.
5) - Dále zbývá částka nazvaná uznatelné náklady stavby 5 034 779,00 (vím že se liší o 1,68 Kč, bylo mi řečeno že je to zaokrouhlování v systému jednou na dvě , jinde na pět desetinných míst) kterou bych zaúčtovala 042/231 , 23216121, nástroj zdroj 1485?
6.) Ale! dočetla jsem se že jednotlivé výdaje nemají být účtovány ze dvou dotací, ale administrátor zasílal výdaje paní Landové na kraj která mu z těchto uznatelných nákladů spočetla, ž můžeme uplatnit celou dotaci od kraje 5 000 000,- ( tu už jsme obdrželi)
Paní z kraje mi řekla, že ji kromě jiné analytiky u výdajů nemáme jinak označovat.
Takže zbylé náklady bych měla zaúčtovat takto:
-5 000 000,- Kč 042 23 / 231 10, 2321 6121 - proúčtovaná celá dotace od kraje
-zbylých 34 780,60 Kč 042/ 231 10 , 2321 6121 , nástroj zdroj 1481 - uznatelné náklady z vlastních zdrojů
7) Je správné si veškeré výdaje, uznatelná, neuznatelná, investiční i neinvestiční ( administrátor akce) související s akcí pod jedním ORG? Abych mohla dobře celou stavbu zařadit do majetku?
8.) Ještě jednou prosím - účelový znak 15016 - neinvestiční tedy vůbec neúčtuji u výdajů, bude zapsán pouze u příjmů dotace?
Děkuji za odpověď}
Odpovědi dle jednotlivých částí dotazů naleznete v příloze.
Prosím o kontrolu, opravení a doplnění účtování.
Dne 1.8.2023 přišlo rozhodnutí z MŽP o poskytnutí dotace „Systém sběru odpadů“ celkové způsobilé výdaje 1.870.841,50 (79%maximální výše dotace 1.477.964,79) poslala jsem pro jistotu do mailu.
Investice UZ:15501 N 106 PJ 5
Neinvestice UZ: 15016 N106 PJ 5
Naše výdaje na akci celkem 1.816.200,- (79% dotace 1.434.798,-)
administrace projektu: 98.000,-
518/231 3726/5169 UZ: 15016 N106 PJ 5 77.420,-
518/231 3726/5169 bez značení? 20.580,-
kompostéry 300ks: 629.000,-
558/231 3726/5137 UZ: 15016 N106 PJ 5 497.068,-
558/231 3726/5137 bez značení? 132.132,-
štěpkovač +2x velkoobjemový kontejner: 1089.000,-
042/231 3726/6122 UZ:15501 N 106 PJ 5 860.310,-
042/231 3726/6122 bez značení? 228.690,-
k datu pořízení štěpkovače 8.11.2023
388/403 860.310,- (79% z celkových výdajů)
388/672 574.488,-
a dál už si nevím rady peníze doposud nepřišli zasílám Zjednodušenou žádost o platbu, která je ve vyšší částce než máme proinvestováno. Nevím, jakou částku dostaneme. Přebrala jsem v listopadu účetnictví, účetní na podrozvahu neúčtovala.}
Odpověď s rozpisem je v příloze.
Acha obec účtuje s.r.o.
Na hlinách 1786/16, 18200 Praha 8
IČ: 27493091, DIČ: CZ27493091
Číslo účtu (úhrada registrací a kurzů): 2600160912/2010
Číslo účtu (úhrada publikací): 2500160931/2010
Vzdělávací instituce akreditovaná u MV ČR podle zákona č. 312/2002 Sb., č. akreditace AK/I-5/2018
Společnost je vedená v OR Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 161619. Společnost je plátcem DPH od 1. 4. 2007
(preferujeme e-mailový kontakt)
Odborná pomoc
Ing. Ivana Schneiderová
Ing. Zdeněk Nejezchleb
Bc. Klára Vavrišinová
Kateřina Hudečková